Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Helt slut i sex regioner? Då står näringslivet stilla där då eller? Kanske lite nyheter om det? Nej, det är inga långa köer i resten av landet även om bränslebrist nu är ett problem som hanteras genom inköp från grannländer. På Krim har jag sett köer och där är det i princip bränsleblockad där nu Kievregimen ger sig på fatyg i Azov och orsakar miljökatastof, fast det pratar vi tyst om. Ryssland lagar sina rafenaderier, flyttar en del, bygger nytt, sätter upp mer lufvärn etc. Njut nu då då kan för precis som med offensiven 2023 och äventyret i Kursk så löser Ryssland också detta problem. Hur tror du det kommer att gå för oss då med tanke på Hormuzsundet? Ryssland behöver tydligen inte lyfte ett finger.
Det är alltid stormakten Ryssland som har möjligheten att eskalera med konventionella vapen och nya mål, sedan naturligtvis med mobilisering och krigsekonomi fast då ligger ju Baltstaterna och Finland illa till. Låt oss hoppas att det hela håller sig till Ukraina och att Ryssland avsutar Kievregimen snabbare.
Det är märkligt att Ryssland/Putin fortsätter det här 'racet'. Har han satt sig i en omöjlig sits. Var han för dum för att förstå konsekvenserna ifall han
inte vinner.
Ryssland som firar hjältar, som firar segerdagen, som har massor av krigsminnen uppställda i var och varenda by - där allt är seger och återigen seger.
Vad har Ukraina att tjäna på detta? Folket där blir lurade att offra sig, men det är gubbar i väst som sitter och gnuggar sina sjuka händer.
Att ryska folket accepterar denna kris. Jag såg att det endast fanns 92-oktanig bensin nu, men den tål nog inte en modern motor. Alla andra bränslen var slut. Och 92 oktan kostade 90 rubel, den har alltså stigit från 70 till 90 på någon vecka. Det är nästan trettio procent upp.
Är det för det finns TV som folk inte protesterar. De hålls i schack med propaganda. Och med hot att det är förbjudet att kritisera kriget. Men ändå trodde jag inte ryska folket var så tillplattat?