2026-07-12, 13:44
Medlem
Kleiners avatar
Så du gå runt naken i allmänna platser?

Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
I det här fallet betyder det att det är okej eftersom den enda anledningen till att nakenhet brukade vara tabu var att de flesta ogillade det. Det finns inte ett enda vettigt argument för varför det skulle vara fel att kvinnor är nakna på allmäna platser.
Citera
2026-07-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Så du gå runt naken i allmänna platser?
Om jag nu gjorde det, varför skulle det vara fel? Kan du komma på ett argument för det?
Citera
2026-07-12, 13:49
Medlem
Kleiners avatar
Om du inte tycker det är fel, då kan ingen av mina argument övertyga dig. Good Riddance

Citat:
Om jag nu gjorde det, varför skulle det vara fel? Kan du komma på ett argument för det?
Citera
2026-07-12, 14:00
Medlem
Din logik felar eftersom du inte är västländsk.
Det må verka logiskt för dig, men här i väst har vi något som kallas utveckling av civilisationen, det innebär att människor får fler och fler rättigheter, men även skyldigheter.

På en badstrand är det logiskt att man badar och solar, vill kvinnorna ha en jämn fin färg över hela kroppen så måste de sola nakna, men nu har de anständigheten att klä sig i minimala kläder för att inte väcka anstöt. Det borde du vara tacksam för.
Klart att de får blickar på sig, och de som accepterar det fortsätter bära string, de som känner ett obehag av stirrande blickar väljer att klä sig annorlunda nästa gång.

Angående nakenhet i offentligheten så skrev jag ju vad jag tycker i inlägget du citerade.

Ergo, enbart stringbikini på badstrand okej, enbart stringbikini på torget m.fl ställen, inte okej då det inte ännu är accepterat.

Du måste utvecklas med västvärlden och lära dig acceptera den nya världen du möter. Du måste acceptera att det inte är okej att stå och stirra på en stringbeklädd rumpa mer än 4 sekunder, annars så kommer alla se dig som det creep du är. En vidrig invandrare som aldrig sett naken hud på andra utom din fru och blir benägen att begå våldtäkt, för det är så ni ses på av de flesta.

Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Men förstår du hur en argumentation sker?

En person lägger fram sin åsikt. För att rättfärdiga sin åsikt lägger personen fram ett argument, ett resonemang. Ett resonemang som borde vara baserat på en viss logik.

Om en annan person inte håller med och tycker den personen har fel kommer den personen försöka attackera resonemanget och logik som den andra personen använder sig av.

I detta fallet var resonemanget och logiken att kvinnokroppen är underbar att se för män, därför är det normalt för en kvinna att vara naken eller i princip naken framför allihopa. Då svarade jag på detta genom att påpeka att i sådana fall borde du ju vara okej med topless eller med nakna kvinnor på toget, bussen, gatorna eller torget.

MIN poäng är ju att det INTE borde vara accepterat för kvinnor att vara nakna eller i princip nakna på stranden.
Citera
2026-07-12, 14:37
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Det är helt otroligt. Man kan skjuta sig själv i foten av för mycket hat. Tror inte du ens hänger med, men men
Jodå, jag både hänger med och har läst det här äcklets andra trådar.
Citera
2026-07-12, 14:45
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Är du hög?
Vi hade nämligen en konversation i förrgår om att jag INTE visar rumpan offentligt samt att jag avskyr dagens badmode.

Jag pratar inte om dig personligen.

Jag är övertygad om att majoriteten av kvinnorna hade varit topless offentligt om det blivit mode och mer normaliserat. Precis på samma sätt som det är normaliserat att visa röven nu. För om du inte skäms över att visa röven offentligt, om du är okej med att visa röven offentligt, så kommer du också vara okej med att visa brösten.

Så tyvärr är du nog i minoritet här.
Citera
2026-07-12, 14:53
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Din logik felar eftersom du inte är västländsk.
Det må verka logiskt för dig, men här i väst har vi något som kallas utveckling av civilisationen, det innebär att människor får fler och fler rättigheter, men även skyldigheter.

På en badstrand är det logiskt att man badar och solar, vill kvinnorna ha en jämn fin färg över hela kroppen så måste de sola nakna, men nu har de anständigheten att klä sig i minimala kläder för att inte väcka anstöt. Det borde du vara tacksam för.
Klart att de får blickar på sig, och de som accepterar det fortsätter bära string, de som känner ett obehag av stirrande blickar väljer att klä sig annorlunda nästa gång.

Angående nakenhet i offentligheten så skrev jag ju vad jag tycker i inlägget du citerade.

Ergo, enbart stringbikini på badstrand okej, enbart stringbikini på torget m.fl ställen, inte okej då det inte ännu är accepterat.

Du måste utvecklas med västvärlden och lära dig acceptera den nya världen du möter. Du måste acceptera att det inte är okej att stå och stirra på en stringbeklädd rumpa mer än 4 sekunder, annars så kommer alla se dig som det creep du är. En vidrig invandrare som aldrig sett naken hud på andra utom din fru och blir benägen att begå våldtäkt, för det är så ni ses på av de flesta.

Ja, det är uppenbart att logik inte är din starka sida. Ditt resonemang här är bland det mest primitiva man kan hitta. Du säger att någonting är okej eller inte baserat på om det är accepterat av samhället eller inte. Så om samhället börjar acceptera att kvinnor är helt nakna på stranden då blir det okej enligt dig att vara helt naken på stranden.

Men din sjuka logik här håller inte för du kommer inte använda samma argument för andra länder och andra samhällen. Det vill säga om någonting anses vara accepterat i andra samhällen och andra länder kommer du inte försvara detta.

Citat:
Du måste acceptera att det inte är okej att stå och stirra på en stringbeklädd rumpa mer än 4 sekunder, annars så kommer alla se dig som det creep du är. En vidrig invandrare som aldrig sett naken hud på andra utom din fru och blir benägen att begå våldtäkt, för det är så ni ses på av de flesta.

Ni är sjuka människor. Ni får tro vad ni vill, men det är löjligt av er att tro att man ska titta bort när en kvinna går runt i string och visar hela röven. Om hon visar upp hela röven får hon acceptera att män kommer stirra på hennes röv. Gillar hon det inte för hon täcka för röven.

Jag förstår att du är för korkad för att förstå detta.
Citera
2026-07-12, 15:15
Medlem
Citat:
Om du inte tycker det är fel, då kan ingen av mina argument övertyga dig. Good Riddance
Det måste vara synnerligt dåliga argument isåfall, om de inte kan övertyga någon som inte redan tycker som du. Men det var ju det jag sa, att det inte existerar ett enda vettigt argument för varför nakenhet på allmänna platser skulle vara fel.
Citera
2026-07-12, 15:25
Medlem
Kleiners avatar
Om jag ska försöka övertyga dig om att nakenhet inte är bra på allmänna platser, då är jag lika korkad som dig.

Dom enda människor som tycker att nakenhet är bra på allmänna platser är en sinnessjuk människa. Bokstavligen sinnessjuka, som kan inte rå för sina handlingar.

Citat:
Det måste vara synnerligt dåliga argument isåfall, om de inte kan övertyga någon som inte redan tycker som du. Men det var ju det jag sa, att det inte existerar ett enda vettigt argument för varför nakenhet på allmänna platser skulle vara fel.
Citera
2026-07-12, 15:32
Medlem
Citat:
Om jag ska försöka övertyga dig om att nakenhet inte är bra på allmänna platser, då är jag lika korkad som dig.

Dom enda människor som tycker att nakenhet är bra på allmänna platser är en sinnessjuk människa. Bokstavligen sinnessjuka, som kan inte rå för sina handlingar.

[/b]
De allra flesta svenskar ser inget problem med att kvinnor är topless på allmänna platser. Är de allra flesta svenskar enligt dig bokstavligen sinnessjuka?
Citera
2026-07-12, 15:43
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Jag pratar inte om dig personligen.

Jag är övertygad om att majoriteten av kvinnorna hade varit topless offentligt om det blivit mode och mer normaliserat. Precis på samma sätt som det är normaliserat att visa röven nu. För om du inte skäms över att visa röven offentligt, om du är okej med att visa röven offentligt, så kommer du också vara okej med att visa brösten.

Så tyvärr är du nog i minoritet här.
Exakt - trender. Varför samhällets roll spelar störst roll, inte individen.
Citera
2026-07-12, 15:58
Medlem
Ja, här i väst är det så samhällen fungerar. Och bara så du förstår, det finns redan stränder där det är okej att vara naken. De kallas nudiststränder, en strand där alla springer runt nakna.

Försvarar vad? Nej, jag försvarar inte medeltida sätt att bedriva ett samhälle, däremot skulle jag acceptera det om jag fick för mig att åka dit.

Jo, man behöver inte fortsätta stirra, men såklart att man kan fortsätta om reptilhjärnan är för stor och tar över logiken och acceptansen. Din logik är felande eftersom du är uppväxt med medeltida tänk.

Lär dig anpassa dig och acceptera landet och dess samhälle du bor i. Annars kan du flytta tillbaka till din öken. Eller annat medeltidsanpassat land.

Citat:
Ja, det är uppenbart att logik inte är din starka sida. Ditt resonemang här är bland det mest primitiva man kan hitta. Du säger att någonting är okej eller inte baserat på om det är accepterat av samhället eller inte. Så om samhället börjar acceptera att kvinnor är helt nakna på stranden då blir det okej enligt dig att vara helt naken på stranden.

Men din sjuka logik här håller inte för du kommer inte använda samma argument för andra länder och andra samhällen. Det vill säga om någonting anses vara accepterat i andra samhällen och andra länder kommer du inte försvara detta.

Ni är sjuka människor. Ni får tro vad ni vill, men det är löjligt av er att tro att man ska titta bort när en kvinna går runt i string och visar hela röven. Om hon visar upp hela röven får hon acceptera att män kommer stirra på hennes röv. Gillar hon det inte för hon täcka för röven.

Jag förstår att du är för korkad för att förstå detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in