Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Jag kanske är naiv men jag förutsätter att Anthropics avsikt inte är att träna en AI som mördar ingenjörer.
Jag tar hjälp av internet här för att förstå dina argumentationsfel. Det övergår min kunskap i retorik.
- Petitio Principii
Citat:
Detta felslut uppstår när ett arguments slutsats antas i en av dess premisser, vilket skapar cirkulärt resonemang.
Vi har något som påminner om det här va? Du påstår att modellen mördas, men när jag ber dig läsa den faktiska rapporten svarar du med näbbar och klor. Sen fortsätter du bygga hela ditt resonemang på en felaktig premiss.
- Slippery Slope
Citat:
Detta felslut hävdar att ett första steg oundvikligen kommer att leda till en kedja av händelser som resulterar i ett oönskat utfall
Ja, rätt uppenbart och klassiskt bland p-doomare. Titta, Språkmodellen hotas i ett rollspelande scenario, vi ska alla dö! Sensationalism och alarmism.
- Undanhållet Bevis (Körsbärsplockning)
Din expert gren. Vackert med körsbärsplocknibg på svenska också.
- Amfiboliä
Citat:
Detta felslut uppstår från tvetydig grammatisk struktur snarare än tvetydiga ord. Dålig meningskonstruktion kan göra betydelsen oklar, vilket tillåter olika tolkningar som leder till olika slutsatser. Korrekt syntax eliminerar amfiboli.
Denna var ny för mig, men oj så träffande. Det är jättejättesvårt att följa dina resonemang, till stor del för egna språkliga figurer och dålig ämneskunskap.
Finns säkert fler.