Igår, 01:47
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApHank
Verkar vidrigt att få en högtryckstvätt upp i brummen. Jag föredrar kontroll med papper så man vet vad som sker där nere.

Automatiska toaletter känns som nåt för folk födda efter -00.

Det är bara en vanesak. När man väl tagit steget in i civilisationen vill man aldrig gå tillbaka. Folk var lika skeptiska när man införde toapapper och vattenklosetter på bred front i Sverige och de konservativa besvärades av backsplash och ville bara ha tillbaka sina utedass och rövpinnar.

https://www.skogmark.se/wordpress/innan-toapapperet/

Du kan börja med att manuellt duscha baken i duschen eller badkaret varje gång du förättat ditt tarv så kommer du snart att känna hur smutsig du är efter att du hamnat i situationer där du inte har tillgång till dusch.
Citera
Igår, 10:52
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Det var sådana som dig Jesus tänkte på när han sade. "Herre förlåt dem för de veta icke vad de göra".

Jag tolkar ditt inlägg som att du är en förespråkare för att endast toapapper är ett fullgott alternativ till rumpspolning och att det bara är en träningssak att kunna avlägsna 100% av alla avföringsrester med hjälp av papper.

Du får gärna bidra med en guide om hur man gör, för annars var ditt inhopp i tråden helt meningslöst.

Vid närmare eftertanke kan du ha rätt. Duschade nyss, hade kånkelbär i röven..
Citera
Igår, 11:14
Medlem
Det är en smutsig kultur som gnider av bajs från kroppen, sen på med deodoranter som stinker musk som döljer lukten.

Det fungerar inte i ett varmt land som inte använder deo och parfymer i någon större utsträckning och där människor lever tätt.

スメハラ dvs "smell harassment" är ett koncept i japansk kultur och innefattar inte bara lukt av otvättad kropp utan över lag folk som använder saker som luktar (stark parfym, deo, tobak).

Jag rekommenderar som budgetalternativ en vanlig Handy handdusch https://www.pricerunner.se/sp/handy-handdusch.html (länk till pricerunner pga vill inte 1.01) som kopplas till handfatet, det går lös på ett par hundra.

Vill du inte köpa en TOTO original så är rätt sökord "bidesits" på google.

Jag kan inte ens tänka mig att inte tvätta röven efter att ha bajsat, så i Sverige har det varit till att halvsitta på handfat och liknande livsfarliga saker till och från på offentliga toaletter och liknande. Vilket ställer höga krav på att rengöra och lämna i samma skick vilket är opraktiskt och leder till vattenstänk på kläder osv.

Har man en gång börjat tvätta röven efter att ha skitit så gör det psykologiskt ont att inte göra det.
Citera
Igår, 11:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Har man en gång börjat tvätta röven efter att ha skitit så gör det psykologiskt ont att inte göra det.

Man kan ju duscha också, det är det jag gör generellt.
Citera
Igår, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Man kan ju duscha också, det är det jag gör generellt.

Så du duschar efter du har skitit varje gång?

Hur går det till?

Du gnider av bajset och sen drar du upp kalsongerna och lämnar bromsspår i dina kalsonger?

Det är så ni är. Sluta försvara lortighet.

Det är inget konstigt alls att ta till sig nya hygieniska saker som förbättrar livet.

Det skamliga ligger i att försvara att man är en bajsperson. Inte i att börja tvätta röven som vilken del av kroppen som helst.

Du borstar tänderna med. Det är normalt att ta fluor som är en giftig kemikalie i munnen för att neutralisera bakterier.
Citera
Igår, 11:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så du duschar efter du har skitit varje gång?

Alltid innan jag ska göra något speciellt eller gå och lägga mig. Jag skiter bara en gång om dagen generellt så det är inte speciellt svårt att synka.
Citera
Igår, 11:45
Medlem
Citat:
Alltid innan jag ska göra något speciellt eller gå och lägga mig. Jag skiter bara en gång om dagen generellt så det är inte speciellt svårt att synka.

Fine. Men hade du varit kvinna hade du uppskattat att kunna tvätta kussimurran även vid urinering.

Faktiskt brukar spolfunktionen kunna riktas och kallas också "lady shower". Är det en bra modell så är temperaturen på vattnet reglerat. En del tjejer blir sittande på toan av olika anledningar.
Citera
Igår, 11:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Fine. Men hade du varit kvinna hade du uppskattat att kunna tvätta kussimurran även vid urinering.

Faktiskt brukar spolfunktionen kunna riktas och kallas också "lady shower". Är det en bra modell så är temperaturen på vattnet reglerat. En del tjejer blir sittande på toan av olika anledningar.

Jag är inte mot japanska toaletter, jag ska själv köpa flera stycken till ett hus jag planerar att bygga. Jag försöker bara kommunicera att det finns andra sätt att tvätta sig på än att installera en japansk toalett i en hyreslägenhet.
Citera
Igår, 12:12
Medlem
Citat:
Jag är inte mot japanska toaletter, jag ska själv köpa flera stycken till ett hus jag planerar att bygga. Jag försöker bara kommunicera att det finns andra sätt att tvätta sig på än att installera en japansk toalett i en hyreslägenhet.

Ja, en bidésits räcker långt. Det är inget svårt alls att installera även i hyresrätt. De går loss på någon tusing eller två.

Det ärsupervanligt att gamla människor har nuförtiden, om du hade jobbat inom t.ex. hemtjänsten eller något kvinnoryrke i vården hade det inte varit nyheter alls.

Men som sagt, har man mens regelbundet så är det en mycket bra grej att lägga pengar på.
Citera
Igår, 12:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ja, en bidésits räcker långt. Det är inget svårt alls att installera även i hyresrätt. De går loss på någon tusing eller två.

Du tänker att hyresrätter är planlagda för plats med bidé i toalettutrymmet? Jag tror jag haft en lägenhet som haft plats för det. Av de sex som jag bott i.
Citera
Igår, 12:19
Medlem
Citat:
Du tänker att hyresrätter är planlagda för plats med bidé i toalettutrymmet? Jag tror jag haft en lägenhet som haft plats för det. Av de sex som jag bott i.

Så du har toaletter utan sits? Du kanske ska testa att googla konceptet så du förstår vad det är TS och tråden handlar om?
Citera
Igår, 12:23
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApHank
Verkar vidrigt att få en högtryckstvätt upp i brummen. Jag föredrar kontroll med papper så man vet vad som sker där nere.

Automatiska toaletter känns som nåt för folk födda efter -00.
Den har minst sex olika styrkor så någon högtryckstvätt är det inte frågan om, ens på max.

Som sagt, du får facit när du avslutar med att torka medelst toalettpapper. I nio fall av tio är pappret fortfarande vitt och inte brunt.

Vill man inte använda sig av den inbyggda duschfunktionen så går det också bra.

Vilka fler argument emot hade du sa du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in