2026-07-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det roliga är, att du förmodligen inte kan det och kommer behöva krypa tillbaka som en ful blöt råtta och då kommer hon spotta på dig för nu har hon hittat en söt hamster istället.
Tänkte precis samma sak.

Är ts kvinna - Ja, då kan hon troligtvis få lika bra eller bättre.
Är ts man - inte lika troligt.

Vanligt män som lyckats skaffa sig en vacker kvinna tror att det är där han ligger på marknaden när han faktiskt kanske bara hade tur.

Dejtade en som var rolig och charmig men där jag kände jag kunde få bättre och velade en del. Han sa i början att han trodde jag klickat fel i appen när han matchat med mig och med tid fick han nog för sig han kunde få någon likvärdig på annat håll.
Nu flera år efter har han otaliga gånger hört av sig till mig i förhoppning om att jag ska träffa honom igen då han såklart inte hittade någon likvärdig och jag tyckte ju snarare det var skönt att han sista gången vi bröt brände bron och skulle aldrig någonsin sänka mig till den nivån igen.
Sen träffa jag en som var mycket bättre kort därefter, både utseendemässigt, personlighetsmässigt och ekonomiskt.
Senast redigerad av Nippfitt 2026-07-12 kl. 11:23.
Citera
2026-07-12, 11:21
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Behåll relationen, men bo för helvete inte tillsammans. Hon får ha sin egen bostad, så du kan sända iväg henne om hon beter sig oacceptabelt.

Sedan håller du alltid ögonen öppna efter bättre kvinnor. När du träffar någon bättre, då gör du slut med den nuvarande. Kvinnor gör alltid detta, och män behöver lära sig att göra likadant.
Citera
2026-07-12, 11:46
Medlem
Om rollerna var ombytta, hur sugen skulle du vara på att vara hennes ” gränsfall”? Fråga dig det bara.

Antingen har man känslor eller inte. Kan ju utveckla sig och djupna, men vet man från början att man inte kommer komma dit så är det ju bara dödfött.
Citera
2026-07-12, 12:05
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
Man ska aldrig nöja sig om det skaver, en relation kan skava i lite i längden men den ska aldrig börja med skav ,aldrig!

Helt rätt. Det blir aldrig bra.. e personen du dejtar mer intresserad än vad du är i hen, TS?
Citera
2026-07-12, 12:10
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Återigen har man träffat ett gränsfall. Jag hatar gränsfall för det betyder att besluten är svåra.

För att landa i någon form av sanning, gällande om det är värt att gå vidare med någon, har jag provat experimentera med extrema scenarior i huvudet. Jag vet inte om det är så ni jobbar också?

Jag tänker att om jag skulle kunna investera allt jag har i ett hus- och renoveringsprojekt med denna personen (eftersom barn är uteslutet så fick det bli detta). Svaret blev nej.

Samtidigt leker jag med tanken att detta är det bästa jag kan få så blir svaret ja.

Ska man vara kräsen med gränsfall, gör jag det rätta? Anledningen till att jag säger nej är för att jag undermetvetet tror att jag kan få något bättre...

Vad sägs om att låta kärlek styra?

Är du kär blir valet enkelt.
Citera
2026-07-12, 12:39
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Behåll relationen, men bo för helvete inte tillsammans. Hon får ha sin egen bostad, så du kan sända iväg henne om hon beter sig oacceptabelt.

Sedan håller du alltid ögonen öppna efter bättre kvinnor. När du träffar någon bättre, då gör du slut med den nuvarande. Kvinnor gör alltid detta, och män behöver lära sig att göra likadant.

Detta tycker jag är taskigt skulle inte vilja göra så.
Citera
2026-07-12, 12:40
Medlem
Citat:
Återigen har man träffat ett gränsfall. Jag hatar gränsfall för det betyder att besluten är svåra.

För att landa i någon form av sanning, gällande om det är värt att gå vidare med någon, har jag provat experimentera med extrema scenarior i huvudet. Jag vet inte om det är så ni jobbar också?

Jag tänker att om jag skulle kunna investera allt jag har i ett hus- och renoveringsprojekt med denna personen (eftersom barn är uteslutet så fick det bli detta). Svaret blev nej.

Samtidigt leker jag med tanken att detta är det bästa jag kan få så blir svaret ja.

Ska man vara kräsen med gränsfall, gör jag det rätta? Anledningen till att jag säger nej är för att jag undermetvetet tror att jag kan få något bättre...

Tycker du borde pröva relationer längre, och inte vara i huvudet för mycket - även om det är svårt. Du kan inte planera allt och det kommer ske massa saker som du inte är och kan vara beredd på. Du borde hitta sätt att inte fastna för mycket i perfektion som de låter.. Man kan behöva hjälp med det.
Citera
2026-07-12, 12:43
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vad är problemet? Stanna i relationen så länge det känns bra och lämna när det inte gör det.
Om ni inte ska flytta ihop eller gifta er är ju ett avslut bara en mening borta.
Man ska inte "satsa på" eller "jobba med" relationer. Om det finns kärlek i botten löser allting sig själv.
Problemen uppstår när kärleken inte är tillräckligt stark, när man vill göra om den andre för att den ska passa en själv bättre, när man inte accepterar sin andra hälft fullt ut.

Exakt men hur mycket av det är sjukligt beteende eller motiverat?
Citera
2026-07-12, 13:13
Medlem
Incendios avatar
Man ska vara mycket kräsen, men realistisk. Och med realistisk menar jag att man får tänka över om ens villkor faktiskt betyder något i verkligen, om man fortfarande tycker att villkoren är bra(eller om man exempelvis slutade tycka att det är viktigt att gifta sig med en man som tycker om hästar när man var 14 år) samt om villkoren är just realistiska(typ vad är sannolikheten att jag träffar någon av kungling börd).
Om något händer "återigen" bör du dock fundera på var och hur du letar relationer. Händer något dig gång efter annan, så är det du som är den gemensamma nämnaren. Kanske bör du bryta dina mönster, tänka över om du medvetet eller omedvetet försöker sabba för dig själv osv.
Citera
2026-07-12, 13:27
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Exakt men hur mycket av det är sjukligt beteende eller motiverat?

Jag förstår inte frågan.
Citera
2026-07-12, 14:48
Medlem
RiMaXs avatar
Vad är problemet? Om du vill köpa ett hus så gör det om du vill, kan den andre inte acceptera det så byt parter!
Citera
2026-07-12, 15:10
Medlem
När man träffar kärleken brukar man inte planera upp allt i huvudet själv. Man pratar med sin partner och fattar beslut tillsammans, eftersom man är kär.
Du gör nog rätt i att dumpa henne så hon kan träffa någon som är genuin. Hetskonsumtion har väl aldrig varit klädsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in