2026-07-11, 21:35
Medlem
MrBumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
En jävla skitstövel det där! Trodde inte han vågade visa sig ute längre, så lite förvånande att han drar runt ute på stan och beter sig som en rövhatt! Riktig loser

Stan och stan… Han gick Lilla Allmänna Gränd fram och tillbaka från Falkenbergsgatan. I övrigt håller jag med dig – han är en jävla skitstövel, rövhatt och loser.
Citera
2026-07-11, 23:56
Avstängd
Wilma Andersson och Örjan skulle förstå varandra på djupet när det gäller hat mot kvinnor.
Citera
2026-07-12, 00:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Jag tror störningen han visar kommer från hans egen mor när han var liten
Ja
Citera
2026-07-12, 00:15
Avstängd
Vilken tidning ville han köpa?
Expressen?
Citera
2026-07-12, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Tänk på att Örjan tillhör en generation där man mer kallade detta för "Pojk-streck"...
Ramberg var den verklige lågoddsaren, jag hade kunnat gissa att det var han helt oavsett att det nu står i trådens rubrik.

Halvsenil och aggressiv man som säger till tjejen i kassan på ett kafé ungefär: "Håll tyst ditt luder, det där är bara skitsnack! Försöker du påstå att ni inte säljer AFTONBLADET här??!" Och sedan försöker han ta sig in igen efter att han lämnat stället...
Citera
2026-07-12, 01:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filikromen
Örj*n borde spärrats in för länge sedan

Varför ska han spärras in? En äldre känd skådespelare som har gjort många bra rolltolkningar. Vi vet ju inte ens om han blev utsatt för provokation i samband med den aktuella händelsen, det är inte alls ovanligt att människor bemöter kändisar med en otrevlig attityd.

Citat:
Ursprungligen postat av Filikromen
Hade jag varit i butiken hade jag troligtvis krossat en flaska mot hans huvud.

Butiken? Skriver du i rätt tråd?

"I förhör med den målsägande, en kvinna som jobbar på kaféet, säger hon att mannen ska ha blivit upprörd, skrikit och vevat med armarna mot en anställd i kassan.

Då gick hon emellan och bad skådespelaren att lämna lokalen.

När en gäst la sig i eskalerade situationen och mannen backade ut ur lokalen. Målsägande följde då efter honom och förklarade att han varit otrevlig och att det är hon som bestämmer vem som är välkommen in "

https://www.expressen.se/noje/kand-skadespelare-atalas-for-ringa-misshandel-efter-handelse-pa-kafe/

Man undrar varför målsäganden var tvungen att följa efter en snart 80-årig man och fortsätta hälla bränsle på den infekterade situationen?

Hur tänkte hon där?
Citera
2026-07-12, 03:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Örjan Ramberg lär vara en kvinnokarl som satt på allt ungt kvinnokött som rör sig på Stadsteatern.
Kvinnokarl? Snarare en som utnyttjar dumma små jäntor. Går i linje med hans kassa kvinnosyn. Det är en man jag vet min frys väninna hade fått ner på alla fyra med hennes bullwhip😅
Citera
2026-07-12, 05:11
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Aggressionerna och ilskan var onödiga.

Han är tydligen stamkund och tyckte väl att han därför kunde få köpa tidningen.

Det är i alla fall bättre att fråga än att han bara tog med tidningen när han gick. Han visste naturligtvis att tidningen inte går att köpa men han hade säkert en dålig dag. Ingen ursäkt men han har ju ett hett temperament.
Citat:
Ja det hade kanske slutat annorlunda om det varit en manlig personal som sagt åt honom men nu var det en kvinnlig och det tålde inte Ramberg.
Örjan är inte intresserad av någon tidning. Han är intresserad av interaktionen.

Han går dit för att få interagera, få möta människor han kan dominera. Det stärker hans ego. Den tråkiga vardagen får innehåll, han får ett värde i relation till ngn annan. Han behöver skapa drama, behöver se hur han kan få en annan människa att backa på grund av honom. Helst ska de förlora sin värdighet.
Citera
2026-07-12, 06:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Kvinnokarl? Snarare en som utnyttjar dumma små jäntor. Går i linje med hans kassa kvinnosyn. Det är en man jag vet min frys väninna hade fått ner på alla fyra med hennes bullwhip😅

Vem utnyttjar vem egentligen?
Citera
2026-07-12, 07:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man undrar varför målsäganden var tvungen att följa efter en snart 80-årig man och fortsätta hälla bränsle på den infekterade situationen?

Hur tänkte hon där?
För att den fittiga gubbjäveln antagligen behöver instrueras i hur man bemöter sina medmänniskor. Det är faktiskt hans personliga ansvar att själv hantera eventuella mammaissues hans förhållade till morsan har gett honom.

Men visst, Örjan är felknullad och skadat gods så det går inte att lära honom något om social kompetens och samliv. Det enda vi kan göra är väl att upplysa eventuella amatörpsykologer till fruntimmer som får trosfukt av honom att de inte ska trä fittan över honom.

Han kommer snart återkomma i ännu en ny anmälan om hot och våld. Vi är ju bara sidokaraktärer i pjäsen om hans liv. Fy fan vad jag hatar den där typen av utåtagerande "plågad konstnär". Jag har grav Örjan-fatigue.
Citera
2026-07-12, 07:44
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Hur tänkte hon där?
Du försvarar eller slätar över Rambergs handlingar mot kvinnorna i varje inlägg, men det är ju faktiskt Ramberg som gjort fel. Om en man hade följt Ramberg ut och förklarat att han inte var välkommen hade du inte haft något problem med det. Men nu var det en kvinna. Jag gissar (baserat på din historik) att det du och Ramberg har gemensamt är ett kvinnohat.
Citera
2026-07-12, 07:59
Avslutad
Citat:
Ja det hade kanske slutat annorlunda om det varit en manlig personal som sagt åt honom men nu var det en kvinnlig och det tålde inte Ramberg.

Rätt säker på att smockan hängt i luften då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in