2026-07-10, 04:51
Medlem
Jag förespråkar inte våld men tycker det är märkligt att denne "man" kan gå omkring utan att bli utsatt själv för någon som ogillar hens beteende.

Han borde behövt fly utomlands för länge sen.
Citera
2026-07-10, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vilket café/tidningsställ hände det i?
https://skrotens.se/
Citera
2026-07-10, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Straffa honom ordentligt istället för att dalta. Han vet att Sverige är ett paradis för sånna som honom där man kan begå överträdelser och brott utan att stå till svars för sina handlingar, inte minst ska det sjukt mycket till för att dömas för något.

Förstår inte hur han kan ha kommit undan alla år. Flera dokumenterade fall av kvinnomisshandel. Ändå har han fått jobba vidare som om inget hänt. Vissa är viktigare än andra tydligen
Citera
2026-07-10, 08:58
Medlem
Fettsugnings avatar
Att det där gamla fyllot ens lever fortfarande är väl den enda bedrift svinet åstadkommit.
Citera
2026-07-10, 09:00
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Förstår inte hur han kan ha kommit undan alla år. Flera dokumenterade fall av kvinnomisshandel. Ändå har han fått jobba vidare som om inget hänt. Vissa är viktigare än andra tydligen

Ja hans, vad brukare de förmildra våldsutövare med för ord...jo..."nära- till- känlsor"-personlighet, ses troligen som en tillgång inom teatern.
Citera
2026-07-10, 09:12
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Menar de att han var känd av polisen (dvs så "flitigt förekommande" i deras register) eller syftar på hans allmänna kändisskap i landet när de skriver "känd gärningsperson"?

"BROTTET Känd gärningsperson har tillfogat målsägaren kroppsskada genom att hållit hårt om målsägarens vänstra handled // OMSTÄNDIGHETER Målsägare Josefin som arbetar som restaurangchef berättade att gärningspersonen blev tillsagd av henne att lämna restaurangen då han var väldigt otrevlig, högljudd och började skrika. Gärningspersonen tog ett grepp runt Josefins vänstra handled med sin hand och klämde åt"

Inget av det, det betyder att polisen har identifierat personen, man vet vem det är. Alternativet är "okänd", polisen behöver då ta reda på vem personen är.
Citera
2026-07-10, 09:26
Medlem
Månsans avatar
Löjligt överdrivet. Folk nuförtiden verkar vara gjorda av papp. Pallar man inte att en pensionär på 80 greppar tag i ens handled bör man stanna hemma i ett vadderat rum. Svenskar har tyvärr utvecklats till världens vekaste människor.
Citera
2026-07-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokod1l0
Jag förespråkar inte våld men tycker det är märkligt att denne "man" kan gå omkring utan att bli utsatt själv för någon som ogillar hens beteende.

Han borde behövt fly utomlands för länge sen.

Vem skulle utsätta honom för något? Mig veterligen har han inte dejtat några klankulturella kvinnor som kan ha bröder och kusiner som hämnas.
Citera
2026-07-10, 11:19
Medlem
Jordgubbes avatar
Jämfört med dagens klanvåld och svårhanterlig ondska i världen är den här händelsen som att läsa en nyhetsnotis i en gammal tidning från slutet av 1800-talet, helt tidlös. Eller som ett manus för en ganska pladdrig kommande bok, som visar sig sälja bra i sommarhettan. När kommer filmen?

"J's kollega C stod och pratade med en man som varit inne butiken/restaurangen och handlat. Mannen ville även köpa en tidning och blev väldigt högljudd och arg när han fick veta att det inte fanns några tidningar att köpa. Han skrek att det var ett jävla skitsnack och blev otrevlig. C sade åt honom att gå därifrån och då fortsatte han att gapa och skrika. J som är restaurangchef hörde att det var något som hänt och gick dit för att försöka lösa problemet. Mannen stod vid kassan och J gick runt för att möta honom. Mannen fortsatte att skrika och J ställde sig framför honom och sade åt honom att du får gå ut. En restauranggäst försökte också hjälpa till och sade till mannen att lämna. Mannen gjorde ett utfall med kroppen mot J som om han skulle slå till och harklade sig som om han tänkte spotta. Han gjorde även ett utfall mot gästen som backade undan. J stod på sig och mannen lämnade restaurangen, men gick till nästa dörr som låg cirka 10 meter bort och försökte komma in där istället. Han påstod att han hade glömt något. J hindrade mannen från att komma in och då tog han ett grepp om hennes vänstra handled med sin hand och klämde åt och sade till henne 'säg till när det gör ont och jag hoppas det ska göra jävligt ont'. Mannen släppte greppet när C sade att nu kommer polisen och så gick han därifrån", från sid 8 av 33 aktbil 2.

Bilderna på skadorna finns också, och de är förstås mer än normalt om man står och jobbar med efterrrätter hela dagarna och skall vara rar mot turister. Söker man lite både på nätet och här i andra tråden om Örjan bor han i ett lyhört hus alldeles vid Gröna lund, och det där kafét eller vad det är ligger också där i krokarna, och så verkar han ha en god man. Vad har han för aggressionsproblem egentligen, varför kan man inte göra något åt dem, det luktar frontallobsdemens, fast han verkar haft det hela livet. Hur har folk orkat plocka in honom till produktioner om han alltid varit ett as?

PS. När jag ovan krympte namnen till initialbokstäver så råkade det komma att se ut som ur boken Jack (jag har för mig att Ulf Lundell gjorde persongalleriet så i den, bara bokstav?). Och för att sluta cirkeln, Örjan skådespelade i den filmen.
Citera
2026-07-10, 12:16
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Jämfört med dagens klanvåld och svårhanterlig ondska i världen är den här händelsen som att läsa en nyhetsnotis i en gammal tidning från slutet av 1800-talet, helt tidlös. Eller som ett manus för en ganska pladdrig kommande bok, som visar sig sälja bra i sommarhettan. När kommer filmen?

"J's kollega C stod och pratade med en man som varit inne butiken/restaurangen och handlat. Mannen ville även köpa en tidning och blev väldigt högljudd och arg när han fick veta att det inte fanns några tidningar att köpa. Han skrek att det var ett jävla skitsnack och blev otrevlig. C sade åt honom att gå därifrån och då fortsatte han att gapa och skrika. J som är restaurangchef hörde att det var något som hänt och gick dit för att försöka lösa problemet. Mannen stod vid kassan och J gick runt för att möta honom. Mannen fortsatte att skrika och J ställde sig framför honom och sade åt honom att du får gå ut. En restauranggäst försökte också hjälpa till och sade till mannen att lämna. Mannen gjorde ett utfall med kroppen mot J som om han skulle slå till och harklade sig som om han tänkte spotta. Han gjorde även ett utfall mot gästen som backade undan. J stod på sig och mannen lämnade restaurangen, men gick till nästa dörr som låg cirka 10 meter bort och försökte komma in där istället. Han påstod att han hade glömt något. J hindrade mannen från att komma in och då tog han ett grepp om hennes vänstra handled med sin hand och klämde åt och sade till henne 'säg till när det gör ont och jag hoppas det ska göra jävligt ont'. Mannen släppte greppet när C sade att nu kommer polisen och så gick han därifrån", från sid 8 av 33 aktbil 2.

Bilderna på skadorna finns också, och de är förstås mer än normalt om man står och jobbar med efterrrätter hela dagarna och skall vara rar mot turister. Söker man lite både på nätet och här i andra tråden om Örjan bor han i ett lyhört hus alldeles vid Gröna lund, och det där kafét eller vad det är ligger också där i krokarna, och så verkar han ha en god man. Vad har han för aggressionsproblem egentligen, varför kan man inte göra något åt dem, det luktar frontallobsdemens, fast han verkar haft det hela livet. Hur har folk orkat plocka in honom till produktioner om han alltid varit ett as?

PS. När jag ovan krympte namnen till initialbokstäver så råkade det komma att se ut som ur boken Jack (jag har för mig att Ulf Lundell gjorde persongalleriet så i den, bara bokstav?). Och för att sluta cirkeln, Örjan skådespelade i den filmen.

Örjan är en känd kvinnoboxare. Vidrig.
Citera
2026-07-10, 12:22
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
https://skrotens.se/
Aha, Tack! De har väl inte dagstidningar?

Citat:

Bart på livets eftermiddag - Wahlström & Widstrand
Citera
2026-07-10, 12:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Örjan vill gärna lära kvinnor läxor
Han skulle få slåss med någon som slog tillbaka, äcklig kvinnomisshandlare är han!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in