Jämfört med dagens klanvåld och svårhanterlig ondska i världen är den här händelsen som att läsa en nyhetsnotis i en gammal tidning från slutet av 1800-talet, helt tidlös. Eller som ett manus för en ganska pladdrig kommande bok, som visar sig sälja bra i sommarhettan. När kommer filmen?
"
J's kollega C stod och pratade med en man som varit inne butiken/restaurangen och handlat. Mannen ville även köpa en tidning och blev väldigt högljudd och arg när han fick veta att det inte fanns några tidningar att köpa. Han skrek att det var ett jävla skitsnack och blev otrevlig. C sade åt honom att gå därifrån och då fortsatte han att gapa och skrika. J som är restaurangchef hörde att det var något som hänt och gick dit för att försöka lösa problemet. Mannen stod vid kassan och J gick runt för att möta honom. Mannen fortsatte att skrika och J ställde sig framför honom och sade åt honom att du får gå ut. En restauranggäst försökte också hjälpa till och sade till mannen att lämna. Mannen gjorde ett utfall med kroppen mot J som om han skulle slå till och harklade sig som om han tänkte spotta. Han gjorde även ett utfall mot gästen som backade undan. J stod på sig och mannen lämnade restaurangen, men gick till nästa dörr som låg cirka 10 meter bort och försökte komma in där istället. Han påstod att han hade glömt något. J hindrade mannen från att komma in och då tog han ett grepp om hennes vänstra handled med sin hand och klämde åt och sade till henne 'säg till när det gör ont och jag hoppas det ska göra jävligt ont'. Mannen släppte greppet när C sade att nu kommer polisen och så gick han därifrån", från sid 8 av 33 aktbil 2.
Bilderna på skadorna finns också, och de är förstås mer än normalt om man står och jobbar med efterrrätter hela dagarna och skall vara rar mot turister. Söker man lite både på nätet och här i andra tråden om Örjan bor han i ett lyhört hus alldeles vid Gröna lund, och det där kafét eller vad det är ligger också där i krokarna, och så verkar han ha en god man. Vad har han för aggressionsproblem egentligen, varför kan man inte göra något åt dem, det luktar frontallobsdemens, fast han verkar haft det hela livet. Hur har folk orkat plocka in honom till produktioner om han alltid varit ett as?
PS. När jag ovan krympte namnen till initialbokstäver så råkade det komma att se ut som ur
boken Jack (jag har för mig att Ulf Lundell gjorde persongalleriet så i den, bara bokstav?). Och för att sluta cirkeln, Örjan skådespelade i den
filmen.