2026-07-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
En i taget ja , säg mig är dessa "farliga" interner , värda ett bättre behandlande tycker du?
Dessa som inte vill engagera sig i svensk mentalitet.
Om jag skriver 20 och du får det till en så vill jag tro att du har många problem i ditt liv.
Vad jag tycker behöver inte stämma överens med hur Svensk lag och politik ska utformas.
Citera
2026-07-09, 21:38
Medlem
Det är sällan brottsdömda som dömda till utvisningen efter avtjänat straff faktiskt utvisas. Varför ens lägga pengar på en sån utredning? Tidö är mer och mer desperatsvettiga nu när det bara är några månader kvar till riksdagsvalet.
Citera
2026-07-11, 10:57
Medlem
Citat:
Utvisningsbeslutet är det allra bästa och effektivaste , då ska kriminalvården få rätt att söva dessa med narkosläkare till hands, samt frakta bältade ... i deras hemländer , lämnas en nyckel till alla lås ... det får ju deras kvarstående familjemedlemmar öppna..

Rätt Sverige - ska vara rätt.

En sådan åtgärd som att söva ned någon på det sättet skulle strida mot både EKMR:s artikel 3 (förbud mot tortyr och annan omänsklig behandling) och artikel 8 (rätten till privatliv) samt Regeringsformens bestämmelser om förbud mot påtvingade kroppsliga ingrepp. Dessutom har inte Kriminalvården rätt till tvångsmedicinering. Enda möjlighet till tvångsvård/medicinering är LPT (Lagen om psykiatrisk tvångsvård) och ett beslut om LPT skulle aldrig beviljas för det ändamålet, eftersom det ö.h.t inte handlar om någon psykiatrisk vård.
Citera
2026-07-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
En sådan åtgärd som att söva ned någon på det sättet skulle strida mot både EKMR:s artikel 3 (förbud mot tortyr och annan omänsklig behandling) och artikel 8 (rätten till privatliv) samt Regeringsformens bestämmelser om förbud mot påtvingade kroppsliga ingrepp. Dessutom har inte Kriminalvården rätt till tvångsmedicinering. Enda möjlighet till tvångsvård/medicinering är LPT (Lagen om psykiatrisk tvångsvård) och ett beslut om LPT skulle aldrig beviljas för det ändamålet, eftersom det ö.h.t inte handlar om någon psykiatrisk vård.
Förebyggande skyddsåtgärd det finns väl en arbetsplats fackombud.
Citera
2026-07-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Om jag skriver 20 och du får det till en så vill jag tro att du har många problem i ditt liv.
Vad jag tycker behöver inte stämma överens med hur Svensk lag och politik ska utformas.
Du fattade inte en i taget va? det blir aldrig 20 st våldsamma interner .. någonsin.
Citera
2026-07-11, 17:08
Medlem
Citat:
Förebyggande skyddsåtgärd det finns väl en arbetsplats fackombud.

….som står över grundlagen och EKMR menar du då eller?
Citera
2026-07-11, 17:55
Medlem
Det gör de redan. Så varför ens slösa pengar på en sån utredning?
Citera
2026-07-11, 20:17
Medlem
Citat:
Du fattade inte en i taget va? det blir aldrig 20 st våldsamma interner .. någonsin.
Jasså? Säg det till chefen för Tidaholm. Hen kommer nog anse något annat.
Citera
2026-07-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jasså? Säg det till chefen för Tidaholm. Hen kommer nog anse något annat.
Vem är "hen" ?
Citera
2026-07-12, 10:19
Medlem
Citat:
Vem är "hen" ?
Jag vet inte vad ”hen” är. Jag vet bara vad hen är. Jag vet även att du är för korkad för att klara en seriös diskussion när du inte ens kan enkla nyord.
Citera
2026-07-12, 10:21
Medlem
Merwinnas avatar
Det låter väl OK. Huvudsaken är ju att vi får iväg dem, tycker jag, inte att de straffas under en viss tid. När de väl är ute härifrån är de ju inte vårt problem längre, då kan de driva sitt oväsen i hemlandet bäst de gitter.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in