2026-07-11, 13:38
Medlem
Tror aldrig jag varit med om en person som ljuger så . Allt går ju se tbx på . Varför reagerar inte fler . Många som inte tål gluten tål inte ägg . Sen vet jag att när de fuskat har det kommit extremt mycket hudbesvär . Kanske är det som hon fått alla exem ifrån . Att hon fuskar äter . Sen lögner om familjen ser inte på tv de umgås spelar inte tv spel .
Man vet ju inte om nått är sant hon säger . Finns ju inge bevis . Å Stefan besiktningsman som bodde i ett ruckel jätte bra . Då borde han med veta att man aldrig planterar vid husgrund . Byggde litet växthus smart . Tänk de ska gifta sig bo i hennes hus . Stackars hans barn , lär ju aldrig få komma .
Citera
2026-07-11, 13:44
Medlem
Beckahestens avatar
Det enda "symptom" jag hört henne nämna för glutenintolerans är uppblåst mage. Det får väl de flesta av oss normaltarmade människor också om vi trycker stora mängder industribakad bröd och munkar etc sånt som hon åt mycket av när hon började handla på costco.
Citera
2026-07-11, 14:21
Medlem
[quote=Hajmedii|95401121]
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Här håller jag med dig till 100 %, varför ser man dem aldrig äta middag tillsammans?
Tycker hon inte att det är viktigt att filma ? Det verkar som var och en äter i det huset när den blir hungrig. Inte bra på långa

Dom stora killarna åt på sina rum når dom
Bodde i lägenheten också.
Tragiskt.
Det är vanligt att äldre barn väljer att inte medverka i videos på Youtube. De få gånger vi sett Ellies vuxna grabbar beror måhända på, att de medverkar ibland för att glädja sin mor. Små barn har tyvärr aldrig något val. Äter middag tillsammans kanske dom gör ibland, men alla vill inte bli filmade när man äter. 
Citera
2026-07-11, 14:36
Medlem
[quote=BestK9Buddy|95405656]
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Det är vanligt att äldre barn väljer att inte medverka i videos på Youtube. De få gånger vi sett Ellies vuxna grabbar beror måhända på, att de medverkar ibland för att glädja sin mor. Små barn har tyvärr aldrig något val. Äter middag tillsammans kanske dom gör ibland, men alla vill inte bli filmade när man äter. 

De åt inte ens middag i Stockholm när barnen var små. Det är hela grejen att de alltid ätit själva. Och lilla barnet också. Äter före de vuxna. Inte konstigt om man inte utvecklar lugn och ro eller smak för mat vid matbordet utan hjärndopande mat som nuggets, pepsi och godis.

Att hennes nu typ vuxna barn inte vill vara med är inte konstigt. Men att man äter middag ihop när man bor ihop… Nåväl.
Citera
2026-07-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humlis77
Tror aldrig jag varit med om en person som ljuger så . Allt går ju se tbx på . Varför reagerar inte fler . Många som inte tål gluten tål inte ägg . Sen vet jag att när de fuskat har det kommit extremt mycket hudbesvär . Kanske är det som hon fått alla exem ifrån . Att hon fuskar äter . Sen lögner om familjen ser inte på tv de umgås spelar inte tv spel .
Man vet ju inte om nått är sant hon säger . Finns ju inge bevis . Å Stefan besiktningsman som bodde i ett ruckel jätte bra . Då borde han med veta att man aldrig planterar vid husgrund . Byggde litet växthus smart . Tänk de ska gifta sig bo i hennes hus . Stackars hans barn , lär ju aldrig få komma .

Nej precis. Hon har ljugit om så extremt mycket.
Och säger en sak bestämd. Sen gör hon tvärtom.
Man kan inte lita på henne men hennes följare är blinda inför dessa lögner och inkonsekvenser.

Hon kan inte ens vara konsekvent med normal mat, tex ta bort ägg. Tog nån vecka så stod hon och åt ägg igen. Hon kan ju aldrig reda ut om något beror på ett livsmedel när hon inte kan låta bli att äta det.
Killen i podden med TSW han hade vissa livsmedel som triggade hans TSW (tex öl). Säkert har hon, förutom stress, också något/några livsmedel som förvärrar.
Citera
2026-07-11, 14:58
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestK9Buddy
Du skriver "på vägen ner". Utgår från att du menar ner till Norrsundet. Jag såg inte i videon att hon åt korv med bröd? Dom rastade på ett ställe och hon drack en cappuccini och stack ner munnen i en avlång påse och tog en tugga av något. Vad det var visades inte. Men du kanske menar någon annan video?
Hon berättade själv att hon ätit korv med bröd.
Citera
2026-07-11, 15:05
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Fattar isåfall inte varför det är så ”coolt” att ha celiaki. Bara dyrare och krångligare. Men kanske kan man få nån sympati för det också. Vad vet jag.
Många som äter glutenfritt för att de tycker det är hälsosamt eller att de tycker att deras mage mår bättre. Endast 5% i Sverige har diagnos celiaki. Hon är inte en av dem.
Citera
2026-07-11, 15:07
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestK9Buddy
Du skriver "på vägen ner". Utgår från att du menar ner till Norrsundet. Jag såg inte i videon att hon åt korv med bröd? Dom rastade på ett ställe och hon drack en cappuccini och stack ner munnen i en avlång påse och tog en tugga av något. Vad det var visades inte. Men du kanske menar någon annan video?
Dessutom åt hon panerad snitzel på nåt hak.
Citera
2026-07-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Många som äter glutenfritt för att de tycker det är hälsosamt eller att de tycker att deras mage mår bättre. Endast 5% i Sverige har diagnos celiaki. Hon är inte en av dem.
Absolut. Min mage mår inte bra av stärkelse men jag säger ju inte att jag har celiaki. Det är ju stor skillnad. Jag blir dålig, och får ont och får en ballong till mage men tarmen blir inte full i sår.
Citera
2026-07-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
OM hon faktiskt är glutenintolerant och käkar glutenbröd så förutom att tarmen förstörs så får vissa hudproblem.

Men man vet inte om hon är glutenintolerant. Förr var hon ju väldigt konsekvent med att inte äta vanligt bröd, alltid glutenfritt och glutenfritt tortilla osv. Men panini och korv med bröd på macken brukar ju inte vara glutenfritt tyvärr…
Hon är inte utredd att vara glutenintolerant har jag för mig hon sa för ett tag sedan.men hon alltid en diagnos sjukdom😂😂😂
Citera
2026-07-11, 18:50
Medlem
Skillnad på att vara glutenintolerant och glutenkänslig! Intolerant då blir du sjuk av gluten. Finns dom som inte ens kan äta nåt som legat i samma påse som nåt med gluten i.
E är troligtvis känslig inte intolerant som många är när det blir för mycket vitt bröd och för lite fiber. Hon är ju intolerant mot det som hon för tillfället tycker låter bra när det passar. Både mot gluten och ägg mm. Däremellan äter hon det med god aptit.
Citera
2026-07-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Hon är inte utredd att vara glutenintolerant har jag för mig hon sa för ett tag sedan.men hon alltid en diagnos sjukdom😂😂😂

Lol. Så hon har erkänt det. Då kan hon ju inte säga att hon är det. Men det är typiskt hennes hittepå och samlande av diagnoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in