2026-07-11, 14:21
Medlem
https://www.hd.se/misstankt-mordforsok-i-angelholm/

En man i 60-årsåldern hittades natten till lördag skadad i en lägenhet i Ängelholm. Mannens skador beskrivs som livshotande.
Larmet kom runt 02.30-tiden.

– Första uppgifterna är att det är en skadad person i ett trapphus och vi åker till platsen med anledning av det, och även ambulans. I en anslutande lägenhet anträffar man en man som har skador, säger Katarina Rusin, presstalesperson vid polisens ledningscentral.

Enligt Region Skåne är mannens skador livshotande. Det är oklart hur skadorna har uppkommit.

Händelsen utreds som försök till mord.

Någon som vet var i Ängelholm?
Eller vet något mer?
Citera
2026-07-11, 18:32
Medlem
Papegojan, var polisbilar runt hela området, räknade 5st samt 2 ambulanser, någon höll på med drönare, "Här får du inte gå in" sa en polis och bad mig gå runt
Citera
2026-07-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HD.
Papegojan, var polisbilar runt hela området, räknade 5st samt 2 ambulanser, någon höll på med drönare, "Här får du inte gå in" sa en polis och bad mig gå runt

Typ 17:30 ja. Vad skulle ambulansen göra där 15 timmar senare?
Citera
2026-07-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imjkatt
Typ 17:30 ja. Vad skulle ambulansen göra där 15 timmar senare?

Märkte det en timme senare så fick varken redigera eller ta bort min kommentar.. Ängelholm är en liten stad och att 3 incidenter med polispådrag händer på samma dag är väldigt ovanligt så i min värld kunde det inte handla om något annat, det kan vara relaterat men förblir osäker för den incidenten jag beskrev har varken skrivits om eller postats någonstans, inte ens på polisens hemsida
Citera
2026-07-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HD.
Märkte det en timme senare så fick varken redigera eller ta bort min kommentar.. Ängelholm är en liten stad och att 3 incidenter med polispådrag händer på samma dag är väldigt ovanligt så i min värld kunde det inte handla om något annat, det kan vara relaterat men förblir osäker för den incidenten jag beskrev har varken skrivits om eller postats någonstans, inte ens på polisens hemsida

Håller med om att det är ett underligt sammanträffande, och kan köpa att det cirkulerar mycket poliser vid platsen för händelsen så många timmar senare. Svårare att förstå varför man skulle placera två ambulanser på platsen när den skadade fördes därifrån så många timmar tidigare.

Det ligger ett LSS-boende eller liknande precis där alla var placerade. Kanske har skett någon incident där?
Citera
2026-07-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imjkatt
Håller med om att det är ett underligt sammanträffande, och kan köpa att det cirkulerar mycket poliser vid platsen för händelsen så många timmar senare. Svårare att förstå varför man skulle placera två ambulanser på platsen när den skadade fördes därifrån så många timmar tidigare.

Det ligger ett LSS-boende eller liknande precis där alla var placerade. Kanske har skett någon incident där?

Just precis vid LSS boendet höll 2 poliser på med drönare, båda ambulanser samt 3 polisbilar stod vid rondellen bredvid, det kändes som att det var den aktiva platsen men det var just dit polisen ville att jag skulle gå så känns osannolikt, den polisen stod vid uteplatsen i mitten av transtigen så dit in fick man inte gå, och mitt emot cykelvägen längst ån stod en annan polisbil, ingen info eller något är skrivet på media ännu så förblir clueless, hur länge dom var där vet jag inte men jag kom dit kl 17:00
Citera
2026-07-12, 08:23
Medlem
Skralt med information i tråden. Är det verkligen ingen som sitter på någonting om händelsen här inne?

Inte mycket i media heller.
Citera
2026-07-14, 19:26
Medlem
Någonstans på Villan. Foto på Hd.se från en trappuppgång på villanområdet
Citera
2026-07-15, 13:17
Medlem
Var ej på pappegojan det hände. Det var på Villan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera