2026-07-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Förespråkar min konung att vi ska följa den förfallna naturen?

Vilken förfallen natur pratar du om?
Citera
2026-07-11, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Förespråkar min konung att vi ska följa den förfallna naturen?
Naturen dör och föds på nytt, solnedgång och soluppgång, dina celler dör och reproducerar sig.
Citera
2026-07-11, 06:33
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Ateism är inte alls någon synd. Vad fan är det för jävla påhitt? Ateism fanns långt innan alla hopplösa religioner. Religion är något onaturligt. Fan. Religion saknat ju helt logik. Synderi. Sicket påhitt. T.o.m andra djurarter tänker mera logiskt än er som viftar med gamla sagoböcker och tror sig veta allt.
Ateism bryter mot första budet, du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig, att forma sitt eget liv utan Gud som exempel ändra sitt kön är exempel på ateism, vi gör oss själva till gudar.
Djur springer inte runt och opererar sig och går på pridetåg, de vet om Guds existens och får allt de behöver från Gud.
Citera
2026-07-11, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Ateism bryter mot första budet, du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig, att forma sitt eget liv utan Gud som exempel ändra sitt kön är exempel på ateism, vi gör oss själva till gudar.
Djur springer inte runt och opererar sig och går på pridetåg, de vet om Guds existens och får allt de behöver från Gud.

Sicket svammel. Vilken sekt är du med i?
Citera
2026-07-11, 07:57
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Och minsta lilla stön så är man demonbesatt. Iallafall enligt ts.

Sexualiteten är en fantastisk sak som Gud Jehova'h (YHWH) har skapat till människan att förekomma mellan man och quinna. Allt användande av den utanför barnskapandet inom det Heterosexuellt Gudomliga Äktenskapet kallas omoraliskhet och orättfärdighet och synd mot Skaparen Herren Jehova'h. Samma sak gäller onani, ty era lemmar på Jorden skall vara som döda. "Synden skall därför inte härska i er dödliga kropp, så att ni lyder dess begär. Ställ inte era lemmar i syndens tjänst, som vapen åt orättfärdigheten, utan ställ er själva i Guds tjänst."- Romarbrevet 6:12. Och om era könsorgan lockar er till Djäfvulens frestelse, hugg då av dem.
Senast redigerad av Pinoputchin 2026-07-11 kl. 08:00.
Citera
2026-07-11, 09:01
Medlem
Citat:
”Jag Är” är Gud enligt bibeln, och vem är jag om inte jag.
Men det betyder ju inte att jag är Gud över alla er andra för ni är ju också ”Jag Är” i enlighet i var och en av er, kollektivt är vi var och en Gud, sålunda ska ingen och inget specifikt namnges och/eller avbildas som Gud(ar)
Så torde en persons vilja som är i anda av att varken sätta sig över eller under någon annan vara ett uttryck av Jag Är - Gud.
- ”Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd. Detta är det största och främsta budet. Sedan kommer ett som liknar det: Du skall älska din nästa som dig själv.”

Ateister - När romarna intog Jerusalem och tog sig in i det heligaste av heliga för att förstöra det erövrade folkets gudomar så hittade de inga sådana, det var tomt, så judarna sågs som värre och svårare att ha att göra med, de var ateister(utifrån frånvaron av guda avbildningar)
Citera
2026-07-11, 09:20
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
”Jag Är” är Gud enligt bibeln, och vem är jag om inte jag.
Men det betyder ju inte att jag är Gud över alla er andra för ni är ju också ”Jag Är” i enlighet i var och en av er, kollektivt är vi var och en Gud, sålunda ska ingen och inget specifikt namnges och/eller avbildas som Gud(ar)
Så torde en persons vilja som är i anda av att varken sätta sig över eller under någon annan vara ett uttryck av Jag Är - Gud.
- ”Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd. Detta är det största och främsta budet. Sedan kommer ett som liknar det: Du skall älska din nästa som dig själv.”

Ateister - När romarna intog Jerusalem och tog sig in i det heligaste av heliga för att förstöra det erövrade folkets gudomar så hittade de inga sådana, det var tomt, så judarna sågs som värre och svårare att ha att göra med, de var ateister(utifrån frånvaron av guda avbildningar)
Vi ska inte vara Gud vi skall efterlikna honom, vi skall vara heliga, helgat varde ditt namn som man säger i Fader vår, att forma sitt eget liv efter sina egna och det sekulära samhällets värderingar är att leka Gud på ett felaktigt sätt.
Citera
2026-07-11, 10:25
Medlem
Citat:
Vi ska inte vara Gud vi skall efterlikna honom, vi skall vara heliga, helgat varde ditt namn som man säger i Fader vår, att forma sitt eget liv efter sina egna och det sekulära samhällets värderingar är att leka Gud på ett felaktigt sätt.

Att vara sig själv {Jag Är) utan att varesig påtvinga eller underordna sig sina nästa och naturen är inte att leka Gud. Utan det är att inga andra gudar hava jämte (framför, bakom, över, under) Mig
Citera
2026-07-11, 12:05
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Att vara sig själv {Jag Är) utan att varesig påtvinga eller underordna sig sina nästa och naturen är inte att leka Gud. Utan det är att inga andra gudar hava jämte (framför, bakom, över, under) Mig
Att vara sig själv låter egocentrerat, vi sätter oss själva centrum.
Citera
2026-07-11, 12:10
Medlem
Citat:
Inte om du älskar din nästa såsom dig själv
Citera
2026-07-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Sexualiteten är en fantastisk sak som Gud Jehova'h (YHWH) har skapat till människan att förekomma mellan man och quinna. Allt användande av den utanför barnskapandet inom det Heterosexuellt Gudomliga Äktenskapet kallas omoraliskhet och orättfärdighet och synd mot Skaparen Herren Jehova'h. Samma sak gäller onani, ty era lemmar på Jorden skall vara som döda. "Synden skall därför inte härska i er dödliga kropp, så att ni lyder dess begär. Ställ inte era lemmar i syndens tjänst, som vapen åt orättfärdigheten, utan ställ er själva i Guds tjänst."- Romarbrevet 6:12. Och om era könsorgan lockar er till Djäfvulens frestelse, hugg då av dem.

Ytterligare religiöst gaggande. Rent påhitt och sjukt budskap. Rena förtrycket. Du är besatt av synderi. Du är besatt av demoner. Ditt ankpladder kommer du inte långt med. Fan att så många mentalsjukhus stängde.
Citera
2026-07-11, 17:53
Medlem
Citat:

Man ska sätta sig själv i centrum. Dom flesta gör det förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in