Citat:
Ursprungligen postat av
oyegie
Ateism bryter mot första budet, du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig, att forma sitt eget liv utan Gud som exempel ändra sitt kön är exempel på ateism, vi gör oss själva till gudar.
Djur springer inte runt och opererar sig och går på pridetåg, de vet om Guds existens och får allt de behöver från Gud.
”Jag Är” är Gud enligt bibeln, och vem är jag om inte jag.
Men det betyder ju inte att jag är Gud över alla er andra för ni är ju också ”Jag Är” i enlighet i var och en av er, kollektivt är vi var och en Gud, sålunda ska ingen och inget specifikt namnges och/eller avbildas som Gud(ar)
Så torde en persons vilja som är i anda av att varken sätta sig över eller under någon annan vara ett uttryck av Jag Är - Gud.
- ”
Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd. Detta är det största och främsta budet. Sedan kommer ett som liknar det: Du skall älska din nästa som dig själv.”
Ateister - När romarna intog Jerusalem och tog sig in i det heligaste av heliga för att förstöra det erövrade folkets gudomar så hittade de inga sådana, det var tomt, så judarna sågs som värre och svårare att ha att göra med, de var ateister(utifrån frånvaron av guda avbildningar)