2026-07-07, 18:28
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Alltså, bara för att man är packad betyder inte att man är blind.

Det vette sjuttsingen om det inte finns ett antal killar som mycket väl har varit rejält blinda i ett berusat tillstånd. Men kvinnor är kanske mer klarsynta.

// CC
Citera
2026-07-08, 09:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Alltså, bara för att man är packad betyder inte att man är blind.

Nej, alkohol skapar inte attraktion det har du rätt i. Dock kanske man kan säga att den skapar "artificiell attraktion" iom att suget efter karl tilltar, omdömet blir sämre och chanstagandet ökar? Finns många kärringar som åkt hem och gökat med snubbar som är långt under deras liga när de varit ute och festat. Tämligen säker på att det hänt dig också.
Citera
2026-07-08, 12:57
Medlem
Kleiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nej, alkohol skapar inte attraktion det har du rätt i. Dock kanske man kan säga att den skapar "artificiell attraktion" iom att suget efter karl tilltar, omdömet blir sämre och chanstagandet ökar? Finns många kärringar som åkt hem och gökat med snubbar som är långt under deras liga när de varit ute och festat. Tämligen säker på att det hänt dig också.

Hmmm, nu när du förklara det så bra och grundligt, då förstår jag vad du menar och håller faktiskt med.

Du, du vill inte veta vad som hänt mig när jag var omdömeslös och packad. Det är ett mirakel att jag ens lever

Ingen bra kombination att vara halvsnygg, omdömeslös och packad
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-08 kl. 13:16.
Citera
2026-07-11, 01:19
Medlem
De snyggaste människor jag känt har faktiskt haft ganska miserabla liv. De har inte varit några dumbommar men på något sätt ställer de till det för sig. Drar bl a till sig fel folk eller förlorar på många sätt omdömesförmågan.
Blir inte bra liv helt enkelt.
Citera
2026-07-11, 08:55
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
De snyggaste människor jag känt har faktiskt haft ganska miserabla liv. De har inte varit några dumbommar men på något sätt ställer de till det för sig. Drar bl a till sig fel folk eller förlorar på många sätt omdömesförmågan.
Blir inte bra liv helt enkelt.
Förstår du inte hur anekdotiskt och orimligt ditt resonemang är? Vad du beskriver är ju människor som är trasiga i huvudet och har nervtrådarna helt felkopplade, alltså ADHD eller låg IQ. Så vitt jag vet finns varken kausalitet eller korrelation mellan ADHD och skönhet.

Snygga individer, särskilt kvinnor, behöver däremot inte utveckla sin intelligens - det klarar sig bra i livet i alla fall. Med det sagt existerar smarta och vackra kvinnor, särskilt vanliga är de dock inte. Tror det var någon artikel i Psychology Today där författaren gjorde liknelsen med förekomsten av svarta svanar i naturen...
Citera
2026-07-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Förstår du inte hur anekdotiskt och orimligt ditt resonemang är? Vad du beskriver är ju människor som är trasiga i huvudet och har nervtrådarna helt felkopplade, alltså ADHD eller låg IQ. Så vitt jag vet finns varken kausalitet eller korrelation mellan ADHD och skönhet.

Snygga individer, särskilt kvinnor, behöver däremot inte utveckla sin intelligens - det klarar sig bra i livet i alla fall. Med det sagt existerar smarta och vackra kvinnor, särskilt vanliga är de dock inte. Tror det var någon artikel i Psychology Today där författaren gjorde liknelsen med förekomsten av svarta svanar i naturen...
Jag tycker jag var ganska tydlig med att det var helt anekdotiskt. Klart det inte var menat som en allmän sanning. Har förvånat mig att människor som borde ha fantastiska möjligheter att skapa sig ett riktigt bra liv lyckas med det rakt motsatta. Men skönhet och intelligens hjälper inte mycket om det är vajsing på psyket.
Citera
2026-07-11, 15:17
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag tycker jag var ganska tydlig med att det var helt anekdotiskt. Klart det inte var menat som en allmän sanning. Har förvånat mig att människor som borde ha fantastiska möjligheter att skapa sig ett riktigt bra liv lyckas med det rakt motsatta. Men skönhet och intelligens hjälper inte mycket om det är vajsing på psyket.
Meddelar avvikande åsikt. Sett såna jävla psykfall till brudar, med t ex borderline, men som en följd av sitt utseende och den status som följer inte har några som helst problem att skaffa karlar. De lyckas ju ofta inte behålla männen eftersom det är omöjligt att leva med den här sortens kvinnor en längre tid. Som demoner drar de fram och efter sig lämnar de ett antal spillror till män, totalt nedbrutna och psykiskt ärrade för resten av livet.

Mycket skit skrivs här, men visdomen 'don't put your dick in crazy' är faktiskt inte något som enbart mansgrisar skriver för att förnedra eller förminska kvinnor, finns en rationell och allvarlig underton som inte går att vifta bort.
Senast redigerad av trewq 2026-07-11 kl. 15:20.
Citera
2026-07-11, 15:37
Medlem
Citat:
Meddelar avvikande åsikt. Sett såna jävla psykfall till brudar, med t ex borderline, men som en följd av sitt utseende och den status som följer inte har några som helst problem att skaffa karlar. De lyckas ju ofta inte behålla männen eftersom det är omöjligt att leva med den här sortens kvinnor en längre tid. Som demoner drar de fram och efter sig lämnar de ett antal spillror till män, totalt nedbrutna och psykiskt ärrade för resten av livet.

Mycket skit skrivs här, men visdomen 'don't put your dick in crazy' är faktiskt inte något som enbart mansgrisar skriver för att förnedra eller förminska kvinnor, finns en rationell och allvarlig underton som inte går att vifta bort.
Jo de finns verkligen, de också. Rötäggen finner man dock bland båda könen, oavsett utseende.
Väljer att tro att det i slutändan ändå är värst för dem själva. Inte för att jag tror det finns någon som helst rättvisa här i världen utan baserat på erfarenhet. Det må ta tid men till slut kommer det mesta ikapp.
Citera
2026-07-11, 16:32
Medlem
448s avatar
Citat:

Jag är en snygg man , får massa såna unga snygga bordelinebrudar efter mig alltid - dumpat många när dom ens försökt

Haha - dom gör vrak av sina offer o bögar blir dom efter haft med såna brudar o göra
Citera
2026-07-11, 16:57
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jättesnygg och tillbakadragen kommer få betydligt färre chanser än normalsnygg och drivande.

Bra inlägg av snakewatch. Alla män, även modellerna, måste jobba för att få fitta.
Det stämmer bra. Även om man ser riktigt jävla bra ut så vill man ju även få ragg på någon i samma klass. Den översta kassens brudar går inte bara på utseende och personlighet utan även PENGAR.
Citera
2026-07-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Snygg tjej? Allt blir gratis
Snygg kille? Ingen fördel
Finns fördelar även för snygga män. Självklart har de lättare att få tjejer, men även lättare att få jobb/befordran/högre lön o.s.v. Människor använder utseende som en proxy för förmåga, kunnighet, trovärdighet och liknande. Finns en anledning till att du aldrig sett en skitsnygg kille vara skolans utstötta mobboffer.
Citera
2026-07-11, 17:41
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Finns fördelar även för snygga män. Självklart har de lättare att få tjejer, men även lättare att få jobb/befordran/högre lön o.s.v. Människor använder utseende som en proxy för förmåga, kunnighet, trovärdighet och liknande. Finns en anledning till att du aldrig sett en skitsnygg kille vara skolans utstötta mobboffer.

Ja så är det , en strandbars ägare har bjutt mig på öl o drinkar lite random så där för det hängde småbrudar där i 18-20 åldern när jag var där med en polare.

Två snygga killar var bra för affärerna den sommarn

Han fiska haj med mig som bete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in