2026-07-11, 16:18
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ok, så för att du bor i SA så är det rätt? Du menar att rykten inte går på bussen?
Tycker inte du ska stängas av, men du gav mig din källa och den accepterar jag, vi får se när och om familjen går ut med orsaken. Har lärt mig att inte lyssna på rykten den svåra vägen, därför är jag alltid skeptisk om det inte finns ett officiellt uttalande. Och nej, en vän skrev om hans död på sociala medier , sen kollade jag media i SA (https://www.timeslive.co.za t.ex), AB är inte min go-to nyhetskälla.

SA? Alla som bott i Sydafrika eller har en nära koppling till landet vet att man säger ZA och inte SA - SA är Saudiarabien.
Citera
2026-07-11, 16:47
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
SA? Alla som bott i Sydafrika eller har en nära koppling till landet vet att man säger ZA och inte SA - SA är Saudiarabien.
Officiellt på t ex frimärken är det RSA som gäller.

https://se.dreamstime.com/postagst%C3%A4mpel-i-sydafrika-visar-gasteria-armstrongii-c-sydafrikanska-cent-definitive-issue-succ ulents-serie-moscow-ryssland-image162482632

Mycket tråkig händelse.
Jag förutsätter sydafrikanska förbundet tar på sig noll ansvar för sina spelares psykiska status.
Citera
2026-07-11, 16:56
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Officiellt på t ex frimärken är det RSA som gäller.

https://se.dreamstime.com/postagst%C3%A4mpel-i-sydafrika-visar-gasteria-armstrongii-c-sydafrikanska-cent-definitive-issue-succ ulents-serie-moscow-ryssland-image162482632

Mycket tråkig händelse.
Jag förutsätter sydafrikanska förbundet tar på sig noll ansvar för sina spelares psykiska status.

Det beror helt på i vilket sammanhang, i sport tex är och frimärken är RSA korrekt. Den internationella landskoden är ZA.

Mycket tragisk utgång.
Citera
2026-07-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tydligen fick alla spelare som spelade i VM en bonus på $1.5 miljoner.
Hotellrum (enligt flera artiklar) i Kapstaden och en fet bonus, kan det röra sig om droger? Överdos?
1,5 miljoner US Dollar? Låter osannolikt, källa på det?
Citera
2026-07-11, 16:58
Medlem
BombaySaphires avatar
Fy fan vad sorgligt.
Citera
2026-07-11, 17:13
Medlem
Finns ett psykologiskt fenomen där personer som precis varit med om någonting stort som de jobbat hårt för blir deprimerade efteråt.

De har varit så fokuserade på ett tydligt och konkret mål och jobbat hårt för att ta sig dit, och sedan är allting helt plötsligt över, och det de tidigare hade baserat hela tillvaron på är förbi.

Ingen aning dock om så var fallet här.
Citera
2026-07-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Finns ett psykologiskt fenomen där personer som precis varit med om någonting stort som de jobbat hårt för blir deprimerade efteråt.

De har varit så fokuserade på ett tydligt och konkret mål och jobbat hårt för att ta sig dit, och sedan är allting helt plötsligt över, och det de tidigare hade baserat hela tillvaron på är förbi.

Det var min första tanke också, man går på endorfiner för att man kämpar och har sånt fokus, baksmällan kan vara ganska katastrofal efter något så stort.

Fyfan vad tragiskt dock.
Citera
2026-07-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Ja en kursare till mig begick självmord efter 4.5 års studier och juristexamen med höga betyg...otroligt sorgligt. Var som att hen kraschlandade totalt.
Citera
2026-07-11, 22:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
1,5 miljoner US Dollar? Låter osannolikt, källa på det?
Rand istf dollar verkar stämma, ungefär lite mer än en miljon kronor.
Citera
2026-07-11, 22:10
Medlem
Hunden007s avatar
rätt ofta när tidningarna skriver: Dödsorsak är okänt så är handlar det oftast om man tog sig liv.

studion nämner inte ens att han dött?
Senast redigerad av Hunden007 2026-07-11 kl. 22:31.
Citera
2026-07-11, 23:04
Medlem
Botkyrka-babes avatar
Fruktansvärt. Må han vila frid.
Citera
2026-07-11, 23:31
Medlem
Mycket tragiskt. RIP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera