Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Jag är inte här för att debattera. Att debattera med lögnaktigt kriminellt pack vore att ge era sjuka åsikter legitimitet. Jag exponerar bara ibland era extrema åsikter, hatiska beteende och ert ständiga ljugande. Nästan alla av de mer tongivande "debattörerna" i Israeltrådarna är förintelseförnekande borderlinefascister, och det är uppenbarligen ett sällskap du trivs väl i. Om du tror att jag är ute efter att "debattera" med er har du gravt överskattat din egen (skräp)status.
Som sagt - en regel för er, en regel för oss. Du försöker här med en tvåstegsraket:
1. Guilt by association, koppla ihop mina åsikter med förintelseförnekande, borderline, extremism, hat och fascister.
2. I nästa steg kommer du dragandes med IHRAs antisemitism-definitioner:
- Att anklaga judarna som folk, eller Israel som stat, för att ha uppfunnit eller överdrivit Förintelsen.
- Att dra jämförelser mellan den samtida israeliska politiken och nazisternas.
- Att anklaga judar som folk för att vara ansvariga för verkliga eller inbillade felaktigheter som begåtts av en enskild judisk person eller grupp, eller till och med för handlingar som begåtts av icke-judar.
Bla bla bla. Lögner, lögner och åter lögner. Sen retar folk ihjäl sig på dig och tycker att du är en handelsresande i hat.
Använder man gulit by association mot dig/Israel så är man antisemit enligt IHRAs definitioner, tydligen. Men helt ok att använda mot andra.
Sen snackar du stort om "fakta"
Citera mig där jag förnekat Förintelsen?
Citera mig där jag uttryckt en fascistisk åsikt?
Övrigt snack, hatisk och extrem och sjuk med mera är åsikter och svåra att varken bekräfta eller dementera. Att det kommer från endast er i brigaden ger mig dock en fingervisning om hur pass det är en generell åsikt eller inte.