2026-07-02, 16:40
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Antingen menar du att övergrepp ska utredas oavsett förövare eller så försvarar du dubbelmoral. Jag står för att alla anklagelser om övergrepp måste granskas seriöst även när det gäller sionisterna.

Det första, som jag sagt, men du bryr dig endast om Israel och påstod att jag byter ämne m.m när jag skrev att det till 100% händer i Sverige.

Du är så genomskinlig
Citera
2026-07-03, 21:01
Avstängd
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Haha jasså, så det är HEMLIGA STUDIER som ingen journalistisk publikation får ta del av?
Låter som "40.000 döda Iranier".
Ladda ner och läs istället. Klarar du inte av att ladda ner pdf?
Tog mig några sekunder att hitta rapporten.

Haha.
Citera
2026-07-04, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kido-n
Ladda ner och läs istället. Klarar du inte av att ladda ner pdf?
Tog mig några sekunder att hitta rapporten.

Haha.

De delar inte med sig av källmaterialet.
Nej.
Citera
2026-07-05, 22:56
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
FN är en jättebra organisation enligt dig?

Ja men gud nej. De är riktigt vidriga. Tillför inget gott alls. Du har säkert gjort mer bakom din runk-dator.
Citera
2026-07-11, 00:04
Medlem
TjockisHaralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Sådana här rapporter bygger på vittnesmål, medicinska underlag och dokumentation från flera källor samt mönster över tid och av integritets- och säkerhetsskäl publiceras inte allt öppet, särskilt inte i sexualbrottsärenden.
Dessutom när flera oberoende organisationer med olika finansiering, metodik och politisk hemvist kommer fram till liknande slutsatser räcker det inte att ropa “påhitt" och då behöver du visa konkret vad som är fel i deras metod, källkritik eller slutsatser.

Och fakta har varit VÄLDIGT fel som vi ALLA vet när det kommer från ena halvan av FN. Eller i renspråk. Falska.
Citera
2026-07-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Du uttrycker dig som en sann akademiker! Din argumentationsteknik inger förtroende. Tror fler än jag blev övertygade nu.

Efterbliivna med två i också, gav en liten närkingsk knorr till förolämpningen. Spänstigt!

Har du klivat av din get eller har din farbror klivat av dig så att du är här och smetar dina efterblivna känslor över poster med fakta igen...

verkligen deppigt....
Citera
2026-07-11, 12:05
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Har du klivat av din get eller har din farbror klivat av dig så att du är här och smetar dina efterblivna känslor över poster med fakta igen...

verkligen deppigt....

Jag vet inte allt, men en sak vet jag - dina mungipor bubbelslemmar av spott när du pratar! 100% slemmis du.

Gällande ditt försök att underminera bevisningen: Jag håller med. Man kan göra valet att helt avfärda den typen av bevisning. Men då måste man vara konsekvent. Att som Netanyahu sitta och snacka om att krista libanesiska byar så gärna vill bli befriade av Israel helt utan annat underlag än att dom ska ha sagt detta till IDF-soldater, och sen i nästa andetag såga sånt här, blir ohederligt.

En regel for er, en regel för oss.
Citera
2026-07-11, 12:39
Medlem
Citat:
Jag vet inte allt, men en sak vet jag - dina mungipor bubbelslemmar av spott när du pratar! 100% slemmis du.

Gällande ditt försök att underminera bevisningen: Jag håller med. Man kan göra valet att helt avfärda den typen av bevisning. Men då måste man vara konsekvent. Att som Netanyahu sitta och snacka om att krista libanesiska byar så gärna vill bli befriade av Israel helt utan annat underlag än att dom ska ha sagt detta till IDF-soldater, och sen i nästa andetag såga sånt här, blir ohederligt.

Vilken källa har du till att Netanyahu fått vetskap om att kristna byar i Libanon bett om att bli annekterade (inte "befriade" som du skrev) genom att dessa sade det till IDF-soldater?

Netanyahu sade att byarna ville bli annekterade . Varför skriver du felaktigt att de kristna byarna i Libanon enligt Netanyahu sagt att de ville bli "befriade"?

Citat:
Christian villages in Lebanon, some of them have actually asked to be annexed to Israel...

Det finns inga olika regler. Den enda regeln är att man skall hålla sig till verifierbara fakta och bevis, inte allmänt tyckande om ditten och datten för att det "känns" bra.
Citera
2026-07-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vilken källa har du till att Netanyahu fått vetskap om att kristna byar i Libanon bett om att bli annekterade (inte "befriade" som du skrev) genom att dessa sade det till IDF-soldater?

Du har rätt, det är en extrapolering. Han har inte ens uppgett någon mer tydlig källa annat att detta skulle vara en "vilja som uttryckts". Däremot är det mest IDF-soldater som möter lokalbefolkningen i området just nu.

Citat:
Netanyahu sade att byarna ville bli annekterade . Varför skriver du felaktigt att de kristna byarna i Libanon enligt Netanyahu sagt att de ville bli "befriade"?

Haha! Ta detta med en fellow autist så kanske du hittar någon som bryr sig.

Citat:
Det finns inga olika regler. Den enda regeln är att man skall hålla sig till verifierbara fakta och bevis, inte allmänt tyckande om ditten och datten för att det "känns" bra.

Tillåt mig att invända å det grövsta. Det är sannerligen inte så ärlig debatt fungerar. Man ska försöka pussla ihop en ärlig helhet utifrån den faktan man har, den faktan man inte har, eventuella lögner och en tillräckligt lång tidslinje för att täcka alla relevanta skeenden som leder fram till det man diskuterar.

Du håller ofta hög profil, men du är den minst övertygande debattör jag mött. Arrogans personifierad. Du har ingen aning om vad du håller på med, och åsamkar Israel oerhörd skada här på forumet.

Du tar en "fakta", och så skippar du allt annat än just den, sen mal och mal du detta som att du bevisat något annat än att du cherrypickar.
Citera
2026-07-11, 13:12
Medlem
Citat:
Du har rätt, det är en extrapolering. Han har inte ens uppgett någon mer tydlig källa annat att detta skulle vara en "vilja som uttryckts". Däremot är det mest IDF-soldater som möter lokalbefolkningen i området just nu.

Du påstod något du inte hade belägg för.

Citat:
Haha! Ta detta med en fellow autist så kanske du hittar någon som bryr sig.

Du ljög men vill inte stå för det.

Citat:

Du håller ofta hög profil, men du är den minst övertygande debattör jag mött. Arrogans personifierad. Du har ingen aning om vad du håller på med, och åsamkar Israel oerhörd skada här på forumet.

Jag är inte här för att debattera. Att debattera med lögnaktigt kriminellt pack vore att ge era sjuka åsikter legitimitet. Jag exponerar bara ibland era extrema åsikter, hatiska beteende och ert ständiga ljugande. Nästan alla av de mer tongivande "debattörerna" i Israeltrådarna är förintelseförnekande borderlinefascister, och det är uppenbarligen ett sällskap du trivs väl i. Om du tror att jag är ute efter att "debattera" med er har du gravt överskattat din egen (skräp)status.
Citera
2026-07-11, 13:17
Medlem
Citat:

trasiga inavlade gener var det ja… men den här stoltheten över hur värdelös du är…

Citat:

nej bara en regel, sött dock när ni invalde getskändare känner starkt att ni har någon moral som går att applicera utanför vilken ordning era kusiner ska knuller er respektive familjens getter…

verkligen tragiskt och äkligt, vilket vi ser konsekvenserna av varje gång du får dina efterblivna känslyttrigar mosade på flashback…
Citera
2026-07-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag är inte här för att debattera. Att debattera med lögnaktigt kriminellt pack vore att ge era sjuka åsikter legitimitet. Jag exponerar bara ibland era extrema åsikter, hatiska beteende och ert ständiga ljugande. Nästan alla av de mer tongivande "debattörerna" i Israeltrådarna är förintelseförnekande borderlinefascister, och det är uppenbarligen ett sällskap du trivs väl i. Om du tror att jag är ute efter att "debattera" med er har du gravt överskattat din egen (skräp)status.

Som sagt - en regel för er, en regel för oss. Du försöker här med en tvåstegsraket:

1. Guilt by association, koppla ihop mina åsikter med förintelseförnekande, borderline, extremism, hat och fascister.
2. I nästa steg kommer du dragandes med IHRAs antisemitism-definitioner:

- Att anklaga judarna som folk, eller Israel som stat, för att ha uppfunnit eller överdrivit Förintelsen.
- Att dra jämförelser mellan den samtida israeliska politiken och nazisternas.
- Att anklaga judar som folk för att vara ansvariga för verkliga eller inbillade felaktigheter som begåtts av en enskild judisk person eller grupp, eller till och med för handlingar som begåtts av icke-judar.

Bla bla bla. Lögner, lögner och åter lögner. Sen retar folk ihjäl sig på dig och tycker att du är en handelsresande i hat.

Använder man gulit by association mot dig/Israel så är man antisemit enligt IHRAs definitioner, tydligen. Men helt ok att använda mot andra.

Sen snackar du stort om "fakta"

Citera mig där jag förnekat Förintelsen?

Citera mig där jag uttryckt en fascistisk åsikt?

Övrigt snack, hatisk och extrem och sjuk med mera är åsikter och svåra att varken bekräfta eller dementera. Att det kommer från endast er i brigaden ger mig dock en fingervisning om hur pass det är en generell åsikt eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in