En sak jag verkligen beundrar hos Elsa och önskar att jag själv kunde anamma: hon svarar vänligt även på stickiga kommentarer. Sandra uttrycker sig regelbundet surt och tonårigt till läsare (som i dag ”men vad är det för fråga”), har aldrig någonsin sett Elsa göra det. T ex denna konversation där Pioner låter ganska oförskämd:
Citat:
PIONER
Du städar så himla ofta, tror du att du skulle ha det lika städat om du inte var influencer ? Snälla svara nej. Mitt städ är grovdammsug o plocka bort sånt som ligger överallt. Går du i gång på rent? Det är också en prestation tänker jag. Hur smutsigt kan det bli så snabbt om det mest är ni tre och typ inga grejer? Kanske att en lägre säng skulle bli ännu bättre? Tycker den sabbar lite för fönstren. Att ha sängen mot väggen med krok listen fungerar inte misstänker jag. Eller ni kanske har ett till fönster man kan ligga i sängen och se ut igenom?
9 JULY 2026, 08:26
ELSA BILLGREN
Jag tror det är för att det är så mysigt att vara själv, lyssna på podd och städa. Omsorg om huset, att boa? Jag gör det mest för min egen njutnings skull. Samma som trädgården, det känns helt enkelt bra. Inte alls samma grej i stan där man är stressad och det inte är lika nära naturen osv. Ang möbleringen så trivs vi så bra som det är, men roligt att höra era tankar. Gissar att många hade gjort på sina egna sätt om de bodde här. ☺️
Apropå kommentarer var detta roligt:
Citat:
MIA
Jag ser en fjäder i mjölkskummet. Det betyder att en ängel vakar över dej. Gick kurs på birkagården ang änglar och skyddshelgon. 😇
11 JULY 2026, 09:17
P
Att du ser en fjäder i skummet beror på att hon gjort en fjäder. Kallas "Latte art".
—-
Citat:
Ursprungligen postat av
Snottranmyren12345
Grannen ville ge Elsa varmvatten i termos för att kunna göra lite snabbkaffe när strömmen gått. Helt rimligt! Hade själv blivit överlycklig! Men stockholmarna satt redan på bageriet med överpriser. Såklart.
Men hur skulle Elsa kunna veta att grannen skulle erbjuda det? Känns väl fullt rimligt att besöka ett café för frukost om elen gått hemma.