2026-07-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Man kan absolut dra vissa paralleller mellan dom två men skillnaden är att Elsa är korkad & ängslig. Gillar Sandra då hon ändå har intellekt skriver bra och framförallt inte bebispråk & noll koll på omvärlden & hur hon skall tycka, tänka innan någon annan serverar hur man skall vara! Min åsikt mina tankar. Punkt

Fast nej, Sandra tänker ju aldrig själv. Hon följer ju en mall precis som Elsa. Hon kanske inte pratar som en bebis men hon klär sig och poserar som en. Hashtag kobent rådjur som någon sa.
Senast redigerad av Carli 2026-07-11 kl. 10:43.
Citera
2026-07-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345
Grannen ville ge Elsa varmvatten i termos för att kunna göra lite snabbkaffe när strömmen gått. Helt rimligt! Hade själv blivit överlycklig! Men stockholmarna satt redan på bageriet med överpriser. Såklart.

Det finns väl inga problem man inte kan köpa sig ur för Elsa ? Så är ju hela hennes vardag.
Citera
2026-07-11, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Fast nej, Sandra tänker ju aldrig själv. Hon följer ju en mall precis som Elsa. Hon kanske inte pratar som en bebis men hon klär sig och poserar som en. Hashtag kobent rådjur som någon sa.
Tycker ändå Elsa är värre även fast dom båda lever på toaselfies, stör mig inte på Sandra på samma sätt då hon inte har samma ängsliga beteende som Elsa. Helt enkelt en smaksak, läser Sandras bokrecensioner som håller hög klass, dock är hon ytlig men på ett helt annat vis….
Citera
2026-07-11, 14:13
Medlem
Citat:
Tycker ändå Elsa är värre även fast dom båda lever på toaselfies, stör mig inte på Sandra på samma sätt då hon inte har samma ängsliga beteende som Elsa. Helt enkelt en smaksak, läser Sandras bokrecensioner som håller hög klass, dock är hon ytlig men på ett helt annat vis….

Sandra är mer av en ångvält. Absolut. Men hon härmar också bara andra. Hög klass håller jag nog inte med om. De är båda slicka uppåt så att säga.
Citera
2026-07-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Sandra är mer av en ångvält. Absolut. Men hon härmar också bara andra. Hög klass håller jag nog inte med om. De är båda slicka uppåt så att säga.
Bra där Carli, men står fast vid bokrecensionerna ! Nu fokus på Norge England
Citera
2026-07-11, 22:57
Medlem
Citat:
Bra där Carli, men står fast vid bokrecensionerna ! Nu fokus på Norge England

Ja! På tal om. Sandra har ju ganska samma rödlätthet och låga kontrast som Erling.
Citera
2026-07-13, 11:52
Medlem
cleolinas avatar
En sak jag verkligen beundrar hos Elsa och önskar att jag själv kunde anamma: hon svarar vänligt även på stickiga kommentarer. Sandra uttrycker sig regelbundet surt och tonårigt till läsare (som i dag ”men vad är det för fråga”), har aldrig någonsin sett Elsa göra det. T ex denna konversation där Pioner låter ganska oförskämd:

Citat:
PIONER
Du städar så himla ofta, tror du att du skulle ha det lika städat om du inte var influencer ? Snälla svara nej. Mitt städ är grovdammsug o plocka bort sånt som ligger överallt. Går du i gång på rent? Det är också en prestation tänker jag. Hur smutsigt kan det bli så snabbt om det mest är ni tre och typ inga grejer? Kanske att en lägre säng skulle bli ännu bättre? Tycker den sabbar lite för fönstren. Att ha sängen mot väggen med krok listen fungerar inte misstänker jag. Eller ni kanske har ett till fönster man kan ligga i sängen och se ut igenom?
9 JULY 2026, 08:26

ELSA BILLGREN
Jag tror det är för att det är så mysigt att vara själv, lyssna på podd och städa. Omsorg om huset, att boa? Jag gör det mest för min egen njutnings skull. Samma som trädgården, det känns helt enkelt bra. Inte alls samma grej i stan där man är stressad och det inte är lika nära naturen osv. Ang möbleringen så trivs vi så bra som det är, men roligt att höra era tankar. Gissar att många hade gjort på sina egna sätt om de bodde här. ☺️

Apropå kommentarer var detta roligt:

Citat:
MIA
Jag ser en fjäder i mjölkskummet. Det betyder att en ängel vakar över dej. Gick kurs på birkagården ang änglar och skyddshelgon. 😇
11 JULY 2026, 09:17

P
Att du ser en fjäder i skummet beror på att hon gjort en fjäder. Kallas "Latte art".

—-

Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345
Grannen ville ge Elsa varmvatten i termos för att kunna göra lite snabbkaffe när strömmen gått. Helt rimligt! Hade själv blivit överlycklig! Men stockholmarna satt redan på bageriet med överpriser. Såklart.
Men hur skulle Elsa kunna veta att grannen skulle erbjuda det? Känns väl fullt rimligt att besöka ett café för frukost om elen gått hemma.
Citera
2026-07-13, 13:34
Medlem
Elsas man raderar och blockerar frågor som inte Elsa klarar av, frågor som inte är hatiska eller oförskämda, folk kan inte ställa frågor eller ifrågasätta texter på ett relevant vis. Raderas direkt. Tänk om ens anhörig skulle läsa ens jobb Mail och radera och blockera kunder som vill veta hur jag menar & varför jag gör som jag gör! Elsas blogg är bara för ja sägare!!!
Citera
2026-07-13, 20:36
Medlem
Elsas inlägg igår "Det är min tid nu" har fått många kommentarer om hur fantastisk, stämningsfullt och fint hon skriver (för att nämna något).

Det här tar nog ändå priset "Vilken ynnest och vilken gåva att få ta del av dina inre tankar och filosofiska djupdykningar. Älskar detta och det ger mig en vacker start på dagen och en djup fin känsla i bröstet. Du hade ju passat som präst, bara en tanke som dök upp. För det du skriver är så ärligt och genomtänkt."

Jag vet inte om det är ironiskt eller om personen menar det. Oavsett, är det bara jag som tycker att texten är pretentiös, dåligt skriven i tron att den ska uppfattas som djup?
Citera
2026-07-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanny06
Elsas inlägg igår "Det är min tid nu" har fått många kommentarer om hur fantastisk, stämningsfullt och fint hon skriver (för att nämna något).

Det här tar nog ändå priset "Vilken ynnest och vilken gåva att få ta del av dina inre tankar och filosofiska djupdykningar. Älskar detta och det ger mig en vacker start på dagen och en djup fin känsla i bröstet. Du hade ju passat som präst, bara en tanke som dök upp. För det du skriver är så ärligt och genomtänkt."

Jag vet inte om det är ironiskt eller om personen menar det. Oavsett, är det bara jag som tycker att texten är pretentiös, dåligt skriven i tron att den ska uppfattas som djup?
Tillåt mig kräkas 🤮
Citera
2026-07-13, 22:21
Medlem
Citat:

Verkligen. Extremt pinsam text. Extremt dåligt skriven.
Citera
2026-07-13, 22:34
Medlem
Citat:

Jag tycker den känns AI-genererad…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in