2026-07-11, 11:07
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Fast nu var ju inte OP ”175-178” centimenter lång. AI hallucinerar igen.

Brukar du själv uppge din längd ungefärligt? Kanske ditt namn också? Kanske ditt hemland också?

”Jag bor i Sverige, Norge eller Danmark, typ”.

OP var exakt 175 centimeter långt enligt obduktionsprotokollet.
Nja inte så mycket AI-hallucination i det här fallet, 175 vid vid 59 års ålder tyder på att han kan ha varit uppåt 178 när han var 40 år yngre. 175 är avsevärt längre än längden på nuvarande statsminister (169).
Citera
2026-07-11, 11:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
När SE beskrev sina vapenpreferenser i sitt manifest i S&S sa han vel inget om hur han skaffade vapnet?

Bara att han personligen tyckte vapnet var lite för klumpigt. Även för någon välmenande själ som just hadde blivit avsnäst av en statsledare. Och som då såklart kände sig tvungen att reagera.

Det var båda mänskligt och omänskligt sa han.

Tvärtom. SE uppgav i S&S att mordvapnet stals på spelklubben Oxen tidigare på mordkvällen. Det passar bra med att SE återvände kl 20.10 till Skandia.

Lägger man pusslet med den påhittade mördaren GM-SE som den enda LÖSNINGEN passar bitarna alltid ihop.
Citera
2026-07-11, 11:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Angående Engströms uttalande om statsministerns längd som diskuterades tidigare i tråden, så här säger Google-AI:
Efter mordet hävdade Engström att han var ett av de första vittnena på platsen. Han berättade för polisen att han reagerade på att den skjutne mannen var "liten till växten". Eftersom Olof Palme var cirka 175-178 cm lång, vilket är en normal längd, har forskare lyft detta som en potentiell miss i Engströms historia. Det tyder på att han kanske observerade kroppen från en annan vinkel än vad han påstod, eller att han famlade efter detaljer
Det där med detaljer är intressant, jämför till exempel med slemsugen i HR.

Google AI är verkligen ett bra verktyg. Tyvärr får man ofta svar som passar det man frågar om, men man blir lite nyfiken på vilka det är som Google AI kallar "forskare"?

Kanske är det de där "moderna forskarna" som ägnar sig åt "modern forskning" där fakta är helt perifert som Google AI avser?

Vilka riktiga forskare har publicerat forskningsrapporter om MOP?

Jag noterar att Knattarna redan påpekat att OP hade en bestämd längd och inte var ett intervall hög.
Citera
2026-07-11, 11:19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Nja inte så mycket AI-hallucination i det här fallet, 175 vid vid 59 års ålder tyder på att han kan ha varit uppåt 178 när han var 40 år yngre. 175 är avsevärt längre än längden på nuvarande statsminister (169).

Var inte OP 173 när han mönstrade?

Har på känn att hans längd överdrivits något.

GM förefaller ha varit 10 cm längre.
Citera
2026-07-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Tvärtom. SE uppgav i S&S att mordvapnet stals på spelklubben Oxen tidigare på mordkvällen. Det passar bra med att SE återvände kl 20.10 till Skandia.

Lägger man pusslet med den påhittade mördaren GM-SE som den enda LÖSNINGEN passar bitarna alltid ihop.

Det var för att han försökte sätta dit Pettersson som han tidigare vittnat till fördel för i Hovrätten.

Där berättade hur han hadde stämplat ut 23.23 eller vad det var. Men det var okej för rätten, tiderna ändras och vi med dom. Helt naturligt.

Svenska pappslöjdsystemet.
Citera
2026-07-11, 11:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Om man ska jämföra statsministrar med Colaburkar bör man beakta att det finns Colaburkar i olika storlek. Du tror således att UK var 173 cm lång när han var 19 år?

Jag förstår när jag läste ditt inlägg att du anser att det spelar stor roll hur lång man uppfattar en person beroende på hur de såg ut för 40 år sedan?

Är det inte rimligt att man istället gör sina observationer i realtid och bedömer den aktuella längden vid just observationstillfället?

SE nämnde väl inte heller några exakta cm när det gällde OP om vi ska hålla oss till fakta och inte låta Google AIs hallucinationer sätta agendan?
Citera
2026-07-11, 11:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Det är möjligt att den nästan decimetern längre Engström upplevde OP som "liten till växten" när han stod knappa metern bakom och tryckte av.
Citera
2026-07-11, 11:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det är inte ofta du kommer med vakna inlägg, men när man ser människor på stan kan även höjden på klacken spela in när man bedömer en människas längd.

Enligt AB var mördaren och OP ungefär lika långa.
Citera
2026-07-11, 11:27
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Jag noterar att Knattarna redan påpekat att OP hade en bestämd längd och inte var ett intervall hög.

När någon frågar vad Mattias Göransson heter kanske han svarar ”Mattias, Mikhail, Матвей eller något sådant. Jag minns inte så noga”.

Citat:

Jag kan tänka mig att det är svårare att mäta en lealös död person än en upprätt sådan som medverkar i själva mätprocessen vid mönstringen.
Citera
2026-07-11, 11:33
Medlem
Citat:
Min bästa herr Knattarna, i den här tråden bortser vi från vad LP uppger. Vi kan nästan utgå ifrån att hon inte var på platsen eller att hennes observationsförmåga trots den akademiska utbildningen stod på samma nivå som ett oskyldigt djurs.

I verkligheten utanför den här tråden har så klart din observation betydligt mer tyngd.

Hon beskriver ju mördarens «ljusa blick» sen pekar hon ut den svartögda Christer Pettersson.

Hon kanske var färgblind eller kunde inte skilja på ljus eller mörker?

Ett otroligt bra vittne jajjamen, stor tyngd!
Citera
2026-07-11, 11:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
När någon frågar vad Mattias Göransson heter kanske han svarar ”Mattias, Mikhail, Матвей eller något sådant. Jag minns inte så noga”.

Jag kan tänka mig att det är svårare att mäta en lealös död person än en upprätt sådan som medverkar i själva mätprocessen vid mönstringen.

Det är väl allmänt känt att mönstringen genomfördes av malajer som kanske inte var så noggranna med siffrorna?

Mätprocessen under mönstring hade inte samma procentuella noggrannhet som de atomur som styrde fröken Ur helt enkelt.

Det var nog bara en sticka på en skena på en vägg som aldrig hade kalibrerats av riktiga vetenskapsmän och där malajerna som läste av resultatet var mer intresserade av mellanöl, stryktips och strypsex eller vad beväringar intresserade sig för på den tiden.
Citera
2026-07-11, 11:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Hon beskriver ju mördarens «ljusa blick» sen pekar hon ut den svartögda Christer Pettersson.

Hon kanske var färgblind eller kunde inte skilja på ljus eller mörker?

Ett otroligt bra vittne jajjamen, stor tyngd!

Det var motljus vid mordplatsen och flera vittnen beskrev mördaren som "mörk".

YN pekade ut kurden Latif A, CP och hittade vissa likheter hos en maskerad bild på SE som mannen hon mötte på DBG.

Tyngd är verkligen relativt när man jämför vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in