2026-07-11, 11:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Någon som hört något, blev han omhäktad i veckan eller frisläppt? Media är så sjukt märkliga när de plötsligt slutar rapportera helt och hållet om ett pågående fall

Ju längre någon sitter häktad, desto viktigare borde det vara för media att belysa det. Men vi verkar leva i världen där det är tvärtom. Jävla vidrigt.

Inte ens Ångermanlands tingsrätt nämner något om en omhäktning. Spännande land vi lever i.
Citera
2026-07-12, 23:26
Medlem
Citat:
Inte ens Ångermanlands tingsrätt nämner något om en omhäktning. Spännande land vi lever i.
Så vad har TI svarat dig? Det borde framgå dagboksbladet eller i häktningsbeslutet.
Citera
2026-07-13, 13:18
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy86
Så vad har TI svarat dig? Det borde framgå dagboksbladet eller i häktningsbeslutet.
Var kan man maila och fråga?
Citera
2026-07-13, 13:52
Medlem
Åtal i målet ska vara väckt senast den 7 augusti 2026 vilket betyder att om han inte åtalas eller omhäktas så ska han sättas på fri fot.
Citera
2026-07-13, 14:29
Medlem
Citat:
Någon som hört något, blev han omhäktad i veckan eller frisläppt? Media är så sjukt märkliga när de plötsligt slutar rapportera helt och hållet om ett pågående fall

Ju längre någon sitter häktad, desto viktigare borde det vara för media att belysa det. Men vi verkar leva i världen där det är tvärtom. Jävla vidrigt.
Ja, attityden "Skyldig eller inte, låt dom ruttna" breder ut sig allt mer - i synnerhet om det handlar om någon som avviker från normen.
Mycket obehagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Och vad är det du inte förstår? Man har ett DNA från Gerds byxben som matchar en MGM. Om denne MGM också är GM till morden vet man inte. Det är det som är problemet.
I all enkelhet, ja.
Fattar om tingsrätten häktar på sannolika pga DNA men under så lång tid hoppas jag verkligen att dom har nåt mer - för annars faller det platt.
Spelar ingen roll hur övertygad folk är om skuld, det ska bevisas för att någon ska kunna fällas.
Menar, mitt DNA finns på en oerhört massa platser jorden över - och säkert också på ställen jag inte ens varit.
DNA kanske inte var den supernyckel alla ville tro.
Citera
Igår, 00:24
Medlem
israelisinnocents avatar
Så han lär ha blivit omhäktad 1 månad till nu i dagarna
Citera
Igår, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Ja, attityden "Skyldig eller inte, låt dom ruttna" breder ut sig allt mer - i synnerhet om det handlar om någon som avviker från normen.
Mycket obehagligt.

I all enkelhet, ja.
Fattar om tingsrätten häktar på sannolika pga DNA men under så lång tid hoppas jag verkligen att dom har nåt mer - för annars faller det platt.
Spelar ingen roll hur övertygad folk är om skuld, det ska bevisas för att någon ska kunna fällas.
Menar, mitt DNA finns på en oerhört massa platser jorden över - och säkert också på ställen jag inte ens varit.
DNA kanske inte var den supernyckel alla ville tro.

Är det inte ganska talande med personens DNA på Gerds byxben där hon blivit dragen in i ladan, han bodde i trakten vid tillfället.
Citera
Igår, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Är det inte ganska talande med personens DNA på Gerds byxben där hon blivit dragen in i ladan, han bodde i trakten vid tillfället.

knyter han inte till platsen eller gärningen. suspekt deluxe såklart men hade varit bättre med hans fingeravtryck eller DNA på något som inte färdas till och från platsen.
Citera
Igår, 17:58
Medlem
Är p7an gjorde? Isf vad blev resultatet
Citera
Igår, 19:39
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn

Fritt fram för spekulationer, men bevisar absolut ingenting. Krävs mer för fällande dom.
Citera
Idag, 00:00
Medlem
F3ttans avatar
Häktesprotokoll

https://anonfilesnew.com/s/j4m68Iv5aAI
Citera
Idag, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Häktesprotokoll

https://anonfilesnew.com/s/j4m68Iv5aAI
Så mycket pop ups och spam på den där sidan, försökte fem gånger utan att lyckas komma in på sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in