Citat:
Ursprungligen postat av
gum69mo
Siffrorna har legat stabilt sen dess.
Om det finns en bias mot våldtagna män varför hör man aldrig om detta från er den 19e november tex eller annars? Varför är det inte sånt här ni kämpar för?
Och orättvisan i sambolagen gällande faderskap som jag skrev om tidigare?
Det hade varit nånting konkret att kämpa för som hade förbättrat det för majoriteten män. Istället för att sitta här på flashback och gnälla på kvinnor 24/7.
Vilka siffror är det du tycker är stabila?
Män har stabilt haft ungefär hälften så stor möjlighet att få sin förövare dömd före och efter samtyckeslagens införande.
Våldtäkt är inte enda brottet där män har svårare att få sin förövare till domstol. Samma sak med misshandel. Kvinnor har större möjlighet att få sin förövare dömd. Trots att det generellt finns mindre bevis.
En man som blir misshandlad har samma chans att få sin förövare dömd som en kvinna har att få sin förövare dömd för våldtäkt.
Trots att misshandel lämnar fysiska bevis och att det ofta sker publikt med vittnen eller möjlighet att få tag på film.
Jag har kämpat för det här I perioder av mitt liv. På samma sätt har jag stöttat verksamheter som hjälpt våldsutsatta män.
Jag sitter inte och gnäller på kvinnnor 24/7.
Du har nog blandat ihop mig med någon annan.
Jag är väldigt sporadiskt aktiv här.