2026-07-11, 01:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det är både män och kvinnor. I åldersgruppen 18-30. Och? Den unga väljargruppen är den mest konservativa väljargruppen bland åldrar. Vilket innebär att både män och kvinnor drar upp dessa siffror.

Bland kvinnor som grupp ser det ut såhär:
S 34%
M 17%
SD 16%

C 8%
V 8%
MP 6%
KD 6%
L 4%

= 39% konservativt.
= 43% Tidö.

Lögnare. Det där är inte siffror för kvinnor 18-29 år.
Citera
2026-07-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Lögnare. Det där är inte siffror för kvinnor 18-29 år.

Och? Vad spelar det för roll? Det är hur gruppen kvinnor valde att rösta vid valet 2022.
Citera
2026-07-11, 02:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Och? Vad spelar det för roll? Det är hur gruppen kvinnor valde att rösta vid valet 2022.

Det spelar en extremt stor roll eftersom unga högfertila kvinnor är extremvänster i Sverige.
Citera
2026-07-11, 02:49
Medlem
Citat:
Det spelar en extremt stor roll eftersom unga högfertila kvinnor är extremvänster i Sverige.

Nejdu. Flertalet av dem röstar givetvis på sossarna. Och sossarna är inte extremvänster. I migrationsfrågan är de lika strama om M. Och i övriga frågor är de strax till vänster åt mitten.

Hade mer än 2/3 delar av 18-30 åriga kvinnor röstat på V eller MP. Så hade V och MP haft betydligt bättre valresultat än vad de har!
Citera
2026-07-11, 08:40
Medlem
Citat:
Nej, det är inte våldtäkt om kvinnan "känner sig psykiskt kränkt". Du får nog läsa å lite mer om vad som faktiskt står i lagtexten om våldtäkt.

Och en sak till: lagen är könsneutral. Så då kan ju lika gärna kvinnor bli oskyldigt dömda för våldtäkt, om deras ex är hämdlystna. Enligt dig är det ju tydligen väldigt enkelt att få någon dömd oskyldigt.

Lagen funkar inte på det sättet för män.

Män har både före och eftet samtyckeslagens införande haft ungefär hälften så stor möjlighet att få sin förövare åtalad för våldtäkt om en jämför med kvinnnor

Det finns till och med jurister som talar om att de tror att domare och nämndemän är rädda för att inte tro alla kvinnor.

Vilket låter logiskt när en ser på hur låga siffrornar för våldtagna män är.

Och hur siffrorna gått upl vad gäller domar efter samtyckeslagen vad gäller kvinnor.

Talar för att det finns en bias mot män som blir våldtagna.
Citera
2026-07-11, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Lagen funkar inte på det sättet för män.

Män har både före och eftet samtyckeslagens införande haft ungefär hälften så stor möjlighet att få sin förövare åtalad för våldtäkt om en jämför med kvinnnor

Det finns till och med jurister som talar om att de tror att domare och nämndemän är rädda för att inte tro alla kvinnor.

Vilket låter logiskt när en ser på hur låga siffrornar för våldtagna män är.

Och hur siffrorna gått upl vad gäller domar efter samtyckeslagen vad gäller kvinnor.

Talar för att det finns en bias mot män som blir våldtagna.

Siffrorna har legat stabilt sen dess.

Om det finns en bias mot våldtagna män varför hör man aldrig om detta från er den 19e november tex eller annars? Varför är det inte sånt här ni kämpar för?

Och orättvisan i sambolagen gällande faderskap som jag skrev om tidigare?

Det hade varit nånting konkret att kämpa för som hade förbättrat det för majoriteten män. Istället för att sitta här på flashback och gnälla på kvinnor 24/7.
Citera
2026-07-11, 08:59
Medlem
Citat:
Män i Ryssland lever bättre än män i Sverige. Billig vodka och massvis med lättfotade kjoltyg med vettiga värderingar.

Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Är det därför som medellivslängden för män i Ryssland är 68 år?

Och är det därför som ryska kvinnor flyr landet och de ryska männen?

Citat:
Ryssland har konservativa värderingar och gynnar kärnfamiljen. De sysslar inte med HBTQ och annat subversivt.

Citat:
Är det därför som Ryssland har ett av världens högsta skilsmässoantal?

Du, ryssarna är pack. Jag hade gärna sett att tyskarna vann WW2 för den sakens skull.....

Killen är stendum och naiv, farlig kombo. Hade det kommit en taliban och slagit honom med en koran i huvudet hade han snart gaggat om att förbjuda folk från att dansa och den gudagivna rätten i att våldta småpojkar.

Men du, varför reser du inte med familjen till Ryssland? Männen har supit sönder hjärnan där så de är på samma nivå som du. Du kan ju strida för bevarandet av moder Rysslands alla fina värderingar mot "nazisterna" i Ukraina
Citera
2026-07-11, 09:25
Medlem
Citat:
Siffrorna har legat stabilt sen dess.

Om det finns en bias mot våldtagna män varför hör man aldrig om detta från er den 19e november tex eller annars? Varför är det inte sånt här ni kämpar för?

Och orättvisan i sambolagen gällande faderskap som jag skrev om tidigare?

Det hade varit nånting konkret att kämpa för som hade förbättrat det för majoriteten män. Istället för att sitta här på flashback och gnälla på kvinnor 24/7.

Vilka siffror är det du tycker är stabila?

Män har stabilt haft ungefär hälften så stor möjlighet att få sin förövare dömd före och efter samtyckeslagens införande.
Våldtäkt är inte enda brottet där män har svårare att få sin förövare till domstol. Samma sak med misshandel. Kvinnor har större möjlighet att få sin förövare dömd. Trots att det generellt finns mindre bevis.
En man som blir misshandlad har samma chans att få sin förövare dömd som en kvinna har att få sin förövare dömd för våldtäkt.
Trots att misshandel lämnar fysiska bevis och att det ofta sker publikt med vittnen eller möjlighet att få tag på film.

Jag har kämpat för det här I perioder av mitt liv. På samma sätt har jag stöttat verksamheter som hjälpt våldsutsatta män.

Jag sitter inte och gnäller på kvinnnor 24/7.
Du har nog blandat ihop mig med någon annan.
Jag är väldigt sporadiskt aktiv här.
Citera
2026-07-11, 09:29
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Och här skulle SD och sossarna kunna samarbeta. God välfärd och stram migrationspolitik. Och en kombination av hårdare straff och förebyggande arbete när det kommer till kriminalpolitik (a la Danmarks modell). Det är ju de två största partierna. Och flertalet både män och kvinnor skulle få som de önskar få det.

Men nu samarbetar SD med blått. Och det gillar inte kvinnor. Eftersom blått försämrar det ekonomiskt etc. för kvinnor och för kvinnors barn.

Jag skulle inte ha något emot ett sådant samarbete.
Men det är en principsak hos S att avstå ett dylikt samarbete, vilket i slutändan kommer resultera i att en förvånad partiledning (i bästa fall) avpolletteras av blattarna.

Jag, och rätt många med mig, skulle aldrig skaffa barn med en kvinna som uppvisar självskadebeteende och som dessutom överför det beteendet till sina barn, som ofrivilligt tvingas bli drabbade.

Dvs en kvinna som aktivt röstar för möjligheten att barnet drabbas av våld, inklusive sexuellt våld, samt kraftigt försämrade ekonomiska möjligheter.

Allt för att kvinnan själv behöver kommunal/statlig hjälp till en anställning.
Citera
2026-07-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
När moderskapet är fastställt så får mamman automatiskt ensam vårdnad. När faderskapet är fastställt så får pappan ingenting. Låter det jämställt tycker du?

Lagen har över 100 år på nacken och skrevs i en tid när män som gjorde kvinnor gravida utanför äktenskapet i princip aldrig gjorde anspråk på barnet och det var skamligt med oäktingar.

Idag föds två tredjedelar av alla barn utanför äktenskapet. Kanske dags för en uppdatering?

Och hur är en gammal lagstiftning kvinnors fel?

Och jo i de allra flesta fallen har föräldrarna delad vårdnad om barnet, det vill säga att båda är vårdnadshavare.
Citera
2026-07-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Vilka siffror är det du tycker är stabila?

Män har stabilt haft ungefär hälften så stor möjlighet att få sin förövare dömd före och efter samtyckeslagens införande.
Våldtäkt är inte enda brottet där män har svårare att få sin förövare till domstol. Samma sak med misshandel. Kvinnor har större möjlighet att få sin förövare dömd. Trots att det generellt finns mindre bevis.
En man som blir misshandlad har samma chans att få sin förövare dömd som en kvinna har att få sin förövare dömd för våldtäkt.
Trots att misshandel lämnar fysiska bevis och att det ofta sker publikt med vittnen eller möjlighet att få tag på film.

Jag har kämpat för det här I perioder av mitt liv. På samma sätt har jag stöttat verksamheter som hjälpt våldsutsatta män.

Jag sitter inte och gnäller på kvinnnor 24/7.
Du har nog blandat ihop mig med någon annan.
Jag är väldigt sporadiskt aktiv här.

Då ber jag om ursäkt, det är ovanligt att stöta på en man som är genuint intresserad av jämställdhetsfrågor och som nått insikt i att det kan ligga kvar gamla förlegade fördomar och attityder som försvårar för båda könen (fast gällande olika saker)

Önskar du hade fler män med dig.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-11 kl. 09:49.
Citera
2026-07-11, 09:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Och hur är en gammal lagstiftning kvinnors fel?

Och jo i de allra flesta fallen har föräldrarna delad vårdnad om barnet, det vill säga att båda är vårdnadshavare.

Jag har aldrig påstått att lagstiftningen är kvinnors fel.

Jag skiter i de allra flesta fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in