Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Min bil, nyare audi ställer farthållaren efter rådande hastighetsbegränsning och det är jävligt skönt. Bara att åka med och man känner mindre stress i trafiken.
Behöver jag köra om så trycker jag på gasen och kör om, får ett par pling i bilen att jag kör för fort och sen är man tillbaka i rätt hastighet igen.
Alla tjatar om att det är så bra med självkörande bilar så det är just detta som då krävs, att bilarna själva håller hastigheten.
Vilket parti vi än har som styr så hade detta införts. England börjar prata om att försöka gå med i EU igen då det inte blev så bra som de trott.
Jag har slutat använda den, fy fan för när bilen plötsligt accelererar automatiskt upp till 90, när det går från 70 till 50, kamera och övergångställe, nära en skola..
Händer på samma ställen varje gång.
Gällande ämnet kan de ju lika gärna förbjuda omkörning av annat än traktor och moped.
Klart det är en säkrare bil om man kan göra saker smidigt, som omkörningar.
Och man ska inte underskatta möjligheten till den där sjuktransporten! Måste ju rädda många liv årligen!?
Kommer bli tuffa köer om det där skulle gå igenom, 1 moppebil och korta luckor mötande på landsväg räcker ju långt då.
Mycket avgaser och bränsle.