2026-07-10, 08:22
Medlem
engammalfisks avatar
Jag har permanent sjukersättning på 10k, klarna säger stopp när det är uppe i runt 10k, de är ingen skuldfälla.

Jag hade något spörsmål med deras kundtjänst & blev lite dåligt bemött när jag ville flytta fram räkningar ett par dagar till då jag får från fkassan, jag sa "fattar ingenting men tack ändå" sen var det fixat senare, jag fick åka gräddfil för att jag var trevlig. ett tips.
Citera
2026-07-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Så de ser någon med 0 skulder och inga anmärkningar. O de kan inte bevilja 200 kr för burger king?

Bara det faktum att någon behöver låna 200kr för att handla på Burger King är väl skäl nog att bevilja kredit?
Citera
2026-07-10, 18:55
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ingenting försvinner från register. Det finns kvar även efter din död. Detta är horsverige.
Källa på det tack
Citera
2026-07-10, 18:56
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Är du dum på riktigt? Klarna som privat företag kan behålla uppgifter om dig i sina databaser så länge dom vill.
Källa på det tack.
Citera
2026-07-10, 18:57
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Hur ser din ekonomi ut? Vad har du för intäkter och hur stora samt vad har du för utgifter och hur stora är de?
Har inte me saken att göra. Jag undrar hur klarna nekar mig, trots att uc är rent och isåfall vilka uppgifter de använder för att neka. Än så länge har inte en jävel svarat på det. Bara massa trams och oändliga OT rapporter
Citera
2026-07-10, 18:58
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Är du säker på det?
Sådant brukar hänga kvar 3 ÅR efteråt.
Och hade du varit läskunnig hade du sett att det gått långt över 5 år
Citera
2026-07-10, 18:58
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
De tänker ju inte betala för att ta en ny kreditupplysning på dig varje gång du handlar.
Utan den senaste ligger ju kvar ett tag, tills den blir för gammal.

Sen är det väl någon AI som tittar på din historia.
Du är en bra kund om du fått påminnelse och betalat, eller gått till inkasso och betalat.

Men du är en dålig kund om du hamnade hos KFM.

Det där senare är ju inte bra för då torskar dom ju. Dom har redan betalat pengarna till handlaren, så det är klarna som förlorar när du inte betalar. Därför vill de ha folk är sena och som betalar en massa avgifter men som inte går till KFM och blir liggande där i åratal.
Fyfan vilket drivel. Det har gått över 5 år sedan senaste anmärkning.
Citera
2026-07-10, 18:59
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det allra bästa tipset till TS är att fråga Klarna varför de inte tillåter dig att köpa burgare för 200 kr. Troligen så har väl Klarna varit inblandad i dina tidigare skulder vilket skulle var föga förvånande då typ alla som landar i skuldsanering har köpt saker på kredit och ej betalat, Klarna är ju en av de vanligaste kreditgivarna.

Klarna är tydliga med att de INTE svarar på såna frågor.
Citera
2026-07-10, 19:00
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CF.Harper
Oj oj ibland blir lite tokigt i huvudet när man försöker.. Om ett brott är preskriberat är det någon som är dömd då?
Berätta gärna i detalj om hur det där företaget som "nekar någon anställning pga ett tidigare brott, även om det är preskiberat." gick till väga.

Angående Klarna, har du låg årsinkomst?
Får du ta på krita på andra ställen?

Exakt. Folk här är pinsamt dumma i huvudet. Det har gått 5 år. Det är avskrivet. Ändå verkar Klarna sitta på nåt hemligt arkiv, något som ingen kunnat bevisa ännu.
Citera
2026-07-10, 19:02
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Jag länkade tidigare till deras kontaktsida och frågade varför TS inte kontaktar dom (inget svar btw) - dom har nämligen speciell kontaktinfo ang just sådana här ärenden som ligger inom deras egen behandling av juridiken. Jag misstänker starkt att detta är en jävla troll-tråd. Ev att TS är ett rent kioskmongo.
Om du läser deras faq kan du få se att dom INTE svarar på varför man blivit nekad och att kundtjänst INTE kan berätta varför. De gör detta verkligen tydligt.
Vem är kioskmongo nu?
Citera
2026-07-10, 19:03
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, att TS är ett kioskmongo är vi ense om. Om han nu haft skuldsanering, vilket jag inte tvekar om, så har han säkert varit förekommande hos Klarna som ju är en stor kreditgivare och det är synnerligen vanligt att skuldsaneringsmänniskor har skulder till just Klarna.

Så även om han nu gått genom skuldsanering så förekommer han säkert i deras interna register som "insolvent". Dessutom är det ju inte ointressant om vad TS har för inkomst, för jag misstänker att det knappast är frågan om lön utan snarare bidrag. Så låg ostabil inkomst tillsammans med kass betalningshistorik ligger nog TS i fatet.

Sen att köpa hamburgare på Klarna, jo tjena!
Då kanske du kan förklara för mig som om jag vore fem, hur även efter 5 år de kan neka o vad de nekar över.
Citera
2026-07-10, 19:05
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Klarna är frikostiga med ge kredit. Vet sopor som har fått 30 k utan vidare. Så blir du nekad så ligger det något extremt bakom.
Jo då undrar jag vad som är extremt efter 5 år och rent uc. Svara på det eller håll käften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in