2026-07-10, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ni har också kontrollerat, våldtagit och slagit kvinnor genom historien. Vill du ta ära för infrastrukturen får du ta ansvar för detta också. Som tur är har feminismen givit kvinnor möjlighet att leva i trygghet utan en man i hemmet. Mycket bra.

Sen tänker jag att det är ju svårt att helt bli av med män så man kanske borde betrakta er mer som arbetarbin? Då kan ni hålla på med era slagfält och infrastrukturen.
Och det har kvinnor aldrig gjort? Någonsin?
Citera
2026-07-10, 15:32
Medlem
[quote=Bimbodeluxe|95397813]
Hur påverkar feminism mängden vettiga män? De vettiga män jag känner (och som får ligga) har inga problem med jämställdhet och sånt.

Häng med lite i samtiden eller bli

Det handlar inte om jämställdhet eller jämlikhet.
Det handlar om en vilja att ta risker för sex / relation och att vara logisk. Efter samtyckeslagens införande så är det i ca 80 procent av de dömda som döms på en låg bevisnivå.
Väldigt många som döms är unga män och pojkar.
Helt naturligt att vara försiktig då.

De män som är kvar har en större andel som är mer risktagande vad gäller sex.

Resultatet är mindre antal som är inåsrrelstion Lägre födslotal , mer aborter och mer könssjukdomar.

För en större andel av de män som dejtar är villiga att ta risken att körs utan gummi. Och det är troligtvis en större andel förövare ochså.
Kan lämna den vetenskapliga studien nedan.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167629626000524?via%3Dihub
Citera
2026-07-10, 15:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Det är vad både hon och alla andra kvinnor också tror.

Ja. Argumentet och det feministiska narrativet angående att kvinnor bör kompenseras för historiska oförätter är felaktigt och bygger på illvilja och historisk okunskap. Att försämra skolan och kunskapsinhämtningen var ett medvetet drag från makthavarna. Obildade individer är lättare att manipulera. Alla hade det tufft förr, men män förde en betydligt farligare och svårare tillvaro. Nyligen besökte jag ett krigsmuseum och fick detta bekräftat. Även idag är mer än 90 % av de som dör på jobbet män, men det nämner så klart inte feministerna med ett enda ord.
Citera
2026-07-10, 15:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ni har också kontrollerat, våldtagit och slagit kvinnor genom historien. Vill du ta ära för infrastrukturen får du ta ansvar för detta också. Som tur är har feminismen givit kvinnor möjlighet att leva i trygghet utan en man i hemmet. Mycket bra.

Sen tänker jag att det är ju svårt att helt bli av med män så man kanske borde betrakta er mer som arbetarbin? Då kan ni hålla på med era slagfält och infrastrukturen.

Du kan börja med att ge mig mina skattepengar tillbaka, Jag fick inte vad jag betalt för.
Citera
2026-07-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Och det har kvinnor aldrig gjort? Någonsin?
Historiskt har vi inte haft den makten särskilt ofta nej. Eller tiden, eller lusten.
Citera
2026-07-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Feminismen har nyttjat offerkoftan för att stjäla från andra som skapat och bidragit. Inget att vara stolt över. Att vara en simpel parasit. Agendan håller dessutom på att genomskådas av allt fler.
Tycker du är rätt bra på att framställa dig som ett offer själv. Väldigt omanligt.
Citera
2026-07-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ja. Argumentet och det feministiska narrativet angående att kvinnor bör kompenseras för historiska oförätter är felaktigt och bygger på illvilja och historisk okunskap. Att försämra skolan och kunskapsinhämtningen var ett medvetet drag från makthavarna. Obildade individer är lättare att manipulera. Alla hade det tufft förr, men män förde en betydligt farligare och svårare tillvaro. Nyligen besökte jag ett krigsmuseum och fick detta bekräftat. Även idag är mer än 90 % av de som dör på jobbet män, men det nämner så klart inte feministerna med ett enda ord.
Ja.
Citera
2026-07-10, 15:50
Medlem
Citat:
Historiskt har vi inte haft den makten särskilt ofta nej. Eller tiden, eller lusten.
Jo, på samtliga punkter. Du är antingen okunnig eller vägrar erkänna.
Citera
2026-07-10, 15:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Tycker du är rätt bra på att framställa dig som ett offer själv. Väldigt omanligt.

Ibland så slår naturen tillbaka i det lilla:
Citat:
En uppmärksammad mordutredning i Irland har fått stor internationell spridning efter att den 43-åriga amerikanskan Jamey Carney hittats död i sitt hem i Killarney. Irländsk polis har pekat ut hennes 28-årige pojkvän, Ahmad Alsaqer, som huvudmisstänkt.
Carney, som ursprungligen kom från delstaten New York och arbetade inom sjukvården, hittades död av sin 13-åriga dotter. Hon hade utsatts för ett omfattande våld och hennes kropp låg gömd under ett täcke när den upptäcktes.
Enligt utredningen ska Alsaqer ha lämnat Irland kort efter mordet och tagit ett flyg till Turkiet, samtidigt som myndigheterna utreder om han kan ha fortsatt mot Jordanien eller Syrien.
Fallet har väckt särskild uppmärksamhet eftersom Carney och Alsaqer träffades vid en pro-palestinsk demonstration i Irland omkring ett och ett halvt år före hennes död. På sociala medier publicerade Carney flera bilder och filmer där paret deltog i demonstrationer tillsammans. Hon ska också ha konverterat till islam.
https://samnytt.se/engagerade-sig-for-invandring-mordades-av-asylsokande-pojkvan
Darwin Award, wouldn't you agree? Den kvinnan trodde hon hade rätt i allt hon också.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-10 kl. 15:59.
Citera
2026-07-10, 15:59
Medlem
Citat:
Ibland så slår naturen tillbaka i det lilla:
Darwin Award, wouldn't you agree? Den kvinnan trodde hon hade rätt i allt hon också.
Skönt att vi kan enas om att män är farliga för kvinnor.
Citera
2026-07-10, 16:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Skönt att vi kan enas om att män är farliga för kvinnor.

Du menar att svenska män är lika farliga som MENA-män? Brottsstatistiken motsäger dig. Det handlar om flera hundra procent skillnad i överrepresentation. Så antingen är du dum och inte begriper, eller ond och förnekar. Förmodligen både och.
Citera
2026-07-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja kvinnor har säkert varit rädda av en anledning, angående flen finns inte en chans i helvete att det blivit friande dom om en liten tjej varit plackat full så hon knappt kunde gå och mannen erkänt att de haft sex inte en chans att han blivit friad när man till och med kan bli dömd för att man under ett samtyckande samlag kommer för fort det har hänt mig med och det är väll inget brudar gillar att man kommer för fort men att därifrån kalla det våldtäkt är absurt,

Jag är inte så säker på det... Att det hade blivit en fällande dom om könen var de omvända. Rätten verkar ju tycka att målsägande inte var tillräckligt full... Typ. Om jag inte missminner mig. Rätten hade med största säkerhet resonerat likadant om målsägande hade varit en kvinna.

Jag anser i Flen-fallet och även i Kalmar-fallet och i Chalmers-fallet, att man hade behövt höra rättsläkare! (I Chalmers-fallet och Kalmar-fallet med fokus på skadorna som de två målsägande har i respektive fall). I Flen-fallet för att höra om målsägandes uppskattade promillehalt vid själva händelsen, för om den hade varit på en viss nivå så hade ingen kunnat blunda för att målsägande var i en särskilt utsatt situation och att han därmed de fakto blev utsatt för en våldtäkt (han ville ju inte ha sex med kvinnan och hade rentav avvisat hennes närmanden flera gånger under kvällen). Kvinnan sa att han tog av sig sina kallingar själv, men detta kan även personer göra, fast de inte uppfattar vad som händer omkring dem och med dem. Och kvinnan medger ju att han i princip däckade under pågående samlag. Vem gör det som deltar frivilligt?!

Jag är ganska säker på att det hade blivit fällande domar i både Flen-fallet, Kalmar-fallet och chalmers-fallet, om rättsläkare hade fått vittna med sin sakkunskap. Yttrandena i FUP räcker ju inte. Det som står där behöver ju även grundligt förstås. Rätten har gedigen juridisk kompetens. men den medicinska kompetensen besitter ju rättsläkare och inte jurister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in