2026-07-09, 09:59
Medlem
develis avatar
Kirk höll debatter om bibliska familjevärderingar, mot HBTQI och samkönade äktenskap.

Frågorna som ställdes sekunderna innan han sköts berörde också ämnet transpersoner.

Följande berör motiv och svarar till frågan varför:

Robinsons försvarare Novak försökte tidigare få en beskrivning av TPUSAs verksamhet avvisad.

Bitr åklagare McBride uppger att uttalandet är relevant eftersom det klargör vad Charlie Kirks verksamhet sysslar med. Det handlar också om motivet.

Kirk engagerade människor i debatter om religiösa och politiska frågor, säger McBride, och uppmuntrade människor att följa specifika värderingar.
Robinson faller inom en identitetskategori som Kirk kritiserade.

Domaren avisade advokat Novak med att uttalandet är relevant eftersom det relaterar till Charlie Kirks politiska uttryck.
Att uttalandet är "preliminärt erkänt" och att han senare kommer att avgöra om det kommer att godtas fullt ut som bevis.

Igår försökte försvaret stoppa dagens uppspelning av förhör med hans kärlekspartner Twiggs som genomgår könsbyte.

Åklagare och försvar bråkade om visning av förinspelad intervju med Lance Twiggs.

Åklagarna planerar att presentera Tyler Robinsons sms-trådar, Discord-meddelanden och meddelandet han ska ha lämnat till Lance Twiggs om mordet.

Jeffrey Nieman, en advokat som företräder Charlie Kirks familj, gick fram till talarstolen och bad Graf att ompröva möjligheten att redigera bort delar av Twiggs intervju.

"Familjen Kirk anser att om bevis tas emot, bör de offentliggöras för världen att se: inga redigeringar", sa Neiman.

"Jag försöker agera i rättvisans intresse genom att göra denna balansgång och för att transparens faktiskt ska vara transparent", sa domare Graf.

Domare Tony Graf granskade intervjun med Tyler Robinsons romantiska partner och sa att en del kommer att offentliggöras och en del kommer att hållas tillbaka, men han hade inte fattat ett slutgiltigt beslut om vad som skulle offentliggöras.

Efter att ha hört argument från åklagare och försvarsadvokater beslutade domare Tony Graf att delar av Lance Twiggs intervju skulle redigeras från offentliga sändningar; han sa dock att han fortfarande skulle beakta intervjun i sin helhet när han avgjorde sannolika skäl.

Detta visar sig idag, dvs vad det slutligen blev.
Senast redigerad av develi 2026-07-09 kl. 10:06.
Citera
2026-07-10, 12:17
Medlem
develis avatar
En redigerad version av hans kärlekspartner visades igår efter en hel del tjafs från hans försvar (mot ÅK) som inte ansåg videon skulle visas.

Erikas advokat bad om transparens.
Slutbudet från domaren blev 16 minuter av 37 minuters film.

Twiggs:
"Han började gråta lite och sa att han önskar att han inte hade gjort det, och fortsatte sedan att gå runt och bara göra saker, jag tror för att hålla sig sysselsatt eller distraherad eller något", berättade Twiggs, för åklagarna i en videointervju som visades i rätten på torsdagen, som en del av en flerdagarsförhandling.

"Till slut sa han att han skulle prata med sina föräldrar eller ange sig", sa Twiggs.

Robinson och hans rumskamrat träffades omkring 2023 och började dejta ungefär två eller tre månader efter att Robinson flyttade in i deras gemensamma lägenhet.

HBTQ-frågor diskuterades inte specifikt men "Vanligtvis, om han pratade om politiska saker, handlade det om Trump eller aktuell, typ, politik som utfärdas eller röstas om".

Sen beskriver Twiggs hur Robinson bad honom per sms att läsa en handskriven lapp under tangentbordet:
”Jag hade möjlighet att ta ut Charlie Kirk och jag kommer att ta den.”

Sms visas i rätten.

”Varför gjorde jag det?”
”Jag har fått nog av hans hat. Visst hat kan man inte förhandla bort”.

Dagen efter skjutningen pratade Robinson med sin rumskamrat i deras lägenhet.

”Jag frågade honom just personligen om det han sa stämde kvällen innan, och han sa att det var det”, sa Twiggs.

Senare samma dag sms:ade Robinson Twiggs och sa att han skulle anmäla sig frivilligt, vilket sen skedde kl 21.

Twiggs beskriver även ett roterande Dremel-verktyg som han kunde gravera kulor med, att han frågat om det drygt en månad innan mordet.

Utredarna beslagtog en Dremel och flera patronhylsor – samma typ av ammunition som hittades i geväret - vid husrannsakan.
https://edition.cnn.com/2026/07/09/us/charlie-kirk-tyler-robinson-roommate-hearing

Efter all presentation av bevisning är Candace under attack. För hennes attacker mot Erika, andra hon attackerat verbalt och övriga konspirationer i månader om Robinson som patsy.
https://www.washingtontimes.com/news/2026/jul/9/conservatives-accuse-candace-owens-aiding-tyler-robinsons-defense/
Senast redigerad av develi 2026-07-10 kl. 12:20.
Citera
2026-07-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En redigerad version av hans kärlekspartner visades igår efter en hel del tjafs från hans försvar (mot ÅK) som inte ansåg videon skulle visas.

Erikas advokat bad om transparens.
Slutbudet från domaren blev 16 minuter av 37 minuters film.

Twiggs:
"Han började gråta lite och sa att han önskar att han inte hade gjort det, och fortsatte sedan att gå runt och bara göra saker, jag tror för att hålla sig sysselsatt eller distraherad eller något", berättade Twiggs, för åklagarna i en videointervju som visades i rätten på torsdagen, som en del av en flerdagarsförhandling.

"Till slut sa han att han skulle prata med sina föräldrar eller ange sig", sa Twiggs.

Robinson och hans rumskamrat träffades omkring 2023 och började dejta ungefär två eller tre månader efter att Robinson flyttade in i deras gemensamma lägenhet.

HBTQ-frågor diskuterades inte specifikt men "Vanligtvis, om han pratade om politiska saker, handlade det om Trump eller aktuell, typ, politik som utfärdas eller röstas om".

Sen bedriver Twiggs hur Robinson bad honom per sms att läsa en handskriven lapp under tangentbordet:
”Jag hade möjlighet att ta ut Charlie Kirk och jag kommer att ta den.”

Sms visas i rätten.

”Varför gjorde jag det?”
”Jag har fått nog av hans hat. Visst hat kan man inte förhandla bort”.

Dagen efter skjutningen pratade Robinson med sin rumskamrat i deras lägenhet.

”Jag frågade honom just personligen om det han sa stämde kvällen innan, och han sa att det var det”, sa Twiggs.

Senare samma dag sms:ade Robinson Twiggs och sa att han skulle anmäla sig frivilligt, vilket sen skedde kl 21.

Twiggs beskriver även ett roterande Dremel-verktyg som han kunde gravera kulor med, att han frågat om det drygt en månad innan mordet.

Utredarna beslagtog en Dremel och flera patronhylsor – samma typ av ammunition som hittades i geväret - vid husrannsakan.
https://edition.cnn.com/2026/07/09/us/charlie-kirk-tyler-robinson-roommate-hearing

Efter all presentation av bevisning är Candace under attack. För hennes attacker mot Erika, andra hon attackerat verbalt och övriga konspirationer i månader om Robinson som patsy.
https://www.washingtontimes.com/news/2026/jul/9/conservatives-accuse-candace-owens-aiding-tyler-robinsons-defense/
Twiggs är troligen en så kallad asset.
Citera
2026-07-10, 12:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Twiggs är troligen en så kallad asset.
Charlie Kirk är en inkomstbringande källa för Candace.
Citera
2026-07-10, 12:36
Medlem
Citat:
Charlie Kirk är en inkomstbringande källa för Candace.
Hon tjänade lika mycket före mordet. Däremot gjorde hon ett långt uppehåll efter mordet eftersom det nästan knäckte henne.
Citera
2026-07-10, 15:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon tjänade lika mycket före mordet. Däremot gjorde hon ett långt uppehåll efter mordet eftersom det nästan knäckte henne.
Den antisemitiska rysshoran profilerar på mordet och drar till sig uppmärksamhet via foliehattar som dig.
Vill du nåt specifikt till mig om mordet och TPUSA så fokusera på sak.
Owens som attackerar TPUSA via Erika har redan redogjort för.
Citera
2026-07-10, 15:15
Medlem
Citat:
Den antisemitiska rysshoran profilerar på mordet och drar till sig uppmärksamhet via foliehattar som dig.
Vill du nåt specifikt till mig om mordet och TPUSA så fokusera på sak.
Owens som attackerar TPUSA via Erika har redan redogjort för.
Det var du som nämnde Candace.
Citera
2026-07-10, 17:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var du som nämnde Candace.
1. Jag länkade till CNN som återgav att Twiggs förhör spelades upp partiellt.

2. Jag länkade till bbc som rapporterar att konspirationsteoretikern ifrågasätts emedan bevisen presenteras.

Sen kompletterade jag med att hon profiterar på Charlie. Hon tjänar mucho dollar på att hålla grytan kokande och får mer uppmärksamhet.
Du drog lans direkt. Förväntat.

Då var vi klara med detta och DU fick en fråga om du tänkte diskutera i sak.

"Vill du nåt specifikt till mig om mordet och TPUSA så fokusera på sak."

Så hur går tongångarna?
Citera
2026-07-10, 18:24
Medlem
Citat:
1. Jag länkade till CNN som återgav att Twiggs förhör spelades upp partiellt.

2. Jag länkade till bbc som rapporterar att konspirationsteoretikern ifrågasätts emedan bevisen presenteras.

Sen kompletterade jag med att hon profiterar på Charlie. Hon tjänar mucho dollar på att hålla grytan kokande och får mer uppmärksamhet.
Du drog lans direkt. Förväntat.

Då var vi klara med detta och DU fick en fråga om du tänkte diskutera i sak.

"Vill du nåt specifikt till mig om mordet och TPUSA så fokusera på sak."

Så hur går tongångarna?
jag är övertygad om att TPUSA på något sätt är inblandade i mordet. Hur vet jag inte.
Citera
2026-07-10, 20:11
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
jajaja foliehattar är vi allihopa tydligen. som morsgrisar i sången "morsgrisar är vi allihopa".
Candace är väldigt snygg och väldigt frispråkig. Det är inget brott, det är ett forte som man säger.
Citera
2026-07-10, 20:23
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
jag är övertygad om att TPUSA på något sätt är inblandade i mordet. Hur vet jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
jajaja foliehattar är vi allihopa tydligen. som morsgrisar i sången "morsgrisar är vi allihopa".
Candace är väldigt snygg och väldigt frispråkig. Det är inget brott, det är ett forte som man säger.
Det finns en lämplig tråd för era löjliga foliehatteorier i KoAT. Håll er där. Schas!

(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?
Senast redigerad av nerdnerd 2026-07-10 kl. 20:27.
Citera
2026-07-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det finns en lämplig tråd för era löjliga foliehatteorier i KoAT. Håll er där. Chas!
Går det att skriva om TPUSA utan att hamna i olika konspirationsteorier angående mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in