Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenDilbert
Kom inte mitt ditt jädra "detta lett till pogromer , blood libels , jesumordsankalagelser " eller andra Netanyahu-talking-points, för då är du en jädra bot.
Adressera mina starkaste argument, eller styrkan i dem, tack.
Varför skulle jag inte nämna blood libel som ett exempel på antisemitim:
När DU frågar mig om antisemitism gällande Owens?
Det är vad hon skriver om din dumme fan.
Antagligen är du för inkompetent eller så vill du inte se dyngan.
Det blir mer synligt i text än korta klipp.
Owens juli 2026 om Kirks mord:
"Människor som dyrkar och kallar fram demoner och tror på det ockulta och gör det rakt i ansiktet på dig. Jag tror att Charlies mord var en ockult ritual."
Hon beskyller judar av idag för religiösa ritualmord och blandar in sexuella övergrepp på barn.
Avgudadyrkan och Baal. Hon använder det antisemitiska Blood Libel.
Psykfallet Candace blandar ockultism från satanisten Crowley med offerritualer - kopplar falsk ihop att Davidsstjärnan är ett pentagram. Att Kirk mördades I ett pentagram.
"man måste vara i ett pentagram för att offra någon...Och jag tittade på den och sa att Charlie satt i ett pentagram".
"Det är inte judendom. Davidsstjärnan är inte Davidsstjärnan."
"Slå upp Aleister Crowleys bok. Han har Davidsstjärnan överallt. Den handlar om att kalla fram demoner. Det är Baal-dyrkan. "
Sen har hon demoner på hjärnan och anser det behövs exorcism enligt egen utsago juli 2026.
Hon är katolsk högerextrem fanatiker.
De "brukade spela mänsklig shapeshifting till demoner i verkliga livet."
"Folk pratar om demoner, folk pratar om det ockulta, folk pratar om Baal-dyrkare och barnoffer, och det är ett verkligt hot.
Det finns demoniska väsen runt omkring oss."
Hon konverterade till katolicism 2024 och beskyller judarna - utifrån blood libel - för sexövergrepp inom katolska kyrkan.
Stalin var jude. Freud och stalinister var en del av en judisk kabal som studerade kabbala och främjade pedofili genom psykoanalys.
En hemlig judisk kult (frankisterna) tror på att "utöva incest som ett sakrament... och att de tror att man våldtar sina barn när de är 7 år" - eftersom det "betingar barnet att växa upp till att bli en psykopat".
Hon hävdade att detta är den "vägledande filosofin för människor i Israel".
Nu har Candace varit till Ryssland och hyllat dess katedraler, ränner runt med ett huckle på huvudet och promotar deras fina system.
Owens repostade Putins rådgivare Alexander Dugin november 2025 om "sabbateanistiska och frankistiska rötter" som ligger bakom globalism, EU och Israel.
Kriget i Ukraina är kopplat till kazarernas önskan att hämnas på Ryssland och Iran.
Använder sen Satans synagoga som uttryck likt Alexandr Durgin, Putins hjärna, som hon nyss mötte i Ryssland.
Durgin med sitt Euroasia och ryska invasioner med landvinning. Ryssland ska agera som ledare för ett
eurasiskt imperium; Euroasia.
En kamp mot det dekadenta Väst.
Dugin förespråkar att Ryssland bör vidta aggressiva handlingar för att återställa sin så
kallade “rätta plats”.
Högerextrem kristen fanatiker som tror på apokalyptiska fantasier om att Moskva ska bli det tredje Rom.
Dugin anser att mänsklighetens historia har bestämts av en ockult planetär kamp mellan två antagonistiska krafter, goda och onda.
Candace juli 2026:
"sionisterna hatar verkligen Ryssland, även om de säger att det är därifrån deras familj kom, eller hur? Pogromerna, som de – "min familj lämnade efter pogromerna." Det hände aldrig.
Du vet, mördade tsaren, Alexander II, och det var en judisk komplott. "
Candace i ett nötskal som psyop. åt Putin.
Stor plattform. Stor spridning.
Åter till verkligheten.
6 juli - dag 1 hearing i rätten
Vittnesmål om krypskytteplatsen.
UVU-polisen Chris Bagley om de första ögonblicken på campus och händelserna omedelbart efter skottet.
Bagley arbetade under evenemanget den dagen, var stationerad på en gångväg vid taket ovanför tältet där Kirk satt.
Att Kirk svarade på en fråga "och sedan hörde jag ett skott avlossas", att han såg Kirk röra sig åt vänster.
Han insåg att ljudet inte var från en pistol utan ett gevär och la märke till att en närliggande byggnads tak som hade direkt siktlinje till där Kirk satt och gick vidare för att undersöka. Han hittade en röd och svart skruvmejsel och rört grus, vilket för honom tydde på att någon hade legat där.
"För mig ser det ut som en prickskytteplatta, en person som har legat i magläge, och man har markeringar av armbågar, knän och fötter där någon var i synhåll från där Charlies tält var".
En man hade gripits efter att ha pekats ut felaktigt av åskådare.
Fynden ledde till att Bagle ansåg att det kanske inte var rätt misstänkt.
Annat material som lämnades in den första dagen var kartor över UVU:s campus, fotografier av gården och omgivande byggnader där Kirk sköts samt övervakningsvideor tagna den 10 och 11 september på och nära campus om visar hur Robinson flydde från platsen.
Två mobiltelefonvideoklipp lämnades också in till domstolen.
En tredje video visade en vinkel av skjutningen bakifrån Kirk för domaren, försvaret och åklagaren.
https://www.kuer.org/news/2026-07-06/charlie-kirk-tyler-robinson-preliminary-hearing-day-1
https://news.sky.com/story/charlie-kirks-widow-erika-faces-his-alleged-killer-tyler-robinson-in-court-13561144
Ur Court TV:
https://youtu.be/kQhTQIe09Bo?is=X2FBauJjwrjIoKrP
Erika Kirk var omringad av livvakter till och från tingshuset i Provo. Hon har utsatts för dödshot pga konspirationer som stormar kring mordet.
Kirks familj, inklusive hans föräldrar och Erika, var i rätten för första gången på måndagen.
Inför måndagen släppte Kirks familj ett uttalande.
inför måndagens förhandlingar sa Kirks familj:
"Charlie var en älskad make, son, bror, vän och far."
"Varje rättsprocess fungerar som en smärtsam påminnelse om hans död och den förlust som oåterkalleligt har påverkat våra liv och hans barns liv."
Andra som rapporterats ha närvarat är Don Jr och Posobiec.
Övriga dagar (totalt fem) av den förberedande utfrågningen inför domaren startar kl 09 lokal tid (tidsskillnad 6 timmar).
ÅK yrkar dödsstraff, vilket kräver försvårande omständigheter, och åberopar att attacken försatte de tusentals människor som deltog i evenemanget i fara.