2026-07-08, 21:33
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Om vi nu ska lyfta den frågan till en mer seriös nivå så tror jag inte kvinnor manifesterar den typen av fantasier på samma sätt som män gör. Män är mer visuella. Porr görs av män, för män. Det har i omgångar försökts göra porr för kvinnor. T om något misslyckat försök att göra feministisk porr. Grejen är bara att kvinnor helt enkelt inte går igång på porr. Det bara funkar inte. Om och när det faktiskt tittar på porr är det oftast mer av nyfikenhet än att de aktivt letar efter något att titta på för att rulla körsbär.

I allmänhet är det väl mer abstrakta scenarios som kvinnor fantiserar om. Exempelvis i förekommande fall, låt oss säga, muskler. Där manifestationen i deras fantasi är muskulösa kroppar utan direkt ansikte. Eller en plats. En grön sagolik skog med fjärilar, dimma och tingeling som susar omkring.

Det som är värt att nämna är att erotiska noveller tycks ha långt större effekt på kvinnors fantasier än porr. Och omvänt är det väl inte så jävla många män som är intresserade av att ligga och läsa 50 Shades of Gray medan de drar en runk. Kvinnor söker en sinnesstämning snarare en visuell stimulering.

När boken 50 Shades of Gray exploderade blev jag likt många andra män nyfiken och försökte läsa den. Min reaktion var "Men vafan är det här för jävla ostig skit?! Det här är ju pinsamt dåligt skrivet!". Nästan så att jag blev arg över hur usel boken var. Och något åt det hållet tror jag kvinnor tänker om porr när de tittar på det.

Ska man analysera boken så är huvudpersonen Christian Gray antagligen någon slags psykopat och sadist. Samtidigt som att han är helt ofarlig och harmlös. En omöjlig karaktär i verkligheten. Det finns liksom inga Harvey Weinsteins som är monster och omtänksamma samtidigt. Vi män lackar mest ur på logiken. På samma sätt som kvinnor lackar ur på logiken att man skulle vilja knulla pizzabudet i porrfilm.

Så, tja, att män söker på Milf och Gilf kan väl ha att göra med någon sorts förbjuden tanke att göra. Det är en trygg situation där man inte behöver ta ansvar för något alls framför skärmen. Jag tror inte kvinnor sitter och fantiserar specifikt om någon David Beckham eller Keanu Reeves när handen glider ner mellan benen. De har mer abstrakta tankar. En sommaräng utanför Paris med en doft av regn och pain riche. En man som skriver poesi och kan spela harpa. Hur han ser ut eller hans ålder är inte så viktigt.

När boken 50 Shades of Gray exploderade blev jag likt många andra män nyfiken och försökte läsa den. Min reaktion var "Men vafan är det här för jävla ostig skit?! Det här är ju pinsamt dåligt skrivet!". Nästan så att jag blev arg över hur usel boken var. Och något åt det hållet tror jag kvinnor tänker om porr när de tittar på det.

Har inte läst boken men sett filmen. Den första halvtimmen hade faktiskt några scener som var verklighetstrogna och genuina. Sen var resten som i en stereotypisk amerikansk film - totalt orealistiskt mao och med sedvanlig skitmusik i bakgrunden.

Många vänder sig mer å mer till amatörporr då dom tröttnat på iscensatt industriellt och stereotypiskt narrativ. Möjligen är det av samma anledning som vissa söker sig till telefonlinjer numera - dom vill ha något mer autentiskt sas. Jag har noll erfarenhet av tel-linjer sedan 90-talet men jag kan tänka mig att det sitter rejält med scammers på sådana numera (utöver de offentliga "telefon-modellerna" då som måste motsvara only-fans-modellerna åtminstone lite). Priserna låter ju som ett rent bedrägeri oxå btw. Heta Linjen på 80-90-talet var fan asbilligt. Jag å en polare totalfastnade där en tid. Dejtade faktiskt några därifrån.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-07-08 kl. 21:36.
Citera
2026-07-08, 23:09
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Alla dessa gubbar som lever på hoppet.
Som hoppas och tror att snart ska den där tjejen de tjatat på i åratal ringa upp dem privat eller ännu hellre träffas.
Många raggar på dessa telefonlinjer utan att inse hur hopplöst det är, men visst, det finns ett fåtal kvinnor som ringer för att prata med män utan att få betalt för det, men de är mycket få.
Ja, de finns absolut. Om jag inte får napp snabbt lägger jag bara på. Jag har aldrig pratat med någon av dessa tjejer i åratal. Hur få de är kan jag inte bedöma. På linjen är de förstås ganska många.
Citera
2026-07-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Ja, de finns absolut. Om jag inte får napp snabbt lägger jag bara på. Jag har aldrig pratat med någon av dessa tjejer i åratal. Hur få de är kan jag inte bedöma. På linjen är de förstås ganska många.

Det var roligt att höra.
Men låter nästan som reklam för dessa företag.
Min upplevelse är enbart från andra sidan. Och hur det är nattetid vet jag inte. Kanske är det fler "vanliga" tjejer som ringer då.
Citera
2026-07-09, 12:12
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det var roligt att höra.
Men låter nästan som reklam för dessa företag.
Min upplevelse är enbart från andra sidan. Och hur det är nattetid vet jag inte. Kanske är det fler "vanliga" tjejer som ringer då.
Andra sidan? Berätta.
Citera
2026-07-10, 01:33
Medlem
PatriaNostras avatar
Mmm ikväll var det hett. En inte så ung kvinna - 29 år - gift, med mannen sovandes på övervåningen. Gick igång hårt på åldersskillnad och otrohet. Hon kom flera gånger under vårt samtal, då hon även kollade på porr. Mycket otrohetssnack, tabu och annat. Härligt.
Citera
2026-07-10, 02:34
Medlem
Citat:
Mmm ikväll var det hett. En inte så ung kvinna - 29 år - gift, med mannen sovandes på övervåningen. Gick igång hårt på åldersskillnad och otrohet. Hon kom flera gånger under vårt samtal, då hon även kollade på porr. Mycket otrohetssnack, tabu och annat. Härligt.
Det viktigaste är att du tror!
Fly brother fly.
Citera
2026-07-10, 11:36
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det viktigaste är att du tror!
Fly brother fly.
Ja, precis. Tyvärr kom ju tråden att handla om annat än min frågeställning. Verkar sitta hårt inne att prata om detta.
Citera
2026-07-10, 14:19
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ja, precis. Tyvärr kom ju tråden att handla om annat än min frågeställning. Verkar sitta hårt inne att prata om detta.
Törs man fråga vad det är för slags konversation du hade hoppats på? Jag menar, själv tänker jag att det är utomjordingar som driver Cafe Opera i Stockholm. Det är klart jag hade kunnat starta en tråd om det. Frågan är vad man ska diskutera om det egentligen? Ja, jo, nja det går väl inte att utesluta att de är utomjordingar. Antagligen inte. Närmast helt garanterat inte.

Det är väl också konstigt när man tänker efter? Eller hur? Det är som att ingen riktigt vågar prata om prylen med utomjordingar som tagit över Stockholms nöjesliv. Nu tror jag emellertid att det inte handlar om att folk "vågar" prata om utomjordingar. Det lutar nog mer åt att ingen tror på det. Och därmed blir det inte så intressant att diskutera när allt kommer omkring. Vad ska man ens säga om saken? Jamen sitt där och tro att det är aliens bakom bardisken då.

Det är lite där du landar. Jaha, någon ung brud har ringt dig privat påstår du. Till och med flera. Från en telechat. Du vill dra högtravande slutsatser om det. Det handlar inte så mycket om att folk inte vågar prata om det. Det är snarare så att det inte är så meningsfullt att diskutera.
Citera
2026-07-11, 16:22
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall

Har inte läst boken men sett filmen. Den första halvtimmen hade faktiskt några scener som var verklighetstrogna och genuina. Sen var resten som i en stereotypisk amerikansk film - totalt orealistiskt mao och med sedvanlig skitmusik i bakgrunden.

Många vänder sig mer å mer till amatörporr då dom tröttnat på iscensatt industriellt och stereotypiskt narrativ. Möjligen är det av samma anledning som vissa söker sig till telefonlinjer numera - dom vill ha något mer autentiskt sas. Jag har noll erfarenhet av tel-linjer sedan 90-talet men jag kan tänka mig att det sitter rejält med scammers på sådana numera (utöver de offentliga "telefon-modellerna" då som måste motsvara only-fans-modellerna åtminstone lite). Priserna låter ju som ett rent bedrägeri oxå btw. Heta Linjen på 80-90-talet var fan asbilligt. Jag å en polare totalfastnade där en tid. Dejtade faktiskt några därifrån.
Tja, jag tror dock att hela grejen med hangups på vad det nu än kan vara, stora bröst, små bröst, blondiner, högklackat, yngre, äldre etc är i huvudsak män som har. Sen vill män jättegärna tro att kvinnor sitter och fantiserar om stora kukar och äldre män. I deras fall har det nog mer att göra med specifikt vilken man det handlar om. Inte så mycket att det handlar om grått hår eller stora händer som de skulle ha snöat in på.

Jag är ingen expert. Men jag inbillar mig att det i huvudsak är just äldre män som hänger på telechattar. Yngre män hänger antagligen lite mer på Tinder och liknande dejtingsidor. Det låter rimligt att det därmed antagligen är lite vanligare att brudarna på telechattar antagligen då är lite mer roade av äldre män. Jag tror inte att man likt TS ska försöka sig på att dra några större slutsatser om kvinnor som grupp av det.
Citera
Igår, 02:19
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Tja, jag tror dock att hela grejen med hangups på vad det nu än kan vara, stora bröst, små bröst, blondiner, högklackat, yngre, äldre etc är i huvudsak män som har. Sen vill män jättegärna tro att kvinnor sitter och fantiserar om stora kukar och äldre män. I deras fall har det nog mer att göra med specifikt vilken man det handlar om. Inte så mycket att det handlar om grått hår eller stora händer som de skulle ha snöat in på.

Jag är ingen expert. Men jag inbillar mig att det i huvudsak är just äldre män som hänger på telechattar. Yngre män hänger antagligen lite mer på Tinder och liknande dejtingsidor. Det låter rimligt att det därmed antagligen är lite vanligare att brudarna på telechattar antagligen då är lite mer roade av äldre män. Jag tror inte att man likt TS ska försöka sig på att dra några större slutsatser om kvinnor som grupp av det.

Det som faktiskt förvånar mig mest, när jag läser hur den här tråden har utvecklats är hur få som verkar ha någon större erfarenhet av själva telefondelen.

Diskussionen handlar nästan bara om åldersskillnader och om kvinnorna är "äkta" eller inte. Men väldigt få verkar reflektera över varför just telefonsamtal kan vara så lockande i sig.

Jag hade trott att betydligt fler uppskattade den typen av kommunikation. Rösten förmedlar något helt annat än text: tonfall, skratt, pauser, andning och närvaro. Idag pratar många om ASMR och hur starkt ljud kan påverka oss, och dirty talking är knappast något ovanligt. Då känns det inte särskilt konstigt att två människor kan tända på att dela fantasier eller bygga upp en sexuell spänning enbart genom ett samtal.

För mig är det nästan den mest intressanta aspekten av hela telechat-fenomenet. Inte om alla verkligen vill träffas efteråt, eller höras igen, utan att själva samtalet kan vara en upplevelse i sig. Jag trodde faktiskt att betydligt fler hade upptäckt det.
Citera
Igår, 02:21
Medlem
PatriaNostras avatar
Det är lite märkligt att telefonen nästan försvunnit som sätt att flirta. Idag skickar vi text, bilder och video, men väldigt få verkar prata. Samtidigt är rösten ett av våra starkaste verktyg för att skapa närhet: tonfall, skratt, pauser och till och med tystnad säger mer än många textmeddelanden. Med tanke på hur populärt ASMR och dirty talking faktiskt är idag trodde jag att betydligt fler hade erfarenhet av just den typen av telefonsamtal.
Citera
Igår, 03:33
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Det som faktiskt förvånar mig mest, när jag läser hur den här tråden har utvecklats är hur få som verkar ha någon större erfarenhet av själva telefondelen.

Diskussionen handlar nästan bara om åldersskillnader och om kvinnorna är "äkta" eller inte. Men väldigt få verkar reflektera över varför just telefonsamtal kan vara så lockande i sig.

Jag hade trott att betydligt fler uppskattade den typen av kommunikation. Rösten förmedlar något helt annat än text: tonfall, skratt, pauser, andning och närvaro. Idag pratar många om ASMR och hur starkt ljud kan påverka oss, och dirty talking är knappast något ovanligt. Då känns det inte särskilt konstigt att två människor kan tända på att dela fantasier eller bygga upp en sexuell spänning enbart genom ett samtal.

För mig är det nästan den mest intressanta aspekten av hela telechat-fenomenet. Inte om alla verkligen vill träffas efteråt, eller höras igen, utan att själva samtalet kan vara en upplevelse i sig. Jag trodde faktiskt att betydligt fler hade upptäckt det.
Det har nog snarare att göra med att det numera finns mer moderna lösningar än just klassiska telefonsamtal. Att prata i luren med någon över WhatsApp eller Teams vart som helst i världen kostar absolut ingenting. Det är ganska oklart varför just ett samtal slaget över ett telefonnummer skulle vara varken bättre eller sämre än valfri modern röstchat.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in