2026-07-10, 09:05
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Vad USA borde göra i det här läget är att släppa Israel fritt att agera, låt Mossad slå ut onda nyckelpersoner. Det är de världsbäst på.

De "onda nyckelpersonerna" sitter i Israels nuvarande regering...
Citera
2026-07-10, 09:09
Medlem
Citat:
Skrev du kritiska inlägg när ISIS och Hamas lade ut sina videos på hur de våldtar, stympar och slaktar barn, pensionärer och familjer?
Det är tydligt att denna fråga berör dig starkt.
Citera
2026-07-10, 09:12
Medlem
Iran ska försöka mörda Trump 😂 stackars civila iranier dom har ledare som fullständigt skiter i deras liv.
Nu är ju irans militär världens genom tiderna mest värdelösa men om dom mot förmodan skulle lyckas så kommer usa att sätta in kärnvapen och utplåna iran på riktigt.
Det är solklart i usas kärnvapen doctrine.

Vilka jäkla muppar irans ledare är dom kommer förgöra sig själva och sin befolkning
Citera
2026-07-10, 09:27
Medlem
Donald Trump har övergett jakten på Nobels fredspris och använder uteblivet erkännande som ursäkt för militär eskalering och krav på villkorslös kapitulation för Iran.
https://people.com/trump-says-he-deserves-nobel-peace-prize-as-us-bombs-iran-12015394
Citera
2026-07-10, 09:28
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Skrev du kritiska inlägg när ISIS och Hamas lade ut sina videos på hur de våldtar, stympar och slaktar barn, pensionärer och familjer?

Jag gjorde det, men det är ändå whataboutism å det grövsta. Vi måste kunna ställa högre krav på en demokratiskt valt ledare av ett allierad land vi har starka relationer till, kontra en mördarsekt?

Jag ogillar Iran och tycker deras ledning bore stå till svar för sina brott mot mänskligheten, men det gör inte trumps agerande rätt!
Citera
2026-07-10, 09:56
Avstängd
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag gjorde det, men det är ändå whataboutism å det grövsta. Vi måste kunna ställa högre krav på en demokratiskt valt ledare av ett allierad land vi har starka relationer till, kontra en mördarsekt?

Jag ogillar Iran och tycker deras ledning bore stå till svar för sina brott mot mänskligheten, men det gör inte trumps agerande rätt!

Denna åsikt följer inte partilinjen.

Lösningen: Du behöver rekalibreras.

Skämt åsido, men det är vad allt kokar ner till gällande skribenter av det slaget. Sanningen underträffar det önskade utfallet, och narrativet kureras för att passa det utfallet.

Alla som anser något annat är en tankecancer, och måste bekämpas. Klassisk fascism.

Antingen är du med Israel, eller så är du EMOT Israel. Som naiv svensk tror man att man kan diskutera, men det kan man inte. Du kan antingen hålla med om allt, eller så har du en ny fiende.

Trump har också insett det under våren nu, tror jag.
Citera
2026-07-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Iran ska försöka mörda Trump 😂 stackars civila iranier dom har ledare som fullständigt skiter i deras liv.
Nu är ju irans militär världens genom tiderna mest värdelösa men om dom mot förmodan skulle lyckas så kommer usa att sätta in kärnvapen och utplåna iran på riktigt.
Det är solklart i usas kärnvapen doctrine.

Vilka jäkla muppar irans ledare är dom kommer förgöra sig själva och sin befolkning

Det är väl bara naturligt att Iran försöker sprida sin terror även till det amerikanska fastlandet. Iran har ju själva eller via proxys sprängt bomber i Gaza, Israel, Libanon, Syrien, Jemen, Irak, Sudan, Afghanistan, Argentina, Saudiarabien, Kuwait, Bulgarien, Frankrike, Thailand, Indien, Bahrain, Kenya, Tanzania och säkert några till jag inte minns just nu.
Citera
2026-07-10, 10:17
Medlem
"Välkommen till podcasten Mission Brief, IDF:s officiella podcast. Idag gästas vi av major R som hjälpte till att starta IDF:s targeted elimination cell. Jag vill börja med att tacka dig för din tjänstgöring. Vill du nu beskriva hur det gick till när terrorister som Hassan Nasrallah och Ali Khamenei togs av daga."

Det är sällsynt med sådan här inblick i en av de mest avancerade och hemliga verksamheterna mitt under brinnande krig. Men med tanke på att högste terrorledaren har hållit på att begravas under en veckas tid kan det ju vara intressant att lyssna till den som såg till att få honom i backen.

Jag noterar också hur major R säger att även så sent som när planen befinner sig i luften finjusterar vi attackvektorerna för att minimera risken för de civila. Att döda terrorledarna och samtidigt minimera civila förluster är det kombinerade målet.

Vid ett tillfälle hade piloterna givits ordern "GO", vilket innebär att det kommer fällas bomber inom 10-20 sekunder när staben upptäcker en fotbollsplan i närheten av målet där 2-3 barn leker och omedelbart ändras ordern till "NO GO". De avbryter attacken och tar fram en ny plan för att skona de civila. Det händer hela tiden även vid anfall mot tongivande terrorledare.

https://www.youtube.com/watch?v=DZFAbxk9x1A
Senast redigerad av Petronius 2026-07-10 kl. 10:31.
Citera
2026-07-10, 10:18
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
De "onda nyckelpersonerna" sitter i Israels nuvarande regering...

Så kan man se det om man är en terrorromantiker.
Citera
2026-07-10, 10:19
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det är tydligt att denna fråga berör dig starkt.

För att det finns onda människor som dödskulten IRGC och ännu ondare människor, som du, som stödjer dessa.

Jag noterar också att du duckade frågan.
Citera
2026-07-10, 10:26
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Så kan man se det om man är en terrorromantiker.

Eller anti-folkmordist...
Citera
2026-07-10, 10:32
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
"Välkommen till podcasten Mission Brief, IDF:s officiella podcast. Idag gästas vi av major R som hjälpte till att starta IDF:s targeted elimination cell. Jag vill börja med att tacka dig för din tjänstgöring. Vill du nu beskriva hur det gick till när terrorister som Hassan Nasrallah och Ali Khamenei togs av daga."

Det är sällsynt med sådan här inblick i en av de mest avancerade och hemliga verksamheterna mitt under brinnande krig.

det är nog få personer här som skulle lyssna på någon stats officiella podcast. men du är annorlunda petronius, och det är därför vi tycker du har ett så högt underhållningsvärde. kan riktigt se framför mig hur du i en annan tid hade kilat omkring från shtetl till shtetl och gapat om det senaste officiella bolsjevikdekretet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in