2026-07-10, 01:40
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
De invasiva arterna verkar inte vara de primära misstänkta i detta fall, då det finns flera faktorer som avviker från det traditionella tillvägagångssättet.

Utspelades händelsen på själva stranden eller en närliggande parkering?
Är det inte vanligt förekommande med nattliga bad eller strandfester under denna tid på året?
Kan det röra sig om ett svartsjukedrama i samband med hög alkoholkonsumtion?
Är det möjligt att två rivaliserande ”moppegäng” varit inblandade i en konflikt?
Någon övervägde narkotikaspåret?
Vad med å läsa vad som skrivits tidigare (eller läsa tidningsartiklarna som länkats) så har du iallafall svar på nån av dina frågor?
Citera
2026-07-10, 01:58
Medlem
Känner folk ifrån Hasselbacken i Stenungsund och där har jag hört att det ska va någon amid/amin som dött. En Afghan
Citera
2026-07-10, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
De invasiva arterna verkar inte vara de primära misstänkta i detta fall, då det finns flera faktorer som avviker från det traditionella tillvägagångssättet.

Utspelades händelsen på själva stranden eller en närliggande parkering?
Är det inte vanligt förekommande med nattliga bad eller strandfester under denna tid på året?
Kan det röra sig om ett svartsjukedrama i samband med hög alkoholkonsumtion?
Är det möjligt att två rivaliserande ”moppegäng” varit inblandade i en konflikt?
Någon övervägde narkotikaspåret?

Kan ju vara allting. När jag var ung på stenåldern så brukade vi kunna bada mitt i natten och tjejer kunde gå ensamma på skogsvägar. Undrar varför vi inte har vår gamla frihet kvar (?) Haha.

Inte kul att träffa på knarksäljare eller beroende överallt. Eller andra som verkar ha 'intresse'.
Citera
2026-07-10, 08:29
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Vad med å läsa vad som skrivits tidigare (eller läsa tidningsartiklarna som länkats) så har du iallafall svar på nån av dina frågor?

Nej, det är spekulationer eller du menar de ”suspekta bilarna” på parkeringen nån boende nämnt?
Finns inget konkret om vem som är misstänkt gärningsman.
Har jag missat något får du vänligen länka.
Citera
2026-07-10, 08:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad vet vi?

Aftonbladet
"Kom till sjukhus" betyder det att de inte var med ambulans tro. Mina fördomar säger mig då att invandrare mer sällan kontaktar ambulansen utan blir skjutsade av någon. Mycket dumt då det behövs snabb hjälp vid kniv tex.
Citera
2026-07-10, 09:45
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totoroishere
STO, GP, Expressen?

En mördad och en allvarligt skadad. Förtjänar mer än en notis.
Citera
2026-07-10, 09:58
Medlem
Farbaute666s avatar
Så för säkerhets skull tar man med sig kniv till en badplats. J-sus...

Nyheten borde väl vara ganska stor, vilka tidningar har gett den utrymme?
Citera
2026-07-10, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
"Kom till sjukhus" betyder det att de inte var med ambulans tro. Mina fördomar säger mig då att invandrare mer sällan kontaktar ambulansen utan blir skjutsade av någon. Mycket dumt då det behövs snabb hjälp vid kniv tex.

De blev skjutsade av en privatperson i bil enl. media
Citera
2026-07-10, 10:00
Medlem
ingen sa du hade, nu utvecklas det

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=d24b220c-78c2-49af-addc-a3e3a09c3c03

Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Har jag någonsin påstått något så idiotiskt? Jag vet mycket väl om att invandrarrelaterade händelser tonas ned, framförallt under valår.
Citera
2026-07-10, 10:51
Medlem
Ytterligare 2 misstänkta enligt aftonbladet idag
Citera
2026-07-10, 12:05
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Mm, varken jag eller nån jag känner har någonsin lyckats öppna våra korvpaket utan kniv.....så huvudet på spiken.

Grillkolspåsen har alltid varit otroligt svår att öppna utan kniv...tills jag såg denna video....https://www.youtube.com/watch?v=uma9d56BzOs

Haha! Det finns så många förpackningar som borde i sanning förbjudas.
Man måste vara urstark för att lyckats! Allt från burkar till läkemedelskartor där man förväntar sig att reumatismsjuka Alise, 89, som har en fågelunges vikt, ska få fram sin medicin..

Nåväl, kniv på badplats tror jag det är en del som har..eller sånt där käckt litet alltiallo-redskap som kan vara bra till alles samt alla som fiskar har väl en liten kniv i fiskelådan?
Det betyder ju inte att man planerar att mörda folk runt sig.

Ett bråk med ett tiotal personer urartade och nu sitter fyra personer häktade. Utöver detta så är en död och en är skadad. Mordvapen är kniv och motiv vet vi ännu inte - det kan vara allt från kränkande kommentarer till fotboll till judar, palestinier, Iran, familjeheder och whatever..

Det ”låter” inte som ett klassiskt svensk beteende iallafall.
Citera
2026-07-10, 12:18
Avstängd
När Aftonbladet bara har vita i sin intervjuv om mord/mordförsöket så börjar man undra, fet cover up eller?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k0dmOA/mordet-pa-stranden-i-stenungsund-overkligt

Blatteradarn ger ännu max utslag, trots AB's försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in