2026-01-15, 17:30
Avslutad
De AI genererade bilderna på diverse skribenter var lite magstaka.

Kanske ta och låta psykolog-Peder ta en titt på dem?
Citera
2026-01-26, 22:10
Medlem
glockenreins avatar
Tycker ändå den är ganska bra. Jävligt störigt dock att de inte slutar ringa en med ”jättebra erbjudanden” så fort man säger upp sin prenumeration. Har blockat alla deras nummer.
Citera
2026-02-03, 17:36
Medlem
Nu ska de höja priset igen, 149 kr/mån

Samtidigt som de kört gratiserbjudande i någon månad...

Jag gick in för att säga upp, då fick jag direkt erbjudande om möjligheten att få sex månader för 75kr/månad. Det känns som något jag kan lägga ändå.
Citera
2026-05-10, 08:06
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag har varit prenumerant i många år, visserligen av och till (nappat på kampanjer, som semesterläsning, etc), men i och med omdaningen för... en månad sedan (?) hoppade jag av direkt. Lång meningslös humble brag från Baalis fru (som om inte Hanif själv känns rätt överspelad vid det här laget), kommenterad av Hanif (!). Fler kommentarer från andra medarbetare, som en jävla chat - någon refererar till en "Federico" på förnamnsbasis, som om det vore en självklarhet att jag vet vem fan det är. Visar sig var en annan anställd på Kvartal. Någon slags inbördes klubb för beundran som jag verkligen inte känner mig delaktig i, eller önskar bli heller.

Linnea Bali är väl fd krimreporter på Expressen. Vet inte hur hon försörjer sig nu för tiden. Men pengar till botox verkar finnas.
Citera
2026-05-10, 16:56
Medlem
De ska köra utan chefredaktör nu:

” Vi har kommit en bra bit på vår resa från traditionell nättidning till socialt nyhetsmedium. Kvartal är nu på väg att bli den interaktiva plattform för Sveriges mest intressanta röster som jag och Ludde Hellberg började skissa upp för ett par år sedan. En logisk konsekvens av den utvecklingen är att chefredaktören avskedas.”

https://kvartal.se/jorgenhuitfeldt/artiklar/darfor-ger-jag-mig-sjalv-sparken/cG9zdDoxMDk1ODI

I skrivande stund är det ingen betalvägg.
Citera
2026-05-10, 17:17
Medlem
Rackabajsares avatar
Kvartal är fortfarande bra och Huitfeldt har varit en bra chefredaktör. Jag uppskattar att många sidor av tyckare får ta till orda precis som Jörgen sa att han ville att det skulle vara när de startade upp.
Citera
2026-05-25, 08:59
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Kvartal är fortfarande bra och Huitfeldt har varit en bra chefredaktör. Jag uppskattar att många sidor av tyckare får ta till orda precis som Jörgen sa att han ville att det skulle vara när de startade upp.

Kvartal är inte vad det var tidigare och det är antagligen självklart att med en breddad publik och större redaktion att innehållet blir mer utslätat, ja mer likt gammelmedia. På redaktionen finns zionister, miljötalibaner, veganer med flera. Inte konstigt när man rekryterar sin personal från de medier man tidigare ville vara ett alternativ till. Huitfeldt håller jag högt. Jag hade haft större behållning av Kvartal om han kört skutan som en enmansgrej och producerat allt material själv: intervjuer, ledarartiklar mm.
Citera
2026-07-02, 09:53
Medlem
Tackade ja till ett erbjudande. Tar inte del av allt, men nu kom en fantastiskt bra text av Sofie Löwenmark:

” Efter SD:s förslag om ett generellt slöjförbud svarade flera debattörer med att likställa hijaben med folkdräktshättor, halsdukar och slipsar.
Det tog mig två dagar att hitta 100 svenska domar där flickor och kvinnor misshandlas, dödshotas, stryps, förnedras och hotas med att skickas tillbaka till hemlandet. Allt för att de inte vill bära slöja.
I det här dokumentet publiceras utdrag ur de 100 domarna. Den svenska slöjdebatten handlar nästan alltid om kvinnor som väljer hijab. Den här granskningen handlar om rätten att slippa.”

” Hijaben beskrevs gång på gång som ett självklart uttryck för kvinnans fria val. Frågan ställdes till och med vem som egentligen skulle tvinga någon att bära slöja i Sverige. Andra likställde hijaben med nunnedok, folkdräktshättor, halsdukar och slipsar.3
Men inget av dessa plagg återkommer gång på gång som föremål för tvång i svenska domstolar. Hijaben gör det. Att många muslimska kvinnor bär hijaben av egen övertygelse förändrar inte verkligheten för dem som saknar ett val.”

https://kvartal.se/luddehellberg/artiklar/100-svenska-domar-visar-slojtvangets-verklighet/cG9zdDoxMzgxMDM
Citera
2026-07-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare

Är kul att de har läsarkommentarer!
Citera
2026-07-08, 10:27
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Är kul att de har läsarkommentarer!

Men det är fan som att lyfta på en sten i skogen. Rabiat pro Trump (således också anti EU och anti Kina), pro Israel, pro M/KD/SD, hatar invandrare, extremt enkelspårigt.
Citera
2026-07-09, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Men det är fan som att lyfta på en sten i skogen. Rabiat pro Trump (således också anti EU och anti Kina), pro Israel, pro M/KD/SD, hatar invandrare, extremt enkelspårigt.

Det är väl invandringspolitik folk hatar, inte invandrare i sig.
Citera
2026-07-09, 22:14
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Det är väl invandringspolitik folk hatar, inte invandrare i sig.

Skulle säga att det är bägge delar. Både politiken och människorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in