2025-12-12, 16:46
Medlem
Från senaste nyhetsbrevet:

Citat:
Som ni säkert har märkt har vi nyligen introducerat konceptet ”tankar” på Kvartals sajt. Där kan alla som är profiler på Kvartal skriva en liten reflektion eller kommentar i anslutning till en publicering. Men detta är bara det första steget i vår förändring. I nästa steg vill vi bjuda in alla som prenumererar i detta samtal.

Spännande, kanske?
Citera
2026-01-05, 03:30
Avslutad
https://kvartal.se/pellezackrisson/artiklar/youtuber-fick-bostad-vandaliserad/cG9zdDo0MjYxMA

De har klottrat ner Nicks hem igen.

Bra att Pelle tar upp den här systematiska politiska brottsligheten.

Den här gången verkar någon oskyldig thailändsk massagesalong och Golfverkstan på Kammakargatan fått sin fasad sabbad.

Den enda tidningen hittills som tar upp det systematiska politiska våldet och trakasserierna som dödar demokratin.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2026-01-05 kl. 03:34.
Citera
2026-01-07, 05:17
Avslutad
Jag skrev upp mig på 6 månader gratis i god tro, fick ett UC taget av Klarna Bank.

Det var lite överdrivet tycker jag nog för en gratisgrej.

Men hoppas Pelle eller Jugge får en kopia dårå så ser de att jag har rena papper.

Faktiskt väldigt rena papper. Hoppas jag passerar nålsögat.
Citera
2026-01-07, 17:24
Medlem
Det har blivit jäkla aktivitet sedan de lanserade "nya kvartal". Jag kollar dem dagligen numer. Till och med så att man missar intressanta artiklar.
Citera
2026-01-08, 00:33
Avslutad
Såg ut som ett riktigt narcissistnäste.

Inga förhoppningar än.
Citera
2026-01-08, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det har blivit jäkla aktivitet sedan de lanserade "nya kvartal". Jag kollar dem dagligen numer. Till och med så att man missar intressanta artiklar.

Jag kollade nyss och tycker det ser ovanligt slätstruket ut. Är det en vanlig nyhetssite nu, blandat med lite feelgood-reportage? Inget som motiverar att betala för att läsa mer.

RIP
Citera
2026-01-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Jag kollade nyss och tycker det ser ovanligt slätstruket ut. Är det en vanlig nyhetssite nu, blandat med lite feelgood-reportage? Inget som motiverar att betala för att läsa mer.

RIP

De vill bli mer av en nyhetssida, ja.

De expanderar och anställer och växer i alla fall. Jag tror du inte scrollat tillräckligt för att se deras artiklar. För någon vecka sedan åkte en journalist till Rinkeby (eller nån av de där orterna ) för att prata med somalier. Bara en sån sak.
Citera
2026-01-09, 00:30
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Jag har varit prenumerant i många år, visserligen av och till (nappat på kampanjer, som semesterläsning, etc), men i och med omdaningen för... en månad sedan (?) hoppade jag av direkt. Lång meningslös humble brag från Baalis fru (som om inte Hanif själv känns rätt överspelad vid det här laget), kommenterad av Hanif (!). Fler kommentarer från andra medarbetare, som en jävla chat - någon refererar till en "Federico" på förnamnsbasis, som om det vore en självklarhet att jag vet vem fan det är. Visar sig var en annan anställd på Kvartal. Någon slags inbördes klubb för beundran som jag verkligen inte känner mig delaktig i, eller önskar bli heller.

Ola Wong, vars kinarapportering tidigare var en frisk fläkt i sin balans och insikt, har blivit ren propagandist för det nära förestående och oundvikliga kriget med Kina. Va fan har de gjort oss?! Som om inte det största hotet mot stabilitet i världen stavas Trump, och det här var alltså innan Venezuela och de senaste hoten om Grönland. Jag utgår från att även han fattat vid det här laget att man inte ska gå i USAs koppel.

Trött på att gärningsmännen bakom Sveriges förfall får breda ut sig i veckopanelen, senast Anne Ramberg (!). Behöver jag säga mer?
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2026-01-09 kl. 00:32.
Citera
2026-01-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag har varit prenumerant i många år, visserligen av och till (nappat på kampanjer, som semesterläsning, etc), men i och med omdaningen för... en månad sedan (?) hoppade jag av direkt. Lång meningslös humble brag från Baalis fru (som om inte Hanif själv känns rätt överspelad vid det här laget), kommenterad av Hanif (!). Fler kommentarer från andra medarbetare, som en jävla chat - någon refererar till en "Federico" på förnamnsbasis, som om det vore en självklarhet att jag vet vem fan det är. Visar sig var en annan anställd på Kvartal. Någon slags inbördes klubb för beundran som jag verkligen inte känner mig delaktig i, eller önskar bli heller.

Ola Wong, vars kinarapportering tidigare var en frisk fläkt i sin balans och insikt, har blivit ren propagandist för det nära förestående och oundvikliga kriget med Kina. Va fan har de gjort oss?! Som om inte det största hotet mot stabilitet i världen stavas Trump, och det här var alltså innan Venezuela och de senaste hoten om Grönland. Jag utgår från att även han fattat vid det här laget att man inte ska gå i USAs koppel.

Trött på att gärningsmännen bakom Sveriges förfall får breda ut sig i veckopanelen, senast Anne Ramberg (!). Behöver jag säga mer?

Jo hon Linnea eller vad hon nu heter är kanske inte nåt jag läser i sin helhet men jag tycker ändå det är intressant med olika perspektiv. Att man stör sig ibland på det de skriver är ändå bätttre än ett ensidigt perspektiv. Alla alternativmedier kan inte hela tiden handla om att invandring är dålig.

Däremot är det nog lite jobbigt nu att när de har så många uppdateringar , som en nyhetssida, så försvinner de mer djupgående reportagen i mängden, så det får de fixa...
Citera
2026-01-09, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon

Anne Ramberg? Nej, där gick ridån ner för gott. Du behöver verkligen inte säga mer...
Citera
2026-01-14, 06:40
Avslutad
Nä.

Det där var inget för mig. Gillar Pelle och några sköningar som Korn men Bulletin är närmre verkligheten så att säga.

Arpi-högern är inte kultur, det är massa j-vla sviskonskallar som tror att man blir överklass av att säga att man lyssnar på Beethoven och bor i rätt stadsdel.

Hoppas inte den där UC de tog för gratis 6 mån sänker min kreditvärdighet eller något.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2026-01-14 kl. 06:43.
Citera
2026-01-15, 17:27
Medlem
Ett exempel på varför Kvartal är dynga och varför jag för en gångs skull håller jag med Magdalena Andersson - det som skrivs i kvartal är inte alltid sant.

Trots att det med all tydlighet framkommit att individen i fråga har ett strafföreläggande som kommer ge utfall vid en säkerhetsprövning låter kvartal nyheten om "SD-topparna nekade av Hemvärnet" ligga kvar helt utan redigering då ny fakta framkommit. Förmodligen låter man det ligga kvar då det på sociala medier renderat en hel del klick från likasinnade men det visar också på hur oseriös man är i sin journalistik. Nu är kvartal inte ensam om denna publicering utan även annan lowlife-media som tex. Bulletin har också kvar sin publicering trots att nya fakta framkommit. Publiceringar som inledningsvis endast hade politiskt narrativ i syfte att skada och misskreditera Försvarsmakten

Från seriös ambition är Kvartal helt enkelt nu bara dynga och inte trovärdigt.

(som så många andra mediebolag såklart också - så har vi det sagt ) )co5: )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in