2026-07-07, 15:29
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Det är ändå märkligt att man som ung kille med ett helt hockeyliv och en helt bekymmersfri ekonomi signalerar till alla man skall arbeta med(och fansen) "jag bryr mig bara om pengarna".....

Är det verkligen så viktigt när karriären är över att det blev 900miljoner och inte 800?
Anseende, teamkänsla, etc etc, rätt ut genom fönstret, bara jag får dom där sista miljonerna?
Tror inte bara det handlar om pengarna. Två tidigare klubbkamrater och vänner har skickats till Philadelphia så finns en connection där.
Leo begärde aldrig 18. 15 har jag förstått det som att han ville ha, men det ville inte Verbeek gå med på. Då damp det ner ett offersheet. Antagligen kände han sig inte värderad som förstacenter. Idag är 15 rimligt då lönerna ökar. Men för 4 år sedan hade han fått ta 11 och hållt käften.
Kontraktet är dessutom 5 år, han är 26 när det går ut. Så han kanske cashar in först och signar lagvänligt sen. En tydlig trend är dock att nu går man på feta kontrakt direkt efter avtalet. Förr vill jag minnas att man hade någon form av brokontrakt innan det riktigt feta kom vid typ 25.

Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Som jag förstått skulle Leo signa för 15, trots att Camp Leo redan hade vetskap om Flyers offersheet. Så det handlar inte bara om pengar. Leo ville stanna. Men 12,5 för Leo är ett skambud. Jag tänkte hela tiden 16… Och han hade signat för 15! Nu får Ducks bita i det sura äpplet. Verbeek har nog fuckat upp framtiden för Ducks nu.
Så har har förstått det med. Att Verbeek satt fast på ca 12,5.
14-15 för en av ligans klarast lysande stjärnor är ändå rimligt. Det finns som jag ser det tre unga centrar som står över alla andra där sky is the limit. Carlsson, Bedard, Celebrini. Där öppnar man plånboken.
15 idag är vad 10 var för några år sedan. Men GMs är nog ovana vid att youngsters ska få ett dunderkontrakt direkt efter rookieåren. Normalt har man fått vänta till primen ungefär.
Men oavsett om det är ovant för dagens GMs så får de uppdatera sig. Man slarvar helt enkelt inte bort en sån stjärna på det sättet. Att det kom in FLERA offersheets norr om 15 visar tydligt Verbeeks miss. Att vänta till nu var idiotiskt. Att Leo kritade med just philly har nog att göra med att han känner Zegras & Drysdale, hade velat få en redogörelse på de andra buden. Tisslas om att de har liknande summor men Philadelphia var där han kritade.

Verbeek är väldigt skicklig på att drafta och ge spelarna utveckling. Men kontraktsförhandlingar är en riktigt svag sida. Man behöver känsla för när tyglarna bör vara hårda eller lösare.
Senast redigerad av Kedox 2026-07-07 kl. 15:31.
Citera
2026-07-07, 17:20
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Själv tycker jag mest det är synd och märkligt att dom här unga grabbarna väljer att sätta sig i en situation, där dom framstår som lagförstörare vid minsta motgång.

Spelarna vill ha betalt. Lagkonstruktioner och löner är jobb för general managers. Nu råkar Ducks ha en snålfitta som trodde han hade all makt vid förhandlingar, och valde dra ut på det för länge.

Citat:
Ponera att ducks matchar, vilken djävla situation för honom om det på något sätt går dåligt.

Det är en dålig situation för att organisationen skapat den...t.ex. signa AJ Greer till 4x4, en spelare som endast haft 30+ poäng denna säsongen för att han fick spela över sin roll pga skador. Dra ut på förhandlingar hos sina framtida spelare, ta in Mikael Granlund för 7 miljoner per år.

Nu blev man tvingade signa Mintyukov för typ 3-4 miljoner mer än vad han beräknas vara värd enligt sådana där "analytics", och vad man hade kunnat om man förlängt tidigare iår/förra året.

18 miljoner är 17% av lönetaket. Crosbys första "riktiga" kontrakt var 15-16% av lönetaket. Nej jag jämför inte Carlsson med Crosby, utan jämför kontrakten. Pittsburgh lyckades vinna en cup under det kontraktet, och var otroligt starka varje säsong.
Citera
2026-07-07, 19:10
Medlem
Alfredsson blir ass. tränare i Leafs. Måste sägas vara ganska förvånande.
Citera
2026-07-07, 20:03
Medlem
Citat:

Den såg man inte komma. Märkligt när dessutom Andlauer säger att dörren alltid är öppen för en återkomst. På nåt sätt säger de mig att de inte nobbat honom utan tvärtom. Leafs som är något av en rival till Sens. Sundin verkar knyta åt sig svenskt till klubben.
Citera
2026-07-08, 08:00
Medlem
Citat:

wow den såg man inte komma

Kan Toronto bli och räkna med nu när man har både Sundin och Alfredsson i klubben?

Nu väntar man bara på vart Larkin hamnar, det känns som om det är hetast just nu i NHL efter Leo affären
Citera
2026-07-09, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Verbeek stod fast på 12,5 och Leos camp ville ha 15. Då började offersheets rulla in i raskt takt.

Anaheim har börjat kolla på vad de skulle kunna byta till sig 4 förstapick för -.-

SiGNA LEO FÖR HELVETE!!

Leo kommer signa för Flyers. Tror du mig?
Citera
2026-07-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ja12

Han har väl redan gjort det. Det handlar väl mer om att Ducks inte kommer matcha det. Frågan är vad Ducks fyller ut med? Blir ett stort hål att täppa igen. En intressant tanke vore Larkin, om han vidgar vyerna lite. Ducks har trots allt bevisa att de var ett slutspelslag nu senaste, vilket Larkin har som kriterier. Kanske rent av mot första picksen de får från Flyers? Inkl något mer eventuellt.

Om inte så lär Ducks förevigt hoppas att de går åt helvete för Flyers för all framtid.
Citera
2026-07-09, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Kanske rent av mot första picksen de får från Flyers? Inkl något mer eventuellt.

2 första picks samt 1 bra i utbyte eller 4 första picks?
Citera
2026-07-09, 18:27
Medlem
Kedoxs avatar

DuCKS
MATCHAR
PHILADELPHIAS
OFFER SHEET
FÖR
LEO CARLSSON!!!!

He is still one of us.
Citera
2026-07-09, 18:30
Medlem
Citat:

DuCKS
MATCHAR
PHILADELPHIAS
OFFER SHEET
FÖR
LEO CARLSSON!!!!

He is still one of us.

Vad händer med Cutter? ni har väl bara 10 mille kvar till taker? signar han för mindre än 10?
Citera
2026-07-09, 18:34
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ja12
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Vad händer med Cutter? ni har väl bara 10 mille kvar till taker? signar han för mindre än 10?
Det man kan hoppas på är att han går med på ett tvåårskontrakt för kanske 8 med löfte om ett fett kontrakt när det går ut då capen har höjts.

Alternativt flippar man iväg Vatrano som inte varit lysande. Jag tror att Cutter går att lösa. Men utfyllnadsrollerna blir ett problem. Risken är att vi får gräva efter spelare i poolen som kanske inte är nhl-mogna eller dra upp AHL-lirare.

Hoppas Verbeek lärt sig något av detta. Det är enkelt att säga att han bara ska få kicken. Men hela detta bygget är utefter hans vision. Det är som en bil bara han vet hur man ska köra.
Citera
2026-07-09, 18:35
Medlem
Citat:

DuCKS
MATCHAR
PHILADELPHIAS
OFFER SHEET
FÖR
LEO CARLSSON!!!!

He is still one of us.

Viktigt för Ducks! Men vad klantigt skött… Jag tror ändå det kontraktet kommer att se ganska bra ut om bara nåt år eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in