Citat:
Tror inte bara det handlar om pengarna. Två tidigare klubbkamrater och vänner har skickats till Philadelphia så finns en connection där.
Det är ändå märkligt att man som ung kille med ett helt hockeyliv och en helt bekymmersfri ekonomi signalerar till alla man skall arbeta med(och fansen) "jag bryr mig bara om pengarna".....
Är det verkligen så viktigt när karriären är över att det blev 900miljoner och inte 800?
Anseende, teamkänsla, etc etc, rätt ut genom fönstret, bara jag får dom där sista miljonerna?
Är det verkligen så viktigt när karriären är över att det blev 900miljoner och inte 800?
Anseende, teamkänsla, etc etc, rätt ut genom fönstret, bara jag får dom där sista miljonerna?
Leo begärde aldrig 18. 15 har jag förstått det som att han ville ha, men det ville inte Verbeek gå med på. Då damp det ner ett offersheet. Antagligen kände han sig inte värderad som förstacenter. Idag är 15 rimligt då lönerna ökar. Men för 4 år sedan hade han fått ta 11 och hållt käften.
Kontraktet är dessutom 5 år, han är 26 när det går ut. Så han kanske cashar in först och signar lagvänligt sen. En tydlig trend är dock att nu går man på feta kontrakt direkt efter avtalet. Förr vill jag minnas att man hade någon form av brokontrakt innan det riktigt feta kom vid typ 25.
Citat:
Så har har förstått det med. Att Verbeek satt fast på ca 12,5.
Som jag förstått skulle Leo signa för 15, trots att Camp Leo redan hade vetskap om Flyers offersheet. Så det handlar inte bara om pengar. Leo ville stanna. Men 12,5 för Leo är ett skambud. Jag tänkte hela tiden 16… Och han hade signat för 15! Nu får Ducks bita i det sura äpplet. Verbeek har nog fuckat upp framtiden för Ducks nu.
14-15 för en av ligans klarast lysande stjärnor är ändå rimligt. Det finns som jag ser det tre unga centrar som står över alla andra där sky is the limit. Carlsson, Bedard, Celebrini. Där öppnar man plånboken.
15 idag är vad 10 var för några år sedan. Men GMs är nog ovana vid att youngsters ska få ett dunderkontrakt direkt efter rookieåren. Normalt har man fått vänta till primen ungefär.
Men oavsett om det är ovant för dagens GMs så får de uppdatera sig. Man slarvar helt enkelt inte bort en sån stjärna på det sättet. Att det kom in FLERA offersheets norr om 15 visar tydligt Verbeeks miss. Att vänta till nu var idiotiskt. Att Leo kritade med just philly har nog att göra med att han känner Zegras & Drysdale, hade velat få en redogörelse på de andra buden. Tisslas om att de har liknande summor men Philadelphia var där han kritade.
Verbeek är väldigt skicklig på att drafta och ge spelarna utveckling. Men kontraktsförhandlingar är en riktigt svag sida. Man behöver känsla för när tyglarna bör vara hårda eller lösare.
Senast redigerad av Kedox 2026-07-07 kl. 15:31.
Senast redigerad av Kedox 2026-07-07 kl. 15:31.