2026-07-06, 20:04
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Verbeek stod fast på 12,5 och Leos camp ville ha 15. Då började offersheets rulla in i raskt takt.

Anaheim har börjat kolla på vad de skulle kunna byta till sig 4 förstapick för -.-

SiGNA LEO FÖR HELVETE!!

Signa Leo.

Byt bort Killorn eller Vatrano (Granlund om man är desperata nog) med draftval som muta för någon att ta de kontrakten, kanske krävs val i förstarundan.

Säg till Gauthier att man har 13-15 miljoner kvar, men man är villiga ett "bridge deal" på 1-3 år så får han chans tjäna sina stora pengar nästa kontrakt antingen med Anaheim eller annat lag (ufa).

Hoppas på att farmaspelare på lägstalöner kan täcka upp alla hål tills man fått loss mer pengar.

Stora risker men vafan ska man göra när man satt sig själva i denna sits?
Citera
2026-07-07, 06:15
Medlem
Citat:
Verbeek stod fast på 12,5 och Leos camp ville ha 15. Då började offersheets rulla in i raskt takt.

Anaheim har börjat kolla på vad de skulle kunna byta till sig 4 förstapick för -.-

SiGNA LEO FÖR HELVETE!!

Det är ändå märkligt att man som ung kille med ett helt hockeyliv och en helt bekymmersfri ekonomi signalerar till alla man skall arbeta med(och fansen) "jag bryr mig bara om pengarna".....

Är det verkligen så viktigt när karriären är över att det blev 900miljoner och inte 800?
Anseende, teamkänsla, etc etc, rätt ut genom fönstret, bara jag får dom där sista miljonerna?
Citera
2026-07-07, 07:35
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Det är ändå märkligt att man som ung kille med ett helt hockeyliv och en helt bekymmersfri ekonomi signalerar till alla man skall arbeta med(och fansen) "jag bryr mig bara om pengarna".....

Är det verkligen så viktigt när karriären är över att det blev 900miljoner och inte 800?
Anseende, teamkänsla, etc etc, rätt ut genom fönstret, bara jag får dom där sista miljonerna?
Det är väl bara för Anaheim att matcha budet. Varför ska han vara lojal mot en klubb som inte betalar vad han är värd? Bra att han kissar på dem, verkar vara en skitklubb.
Citera
2026-07-07, 08:25
Medlem
Citat:

SiGNA LEO FÖR HELVETE!!

Som jag förstått skulle Leo signa för 15, trots att Camp Leo redan hade vetskap om Flyers offersheet. Så det handlar inte bara om pengar. Leo ville stanna. Men 12,5 för Leo är ett skambud. Jag tänkte hela tiden 16… Och han hade signat för 15! Nu får Ducks bita i det sura äpplet. Verbeek har nog fuckat upp framtiden för Ducks nu.
Senast redigerad av AcademicDream 2026-07-07 kl. 08:28.
Citera
2026-07-07, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Det är väl bara för Anaheim att matcha budet. Varför ska han vara lojal mot en klubb som inte betalar vad han är värd? Bra att han kissar på dem, verkar vara en skitklubb.

Så han tycker själv han är värd 18m/år?
Citera
2026-07-07, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Som jag förstått skulle Leo signa för 15, trots att Camp Leo redan hade vetskap om Flyers offersheet. Så det handlar inte bara om pengar. Leo ville stanna. Men 12,5 för Leo är ett skambud. Jag tänkte hela tiden 16… Och han hade signat för 15! Nu får Ducks bita i det sura äpplet. Verbeek har nog fuckat upp framtiden för Ducks nu.

Är 12.5 för leo ett skambud?
Här går det undan.
Citera
2026-07-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Signa Leo.

Byt bort Killorn eller Vatrano (Granlund om man är desperata nog) med draftval som muta för någon att ta de kontrakten, kanske krävs val i förstarundan.

Säg till Gauthier att man har 13-15 miljoner kvar, men man är villiga ett "bridge deal" på 1-3 år så får han chans tjäna sina stora pengar nästa kontrakt antingen med Anaheim eller annat lag (ufa).

Hoppas på att farmaspelare på lägstalöner kan täcka upp alla hål tills man fått loss mer pengar.

Stora risker men vafan ska man göra när man satt sig själva i denna sits?

Det är väl leo som har satt dom i denna sits?

Du tycker man skall släppa cutter och spela nästa år utan försvar, eller hur tänker du att man skall få ihop det?
Farmarlagsförsvar?

Skulle inte förvåna om det kommer flera bud på cutter dagen efter man signat leo.
Senast redigerad av priamos2014 2026-07-07 kl. 08:37.
Citera
2026-07-07, 09:48
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Det är väl leo som har satt dom i denna sits?

Så kan man också se det, men som spelare behöver du såklart se till dig själv. Verbeek hade kunnat få honom för runt 9-10 mil x 8 år för ett år sedan. Ju längre snålfittan väntade desto högre skulle priset bli. Jag lägger bara skuld på Verbeek vilket majoriteten av Ducksfans verkar göra.

Citat:
Du tycker man skall släppa cutter och spela nästa år utan försvar, eller hur tänker du att man skall få ihop det?
Farmarlagsförsvar?

Nästa år får de 20+ miljoner löst (ufa och ökande lönetak), baserat på om de behåller Leo och hur de signar Gauthier. Ger du Gauthier ett år så kan du fortfarande förlänga honom innan 1 juli nästa år.
Citera
2026-07-07, 09:52
Medlem
Citat:
Är 12.5 för leo ett skambud?
Här går det undan.

Allt handlar om vad marknaden anser honom vara värd idag 2026 med allt vad det innebär. De flesta har väl tyckt någonstans runt 16, dock självfallet beroende på längd på kontrakt.
Citera
2026-07-07, 10:04
Medlem
Citat:
Så kan man också se det, men som spelare behöver du såklart se till dig själv. Verbeek hade kunnat få honom för runt 9-10 mil x 8 år för ett år sedan. Ju längre snålfittan väntade desto högre skulle priset bli. Jag lägger bara skuld på Verbeek vilket majoriteten av Ducksfans verkar göra.

Verbeek trodde han var smart. Han spelade spelet och förlorade. Han trodde att genom att gå ut och säga att de kommer matcha vilket offersheet som kommer in skulle skrämma bort klubbar. Flyers förstod att de måste offersheeta mer än 15 för att få en chans att få Leo och drar på så det står härliga till. Ducks kommer matcha. Det finns inget annat.
Citera
2026-07-07, 10:21
Medlem
Citat:

Det gör dom säkert, ända till laget får släppa spelare och leo karlsson inte spelar som en gud, då hamnar han i ep40 lägret. Fråga vad nucks fans tycker om honom.

Själv tycker jag mest det är synd och märkligt att dom här unga grabbarna väljer att sätta sig i en situation, där dom framstår som lagförstörare vid minsta motgång.

Ponera att ducks matchar, vilken djävla situation för honom om det på något sätt går dåligt.

Alternativet.... han blir erbjuden 12.5 och säger att med tanke på lagets möjligheter, så nöjer jag mig med tio.
Hur det än går, är han en djävla hjälte och fansens gunstling.

Räcker det liksom inte att vara miljardär?
Näe, det måste vara en och en halv.
Märkligt.
Citera
2026-07-07, 13:43
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Alternativet.... han blir erbjuden 12.5 och säger att med tanke på lagets möjligheter, så nöjer jag mig med tio.
Hur det än går, är han en djävla hjälte och fansens gunstling.
Varför skulle en kille från Karlstad bry sig om vad några tattare i Anaheim tycker? Blir han klar för Philly och de går långt i SC blir han både ”gunstling” och med rättvis ersättning.

För att citera Anaheim själva, de ”förtjänade inte att ha honom kvar”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in