2026-07-09, 00:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Tack för tipset om Linda Karlström, korrektamund0!!! 🙏

Jag kände inte till henne innan ditt inlägg. Tips om personer som engagerar sig för vaccinskadade barn tas alltid tacksamt emot... det är ett område där föräldrar ofta möts av just den typ av hån som ditt inlägg illustrerar så väl...

...och tack för länken till domen! Högsta Domstolen prövade inte sanningshalten i hennes påståenden om vacciner. Målet gällde uteslutande frågan om avvägningen mellan artikel 8 (privatliv) och artikel 10 (yttrandefrihet)... inte om hennes påståenden om vacciner var sanna eller falska.

Jag fick feeling och har börjat lyssna på en intervju med henne nu.
Hennes eget barn fick ju en dokumenterad vaccinskada av TBC-vaccin!! Så typiskt antivaxxers att låta vaccinera sina barn! 🤡

Mkt bra att hon är finlandssvensk också, jag har en finlandssvensk kollega som snart ska få barnbarn, perfekt att kunna tipsa om den mindre smickrande sidan av vaccinmyntet. Perfekt timing!!

Tack ska du ha... du är en ängel! Tack vare dig kommer Linda Karlströms kloka ord få vingar och spridas till ännu fler ovetandes människor...
🫵😁
Bra att du fick tillfälle att stifta bekantskap med ett tvättäkta antivaxxar-patrask. Lika barn leka bäst brukar det ju heta, så du kanske till och med kan ta kontakt med henne och utbyta skitprat och antivaxxar-patraskeri - hon är ganska bra på att ljuga och vräka ur sig felaktigheter när hon hänvisar till "studier", precis som du brukar göra.

Den "vaccinskada" som hennes barn fick i form av en liten knöl på amen var ju så pass allvarlig att de var tvungen att gå till läkaren och få lite salva så den gick bort. En ganska vanlig lindrig biverkning som ganska många får av TBC-vaccin. Men fyyyy så hemskt med lite salva på armen, det förstår man ju att måste varit hemskt. Hoppas nu att hon anmälde vaccinet för GROOOOOOOOVVVVVA vaccinskador.

Läser man Magda Gads senaste helvete hon gått igenom där hon förbannar sig själv för att hon inte såg till att vara vaccinerad mot TB inser man hur otroooooooligt allvarligt det måste ha varit med en lite knöl på armen ett par veckor innan den gick bort, så se nu till att du inte vaccinerar några av dina avkommor, det är antagligen enda sättet för Darwin att ordna upp det här med ointelligent antivaxxar-pack som skall ljuga och hitta på i vart och vartannat sammanhang.

Citat:
Tänk om jag hade fått den där BCG-sprutan … nästan ett år av mitt liv försvunnit i sjukdom. Ja iaf den delen av mitt liv som innebar att ha en frisk kropp.

https://www.facebook.com/magdajournalist/posts/t%C3%A4nk-om-jag-hade-f%C3%A5tt-den-d%C3%A4r-bcg-sprutan-n%C3%A4stan-ett-%C3%A5r-av-mitt-liv-f%C3%B6 rsvunnit-i/1576635210500998/

Passa på att fråga Linda om hon lyckats sprida lite förintelseförnekelser också. Lycka till och ha det så kul med antivaxxar-patraskandet! ❤️❤️

Bra i alla fall att Högsta Domstolen bad henne ta sin stämning och stoppa den någonstans - det finns ett allmänintresse att hänga ut idioter som henne, i synnerhet när det är så allvarliga lögner som den skiten hon vräker ur sig. Barn kan råka illa ut och dö när antivaxxar-patrask sätter igång och lyckas lura lågintelligenta idioter som dig, och det är BARNEN man vill skydda genom att exponera antivaxxar-äcklen.

Otroligt att inte en ljugande antivaxxare fattar det...

Herregud....
Senast redigerad av korrektamund0 2026-07-09 kl. 00:17.
Citera
2026-07-09, 00:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jo denna kärring Linda Karlström är inte vilken idiot som helst utan fanatiskt engagerad vaccinmotståndare. Hon och en fitta till driver en vaccinhatarblogg som jag inte bjuder på att länka till här och där tas upp de gamla vanliga lögnerna för att snacka skit om effektiv medicin som egentligen är något av det bästa som hänt mänskligheten. Sorgligt som fan.

En galenskap kommer sällan ensam och vi kommer väl ihåg miljöpartisten Pernilla Hagberg i Vingåker som gick helt bananas med sin tro på chemtrails. Se http://kkuriren.se/nyheter/vingaker/1.1554491

I kommentarsfältet kan vi läsa detta:

Linda Karlström (Ej registrerad) 20 sep 2012 21:41

Heja Pernilla! Äntligen en politiker som inte är rädd för att titta bakom skynket! Stå på dig kloka och starka kvinna, du har många bakom dig. Som vanligt är det dock de tomma tunnorna som skramlar mest. Strunta i dem och fortsätt ditt viktiga arbete!

Tror ni inte det är den Linda Karlström? Jo det är det, hon har även skrivit på en namninsamling mot de icke existerande kemstrimmorna: http://www.namninsamling.com/site/get.asp?chemtrail2012

Alltså, foliehatt 100 %. 100 % idiot.
Inte oväntat.
Det finns djupgående forskning som visar hur en viss typ av lågintelligenta puckon tenderar att gå på precis vad som helst. Det är bara att titta på hur det ser ut bland de mest prominenta antivaxxar-patrasken på det här forumet så inser man att de har en sanslös fäbless för att gå på precis vilka lögner som helst, från chemtrails till Kenneydymordskomplotter.

Att Linda Karlström dessutom svamlar om New World Order och till och förklarar i TV hur hon efter att ha sett en video på Youtube insåg att Förintelsen var "ett påhitt". Obegripligt. EN video på Youtube räckte för att hon skulle gå på skiten...

Jag ifrågasätter trots allt hur det är möjligt att någon kan bli så urbota jävla dum som Linda Karlström, eller för den delen de mer prominenta antivaxxar-patrasken här på Flashback. Är det ett virus, en DNA-skada eller är det en lägre stående ras bestående av människor som är lika intelligenta som en matsked?
Citera
2026-07-09, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Bra att du fick tillfälle att stifta bekantskap med ett tvättäkta antivaxxar-patrask. Lika barn leka bäst brukar det ju heta, så du kanske till och med kan ta kontakt med henne och utbyta skitprat och antivaxxar-patraskeri - hon är ganska bra på att ljuga och vräka ur sig felaktigheter när hon hänvisar till "studier", precis som du brukar göra.

Den "vaccinskada" som hennes barn fick i form av en liten knöl på amen var ju så pass allvarlig att de var tvungen att gå till läkaren och få lite salva så den gick bort. En ganska vanlig lindrig biverkning som ganska många får av TBC-vaccin. Men fyyyy så hemskt med lite salva på armen, det förstår man ju att måste varit hemskt. Hoppas nu att hon anmälde vaccinet för GROOOOOOOOVVVVVA vaccinskador.

Läser man Magda Gads senaste helvete hon gått igenom där hon förbannar sig själv för att hon inte såg till att vara vaccinerad mot TB inser man hur otroooooooligt allvarligt det måste ha varit med en lite knöl på armen ett par veckor innan den gick bort, så se nu till att du inte vaccinerar några av dina avkommor, det är antagligen enda sättet för Darwin att ordna upp det här med ointelligent antivaxxar-pack som skall ljuga och hitta på i vart och vartannat sammanhang.

https://www.facebook.com/magdajournalist/posts/t%C3%A4nk-om-jag-hade-f%C3%A5tt-den-d%C3%A4r-bcg-sprutan-n%C3%A4stan-ett-%C3%A5r-av-mitt-liv-f%C3%B6 rsvunnit-i/1576635210500998/

Passa på att fråga Linda om hon lyckats sprida lite förintelseförnekelser också. Lycka till och ha det så kul med antivaxxar-patraskandet! ❤️❤️

Bra i alla fall att Högsta Domstolen bad henne ta sin stämning och stoppa den någonstans - det finns ett allmänintresse att hänga ut idioter som henne, i synnerhet när det är så allvarliga lögner som den skiten hon vräker ur sig. Barn kan råka illa ut och dö när antivaxxar-patrask sätter igång och lyckas lura lågintelligenta idioter som dig, och det är BARNEN man vill skydda genom att exponera antivaxxar-äcklen.

Otroligt att inte en ljugande antivaxxare fattar det...

Herregud....
Personligen brukar jag främst lyssna på läkare och experter i medicin, men för min finlandssvenska kollega funkar Linda Karlström utmärkt som språkrör. De pratar ju trots allt samma språk. 🇫🇮🇸🇪
Tack igen för tipset, min kollega hade aldrig hittat henne utan din hjälp! 🫵😂

Angående biverkningar av TBC-vaccinet så är de högst verkliga och kan vara allvarliga. Det finns flera konstaterade dödsfall orsakade av vaccinet.

På 70-talet plockades vaccinet bort från det allmänna vaccinationsprogrammet i Sverige... Vaccinet gav nämligen barn tuberkulos i skelettet (av vaccinstammen BCG-osteitis) som i många fall krävde kirurgi och årslång behandling.

Osteitis and other complications caused by generalized BCG-itis. Experiences in Sweden
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6753476/
Abstract
In 1973 an increase in the number of osteitis caused by BCG vaccination in the neonatal period was observed in Sweden. A high incidence of this complication, i.e. 1 case per 3000 vaccinated newborn children continued until this vaccination was interrupted in 1975.
Citera
2026-07-09, 07:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Personligen brukar jag främst lyssna på läkare och experter i medicin, men för min finlandssvenska kollega funkar Linda Karlström utmärkt som språkrör. De pratar ju trots allt samma språk. 🇫🇮🇸🇪
Tack igen för tipset, min kollega hade aldrig hittat henne utan din hjälp! 🫵😂

Angående biverkningar av TBC-vaccinet så är de högst verkliga och kan vara allvarliga. Det finns flera konstaterade dödsfall orsakade av vaccinet.

På 70-talet plockades vaccinet bort från det allmänna vaccinationsprogrammet i Sverige... Vaccinet gav nämligen barn tuberkulos i skelettet (av vaccinstammen BCG-osteitis) som i många fall krävde kirurgi och årslång behandling.

Osteitis and other complications caused by generalized BCG-itis. Experiences in Sweden
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6753476/
Abstract
In 1973 an increase in the number of osteitis caused by BCG vaccination in the neonatal period was observed in Sweden. A high incidence of this complication, i.e. 1 case per 3000 vaccinated newborn children continued until this vaccination was interrupted in 1975.
Nej, din dumma jävla sopprot, lär dig läsa, och skaffa dig för helvete en grundutbildning innan du diskuterar något du inte förstår. Hur många gånger skall jag behöva förklara det för dig? BCG-vaccinet plockades inte bort från det allmänna vaccinationsprogrammet för att barn fick TBC i skelettet. Vaccinet ifråga stoppades TILLFÄLLIGT pga man med den övervakning och de säkerhetskrav som finns på plats för alla vacciner upptäckte en ökning av antalet biverkningar (osteitis). Orsaken var ett tillverkningsproblem med en virusstam som användes för tillverkningen av vaccin som började tillverkas i Danmark. Men visst är det bra att vi har de mekanismer på plats för att identifiera och tillfälligt stoppa användningen av ett vaccin om något går galet? Tack för att du belyser de säkra processer vi har på plats! Tack återigen!!

Citat:
Osteitis and Osteomyelitis. This is a rare and severe complication of BCG vaccination which has primarily been reported in Scandinavia and Eastern Europe and typically associated with changes in BCG vaccine strain. There was a report of an increase in osteitis to 35 per million in Czechoslovakia after a shift from the Prague to Russian strain BCG (Lotte, et al., 1988). Both Finland and Sweden reported increases in osteitis after 1971 when they shifted to a Gothenburg strain produced in Denmark. Sweden reported rates as high as 1 in 3,000 vaccine recipients, which declined rapidly when the national programme shifted to a Danish (Copenhagen, 1331) vaccine strain (Lotte et al., 1988). More recently reports of osteitis have become infrequent.
https://cdn.who.int/media/docs/default-source/pvg/global-vaccine-safety/bcg-vaccine-rates-information-sheet.pdf

Så nej, ditt eländiga okunniga antivaxxar-patrask, BCG-vaccin plockades inte bort från det allmänna vaccinationsprogrammet på 70-talet pga att sjukdomen börjat dö ut och minska i frekvens. Vaccinet var dock kvar på det allmänna vaccinationsprogrammet och man vaccinerade skolbarn ända fram till 1986. Din eländigt okunniga sopa!!
Citat:
Due to a continued decline in the risk of tuberculous infection and disease, vaccination of army recruits was ended in 1979 (302) and vaccination of 15-year old school children was ended in 1986
https://gupea.ub.gu.se/server/api/core/bitstreams/11cd5929-3897-4361-8460-71d1f3744968/content

Du är alltså så ointelligent och totalt okunnig att du ine ens klarar av att googla fram en så enkel sak? Det låter som du skulle vara en PERFEKT kompis till pappskallen Linda Karlström.

Se nu till att du inte vaccinerar din avkomma mot något, så löser Darwin problemen med ljugande och skitsnackarspridande antivaxx-patrask, något som dessutom kommer hjälpa den genomsnittliga intelligensen på traven! Tack på förhand! *hi hi*
Citera
2026-07-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, din dumma jävla sopprot, lär dig läsa, och skaffa dig för helvete en grundutbildning innan du diskuterar något du inte förstår. Hur många gånger skall jag behöva förklara det för dig? BCG-vaccinet plockades inte bort från det allmänna vaccinationsprogrammet för att barn fick TBC i skelettet. Vaccinet ifråga stoppades TILLFÄLLIGT pga man med den övervakning och de säkerhetskrav som finns på plats för alla vacciner upptäckte en ökning av antalet biverkningar (osteitis). Orsaken var ett tillverkningsproblem med en virusstam som användes för tillverkningen av vaccin som började tillverkas i Danmark. Men visst är det bra att vi har de mekanismer på plats för att identifiera och tillfälligt stoppa användningen av ett vaccin om något går galet? Tack för att du belyser de säkra processer vi har på plats! Tack återigen!!

https://cdn.who.int/media/docs/default-source/pvg/global-vaccine-safety/bcg-vaccine-rates-information-sheet.pdf

Så nej, ditt eländiga okunniga antivaxxar-patrask, BCG-vaccin plockades inte bort från det allmänna vaccinationsprogrammet på 70-talet pga att sjukdomen börjat dö ut och minska i frekvens. Vaccinet var dock kvar på det allmänna vaccinationsprogrammet och man vaccinerade skolbarn ända fram till 1986. Din eländigt okunniga sopa!!

https://gupea.ub.gu.se/server/api/core/bitstreams/11cd5929-3897-4361-8460-71d1f3744968/content

Du är alltså så ointelligent och totalt okunnig att du ine ens klarar av att googla fram en så enkel sak? Det låter som du skulle vara en PERFEKT kompis till pappskallen Linda Karlström.

Se nu till att du inte vaccinerar din avkomma mot något, så löser Darwin problemen med ljugande och skitsnackarspridande antivaxx-patrask, något som dessutom kommer hjälpa den genomsnittliga intelligensen på traven! Tack på förhand! *hi hi*
Du kallar det "tillfälligt stopp"... jag kallar det "152 barn fick tuberkulos i skelettet av vaccinet, vissa med inkubationstid upp till 12 år, och till slut insåg man att risk/nytta-ekvationen inte gick ihop för den svenska befolkningen." Potatis, potatis. Bra att du gräver fram info om att vaccin kan ge riktigt otäcka och farliga biverkningar... perfekt!! Det är kunskap inte alla besitter men som du nu så vänligt hjälper till att sprida, tack igen din lilla ängel! 🫵😂

EU:s egen tidskrift för smittskydd... Eurosurveillance, säger rakt ut att huvudorsaken till att TBC-vaccinet plockades bort var vaccinets allvarliga biverkningar.

Eurosurveillance - Europe's journal on infectious disease surveillance, epidemiology, prevention and control
https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/esm.11.03.00606-en
The main reason for the changed BCG policy in 1975 was an increased frequency of BCG vaccine induced osteomylitis (BCG osteitis), with 29 cases per 100 000 vaccinated infants during the period from 1972 to 1974 [1,4]. In view of the declining incidence of tuberculosis in Sweden, the risk of infection and disease was estimated to be much lower in the Swedish child population than the risk of serious vaccine adverse reactions.
Linda Karlströms bebis fick en knöl med en inkapslad vaccin-orsakad tuberkulos så sent som 2007! Något som först misstogs för cancer vilket blev en traumatisk upplevelse. I detta fall gick det ju bra för bebisen men det finns inga garantier för att det alltid går så väl.

Tack igen för tipset om L.K.! Hon hade varit stolt över hur mycket gratisresearch du lägger ner åt hennes talan.
🫵😂 Bra att folk får inpräntat i medvetandet att vaccinskador uppstå och att de kan vara ytterst allvarliga, t.o.m. dödliga!!
Citera
2026-07-09, 11:27
Avstängd
Det är nog läge att kolla upp Linda efter allt skriveri om henne här. Jag hade aldrig hört talas om henne men nu blev jag nyfiken!
Citera
2026-07-09, 11:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Det är nog läge att kolla upp Linda efter allt skriveri om henne här. Jag hade aldrig hört talas om henne men nu blev jag nyfiken!

En fullständig blådåre som antagligen inspirerat många här inne också - hon är en sån där som säger att hon "bara ställer frågor" istället för att stå upp för att hon är antivaxxer.

Märkligt att du missat henne om du ska föreställa insatt i ämnet - Linda blev till exempel utsedd till "Årets förvillare 2020" med motiveringen att hon var den mest framträdande representanten för den svenska antivaccinationsrörelsen. Hon var även en av huvudpersonerna i SVTs Vaccinkrigarna från samma år och trots att hon gått med på att filmas och intervjuas så blev hon så upprörd så hon stämde svenska staten efteråt. Hon vann faktiskt i första instans eftersom de som filmade henne utgav sig för att vara likasinnade - men det gick först till hovrätt och sen till högsta domstol som båda kom fram till att yttrandefriheten var viktigare än hennes ego - så hon förlorade och fick ingenting utom en räkning på runt en miljon.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-07-09 kl. 11:47.
Citera
2026-07-09, 11:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En fullständig blådåre som antagligen inspirerat många här inne också - hon är en sån där som säger att hon "bara ställer frågor" istället för att stå upp för att hon är antivaxxer.

Märkligt att du missat henne om du ska föreställa insatt i ämnet - Linda blev till exempel utsedd till "Årets förvillare 2020" med motiveringen att hon var den mest framträdande representanten för den svenska antivaccinationsrörelsen. Hon var även en av huvudpersonerna i SVTs Vaccinkrigarna från samma år och trots att hon gått med på att filmas och intervjuas så blev hon så upprörd så hon stämde svenska staten efteråt. Hon vann faktiskt i första instans eftersom de som filmade henne utgav sig för att vara likasinnade - men det slutade i högsta domstol som kom fram till att yttrandefriheten var viktigare än hennes ego - så hon förlorade och fick ingenting.
Ska jag föreställa insatt i ämnet? Enligt vem då?
Citera
2026-07-09, 11:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ska jag föreställa insatt i ämnet? Enligt vem då?

Nej det har du rätt i - misstag av mig, du är nog inte insatt i något du skriver om.
Citera
2026-07-09, 11:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det har du rätt i - misstag av mig, du är nog inte insatt i något du skriver om.
Jag skriver väl mest om TPUSA och du har rätt, jag är inte så insatt där heller. Vaccin har jag börjat bli imtresserad av efter att ha läst hur aggressivt korrectomundo skriver i denna tråden.
Citera
2026-07-09, 13:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du kallar det "tillfälligt stopp"... jag kallar det "152 barn fick tuberkulos i skelettet av vaccinet, vissa med inkubationstid upp till 12 år, och till slut insåg man att risk/nytta-ekvationen inte gick ihop för den svenska befolkningen." Potatis, potatis. Bra att du gräver fram info om att vaccin kan ge riktigt otäcka och farliga biverkningar... perfekt!! Det är kunskap inte alla besitter men som du nu så vänligt hjälper till att sprida, tack igen din lilla ängel! 🫵😂

EU:s egen tidskrift för smittskydd... Eurosurveillance, säger rakt ut att huvudorsaken till att TBC-vaccinet plockades bort var vaccinets allvarliga biverkningar.

Eurosurveillance - Europe's journal on infectious disease surveillance, epidemiology, prevention and control
https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/esm.11.03.00606-en
The main reason for the changed BCG policy in 1975 was an increased frequency of BCG vaccine induced osteomylitis (BCG osteitis), with 29 cases per 100 000 vaccinated infants during the period from 1972 to 1974 [1,4]. In view of the declining incidence of tuberculosis in Sweden, the risk of infection and disease was estimated to be much lower in the Swedish child population than the risk of serious vaccine adverse reactions.
Linda Karlströms bebis fick en knöl med en inkapslad vaccin-orsakad tuberkulos så sent som 2007! Något som först misstogs för cancer vilket blev en traumatisk upplevelse. I detta fall gick det ju bra för bebisen men det finns inga garantier för att det alltid går så väl.

Tack igen för tipset om L.K.! Hon hade varit stolt över hur mycket gratisresearch du lägger ner åt hennes talan.
🫵😂 Bra att folk får inpräntat i medvetandet att vaccinskador uppstå och att de kan vara ytterst allvarliga, t.o.m. dödliga!!
Nej, din dumma sopprot, man stoppade inget vaccin för att 152 barn fick tuberkulos i skelettet, men det är du för ointelligent för att förstå. Ditt modus operandi är som bekant att sitta och hänga på antivaxxar-patraskens desinformationscentraler hela dagarna, och sedan går du på ALLT som skrivs där.

Den allmänna BCG-vaccinationen av nyfödda stoppades tillfälligt i april 1975. Produktionen av den svenska Göteborgsstammen lades senare ned och man ändrade vaccinationspolicyn så at man inte längre vaccinerade NYFÖDDA. Alla andra fortsatte man att vaccinera. SJUNKER DET IN I LILLE DUMHUVUDET?

Sverige övergick till den danska vaccinstammen, BCG Danish 1331, och BCG-vaccination begränsades därefter till till barn i riskgrupper. Vaccination av äldre åldersgrupper pågick till 1986, så det var inget vaccin som stoppades, men det fattar inte lilla antivaxxar-patrasket för du är inte läskunnig samt är jävligt ointelligent

Att man i samband med det tillverkningsfel som orsakades av en felaktig virusstam valde att avsluta vaccination av NYFÖDDA berodde på flera orsaker, men framför allt beroende på att TBC hade blivit så ovanlig i Sverige att det inte längre fanns orsak att vaccinera. Den oväntat höga frekvensen av allvarliga biverkningar från den felaktiga vaccinberedningen gjorde att risk–nytta-balansen förändrades.

Vaccinet "Stoppades" inte, och det används än idag för riskgrupper, så ta du dina lögner och stoppa dem där de hör hemma - i papperskorgen som det skräp det är.

Om lilla antivaxxar-patrasket vill plocka fram statistik på hur många personer som fått biverkningar som gav bestående men under den tid man vaccinerat med BCG så vore ju det fantastiskt, och jag hoppas att du samtidigt tittar på hur många personer som avlider eller får bestående men av TBC, men den ekvationen blir naturligtvis för svår för lilla antivaxxar-patrasket.

Att alla med normal intelligens och social funktion begriper att vaccination mot TBC är en av de största och viktigaste medicinska och upptäckterna någonsin, men jag gissar att du skriker som en upphetsad gris att "VAXXXXXIIIIIIIN, det orsakade en liten knöl på armen när det besparade mig omaket att få en dödlig sjukdom, ALAAAAARRRRRRRM!!"

Så nej, man stoppade inget BCG vaccin för att det orsakade GROVA BIVERKNINGAR.

Herregud....
Citera
2026-07-09, 17:10
Medlem
Citat:
Citat:
Jag skriver väl mest om TPUSA och du har rätt, jag är inte så insatt där heller. Vaccin har jag börjat bli imtresserad av efter att ha läst hur aggressivt korrectomundo skriver i denna tråden.

Samma här... jag hade aldrig hört talas om Linda så hon fick bli en liten avstickare från olika läkare, forskare och andra experter jag vanligtvis läser. L.K. är ingen jag kommer följa framöver men hon fick ju tack vare korrektamund0 fylla ett litet syfte då jag kunde skicka några klipp till en finlandssvensk kollega som snart ska få barnbarn, där Linda pedagogiskt förklarar ett och annat... givetvis åtföljt av riktig litteratur och grafer. Mycket möjligt att min kollega i sin tur sprider vidare infon... plus att korrektamund0 fick dig att bli nyfiken i vaccinfrågan! 😁😂

Vi kom lite off topic och började tjafsa TBC-vaccin... hur man än vrider och vänder på det så slutade Sverige med allmän TBC-vaccination 1975 och vaccinerar nu bara riskgrupper eftersom risken för allvarliga biverkningar är större än nyttan här i Sverige. Något jag tycker borde gälla fler vacciner... inte minst vaccin mot t.ex. Hepatit B... danskarna vaccinerar inte bebisar rutinmässigt mot hepatit B medans i princip alla bebisar i Sverige får tre doser det första levnadsåret... horribelt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in