Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Du utgår från att myndigheter är ofelbara och att de som tvingas "klaga sig hesa" har fel. Det är en ganska märklig syn på sakers tillvaro. Varför ska folk tvingas skrika sig hesa för att bli lyssnade på?
Och tro mig när jag säger att jag vet vad jag talar om. Har själv varit "utsatt" och fått kämpa som en galning och har fått två åklagare petade från ärenden där överåklagare från Utvecklingscentrum kritiserat dom för bland annat bristande objektivitet och ofullständiga utredningar. I ett av fallen är åtal nu väckt och i det andra fallet är förundersökning återupptagen och efter drygt 2 år hördes den misstänkte för första gången.
Du har uppenbarligen problem med att läsa och förstå, och vill bara se vad du vill se, och utifrån det fantiserar ihop saker som är direkt korkade och osanna…
Läs nu din första rad i ditt inlägg till mig, sen läser du inlägget nedan som jag postade alldeles nyligen i tråden….
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Om nu myndigheter gör en vurpa ibland, det sker ju. Så kan du väl inte vara blind för att de generellt sett gör bra saker för oss medborgare, eller är du en sådan där som dömer ut direkt för några få missar och skiter i allt bra som görs?
Sen kan du citera var jag på något sätt ens antytt att myndigheter aldrig kan göra fel, lycka till…
När det gäller ditt fall, och vi ponerar att det är sant (efter din beskrivning av fallet så låter det lite för fantastiskt…) och inte de sedvanliga flashbackfantasierna, så säger ingenting i det du skriver om du har rätt eller fel. Så det återstår att se….
Fakta är att myndigheter etc sällan gör fel, för skulle de göra så som folk så ofta påstår (myndigheter är idioter och gör bara fel) så skulle Sverige vara ett avskräde till land att leva i, men det har i stället blivit ett av världens bästa länder att leva i, och det har våra myndigheter, regering etc etc, de folkvalda styrande, haft en fullständigt avgörande roll i.