2026-07-09, 08:50
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Som jag förstår det (följt nu på morgonen) så tar de in en man som var efterlyst, född 1996. Därefter så stoppade hans vänner (två personer) bilen ifrån att åka och sparkade på bilen etc. Varpå en tjänsteman klev ur bilen och slog den man som sparkade på bilen. Detta ska vara upprinnelsen till protesten.

Finns en video på X på denna händelse, dvs hur upploppet startade.

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det här ser ut som upplopp mot mobilisering i Ukraina. Raseriet mot att behöva dö i skyttegravarna för Zelenskys regim är stort.

https://www.youtube.com/shorts/xiCkgw2apbI
(Jag såg själv detta på Facebook, det finns på många ställen på sociala medier nu).

Men det skulle kunna vara så att videon är tagen ut ur kontext. Nån annan får gärna förklara i så fall.

Det skulle även vara intressant att höra hur de som revolterar tänker. Vill de ha mer rättvis mobilisering men fortsatt krig mot Ryssland? Vill de ha fredsförhandlingar NU med Ryssland? Eller något tredje?

Så psyket sprider falska rykten. Rysk taktik för desinformation.
Är jag förvånad?
Nä.
Citera
2026-07-09, 08:58
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Är jag förvånad?
Nä.

Sluta tramsa. Jag vill veta vad som händer i videon. En snubbe som är efterlyst för mobilisering blir räddad, och där är (se videon) mycket fler än två människor. Ingen verkar hjälpa soldaterna eller säga "jag vill också till fronten och döda miljoner ryssar". De verkar snarare tämligen förbannade över att någon efterlysts.
Citera
2026-07-09, 09:01
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Är jag förvånad?
Nä.
Har man inga verkliga händelser som visar på ryska framgångar verkar det vara psykfallets enda sätt att sprida misstro mot Ukraina och den civilserade världen.
Märkligt att han får fortsätta sitt trådsabotage efter alla avstängningar?
Citera
2026-07-09, 09:03
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Sluta tramsa. Jag vill veta vad som händer i videon. En snubbe som är efterlyst för mobilisering blir räddad, och där är (se videon) mycket fler än två människor. Ingen verkar hjälpa soldaterna eller säga "jag vill också till fronten och döda miljoner ryssar". De verkar snarare tämligen förbannade över att någon efterlysts.
Enligt din video var det inga militärer! Sluta sprida falska påståenden!
Citera
2026-07-09, 09:06
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Undersök saken närmare istället för att tramsa om du vill veta vad som händer i videon. Du beskrev själv att händelsen är spridd på social media. Kan därav inte vara så svårt att ta reda på vad hänt.
Citera
2026-07-09, 09:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Har man inga verkliga händelser som visar på ryska framgångar verkar det vara psykfallets enda sätt att sprida misstro mot Ukraina och den civilserade världen.
Märkligt att han får fortsätta sitt trådsabotage efter alla avstängningar?

Det är som vanligt med andra ord.., och det är tyst om :

-Nato mötet igår, där t.o.m Trump gav grönt ljus för Ukrainsk tillverkning av patriot..
-Inget om vad som sker på krim..
-Eller den vidsträckta bränslebristen i Ryssland..
-Avsaknaden av luftvärn i Ryssland..
-Eller allt, allt det andra..

Har nog inte sett på videon, men konstaterar lite stilla att det är fortfarande lagligt att filma grejer i Ukraina, medans i Ryssland är det ju mera "not so".
Senast redigerad av Snapcount 2026-07-09 kl. 09:10.
Citera
2026-07-09, 09:07
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Korkskalle.

Du har fått ett svar.
I vanlig ordning, dels i ditt första inlägg men även i ditt andra inlägg, så lägger du in/till saker utan någon grund med fakta. Källkritiken får se sig omkörd av dig, igen.

Han sägs vara efterlyst. Punkt. För vad vet vi inte, men du antyder något…
I vanlig traditionell rysk ordning, skarvar du vidare med saker som inte sagts.
Om du helt plötsligt vet orsaker, varför säger du inte det från början?

Vilken skräll att du lägger in något sådant här!🤡

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Som jag förstår det (följt nu på morgonen) så tar de in en man som var efterlyst, född 1996. Därefter så stoppade hans vänner (två personer) bilen ifrån att åka och sparkade på bilen etc. Varpå en tjänsteman klev ur bilen och slog den man som sparkade på bilen. Detta ska vara upprinnelsen till protesten.

Finns en video på X på denna händelse, dvs hur upploppet startade.
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2026-07-09 kl. 09:10.
Citera
2026-07-09, 09:17
Medlem
Citat:

10 inlägg av personangrepp och trams, det verkar vara som det ser ut i videon. Zelenskys armé befinner sig på ett sluttande plan.
Vad tycker du om det läckta ryska dokumentet som jag länkade i går kväll i tråden?

Det verkar som att jag ligger före dig i det ”ryska manuset” den här gången.

Zelenskyj verkar trots allt få sitta kvar enligt Kremls förlustplaner.
Senast redigerad av MjShamona 2026-07-09 kl. 09:19.
Citera
2026-07-09, 09:19
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

10 inlägg av personangrepp och trams, det verkar vara som det ser ut i videon. Zelenskys armé befinner sig på ett sluttande plan.

Det finns inga 10 inlägg med personangrepp och trams. Skärp dig!

Edit: I videon ser man några snorungar som stökar till det, resten är nyfikna människor som filmar. Eller ser du något mer i videon du länkade? Vad protesterar de emot? Hör du dem skrika något?
Citera
2026-07-09, 09:20
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Men det skulle kunna vara så att videon är tagen ut ur kontext. Nån annan får gärna förklara i så fall.

Ja då kryper du fram ur ditt råtthål för att vifta med din ryska flagga och sprida rysk desinformation igen. Förklaringen är desperation i psykopat- och förlorarmisären. Är det den sista ukrainaren som du ser i videon i din psykopat-bubbla? Ryska diktaturens desinformation om sista ukrainaren är ju en lögn som du spridit på flashback, som den "fredsvän" du bara är i din mytoman och psykopatbubbla.

Du får väl fråga din psykopatpolare Putin om vad som händer i videon. Han är ju väldigt insatt i ryska desinformationen om "busifieringen" som han pratar om hela tiden - du vet ryska diktaturens desinformation som du kopierat och klistrat rakt ur Putins mun.

Psykopaten och mytomanen Vladimir Putins lögner är ju en stabil källa - det har jag läst på flashback då trådens ökända psykopat och mytoman hyllade Putins sanningar om kriget.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2026-07-09 kl. 09:34.
Citera
2026-07-09, 09:22
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det skulle även vara intressant att höra hur de som revolterar tänker. Vill de ha mer rättvis mobilisering men fortsatt krig mot Ryssland? Vill de ha fredsförhandlingar NU med Ryssland? Eller något tredje?
Båda ryssar och ukrainare vill stoppa kriget såklart. En klar majoritet i både Ryssland och Ukraina önskar att kriget stoppar och frontlinjerna fryses.

Men Kreml är helt emot det. Blir du inte arg på det? Varför är du inte emot att den ryska ledningen vill fortsätta kriget??

Citat:
But Russian Foreign Minister Sergei Lavrov on Tuesday dismissed the idea of halting the conflict at the current contact line. Moscow was only interested in "long-term, sustainable peace", Lavrov said, implying that freezing the front line would only amount to a temporary ceasefire.
The European statement referred to "Russia's stalling tactics", indicating how intractable Moscow's position remained.
https://www.bbc.com/news/articles/c0exgnwl092o
Citera
2026-07-09, 09:29
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Haha börjar masken ramla av dig nu vatnik? Ryssland kommer i princip ingenstans men utifrån en diffus video (som inte inte säger någonting om något) drar du slutsatsen att "Zelenskys armé befinner sig på ett sluttande plan". Helt plötsligt låter du lika plump som det rysstroll alla vet att du är trots ansträngningar och din märkliga teater. Ingen av oss förstår den här charaden mer än att ryssar allmänt är konstiga och gillar Potemkinkulisser och ryska dockor där man hittar något annat inuti än vad fasaden ger sken av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in