2026-07-09, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbelgubben
Vad finns det mer att berätta? Tänk själv ifall du vore anhörig. Du kan inte riktigt börja bearbeta sorgen på riktigt förrän något konstaterande kommit. Beroende på skadornas omfattning - kommer det finnas ens en kropp att ta med till hemlandet för att begrava? Alla dessa frågor och funderingar.
Och allt det här över en tjej..

Det är ganska så specifika detaljer som väldigt få vet som Sahacada uttalar sig om.

Ja allt detta över Selm@, som tydligen ska ha vetat vart Din0 potentiellt befunnit sig redan vid 6-7 tiden på kvällen (enligt familj som pusslat ihop detaljer), frågan är hur mycket är hon delaktig?
Citera
2026-07-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teeheepanda
Det är ganska så specifika detaljer som väldigt få vet som Sahacada uttalar sig om.

Ja allt detta över Selm@, som tydligen ska ha vetat vart Din0 potentiellt befunnit sig redan vid 6-7 tiden på kvällen (enligt familj som pusslat ihop detaljer), frågan är hur mycket är hon delaktig?

Jag vet, antingen är det en släkting/vän till BO. Svårt att tro att personen har koppling till GM. Främst då sakerna som Sahacada nämner är saker som jag själv hört irl. Jag själv vet mer än vad jag skriver här och vet med "säkerhet" att Saha har "rätt", ingenting är varken rätt eller fel förrän utredningen är klar.

Min bild är att hon varit mer delaktig än hon vill medge
Spekulation - Tror att det var hon som bistod GM med kontaktuppgifter och adress till BO.
Citera
2026-07-09, 17:15
Medlem
Allt detta handlar säkert om svartsjuka då hon var nära vän med D@@@ och jag antar att GM inte kunde hantera detta. Jag tycker man inte ska sitta och spekulera utan låta lagen klargöra vad som har hänt. Med all respekt, tänk på anhöriga som kan läsa era inlägg. Ni skapar bara mer sorg och vrede utan något konkret. Istället för att koncentrera er på GM så riktas era spekulationer mot kvinnan. Låt polisen göra sitt jobb.
Citera
2026-07-09, 19:06
Medlem
Citat:
Jag vet, antingen är det en släkting/vän till BO. Svårt att tro att personen har koppling till GM. Främst då sakerna som Sahacada nämner är saker som jag själv hört irl. Jag själv vet mer än vad jag skriver här och vet med "säkerhet" att Saha har "rätt", ingenting är varken rätt eller fel förrän utredningen är klar.

Min bild är att hon varit mer delaktig än hon vill medge
Spekulation - Tror att det var hon som bistod GM med kontaktuppgifter och adress till BO.

Jag vet mycket än vad som sagts här, jag tror med stor sannolikhet att Sel@@ är lika inblandad i detta på något sätt frågan är hur, när hon ”gömde” sig så skapade hon ett alibi högst troligast, tidsfråga innan hon blir gripen.

Anledningen till ovanstående^ är att jag har fått höra sjuka detaljer där hon högst troligast vetat vart Din@ befinner sig under mordkvällen/natten, tydligen så ska polisen veta allt detta efter förhör med familjemedlemmar.
Citera
2026-07-09, 21:11
Medlem
Citat:
Jag vet mycket än vad som sagts här, jag tror med stor sannolikhet att Sel@@ är lika inblandad i detta på något sätt frågan är hur, när hon ”gömde” sig så skapade hon ett alibi högst troligast, tidsfråga innan hon blir gripen.

Anledningen till ovanstående^ är att jag har fått höra sjuka detaljer där hon högst troligast vetat vart Din@ befinner sig under mordkvällen/natten, tydligen så ska polisen veta allt detta efter förhör med familjemedlemmar.

Tar rygg på dig. Oavsett vad vi skriver/spekulerar eller påstår så är allt mer eller mindre värdelöst snack förrän FUP kommer. Där kommer det förhoppningsvis att visa sig vad som är vad och vilken delaktighet hon har haft. Jag kan heller inte påstå att jag har haft ett särskilt gott öga för S under tiden hon var tillsammans med D.

WOLF - Att skapa mer sorg och vrede är en risk man får ta, även om jag bestämt tror att sorgen och vreden just nu inte kan bli värre än vad den är. Majoriteten av oss som kommenterat detta inlägg är högst troligt relaterade till någon av de inblandade på något sätt.
Jag själv har varit i kontakt med polisen i det här ärendet och litar fullt ut på att de kommer att göra sitt jobb. Men detta är också ett sätt för oss att avreagera oss i detta elände som är.
Citera
2026-07-09, 23:58
Medlem
Hej.
Jag vill återigen betona att jag enbart återger vad jag har hört sedan det första inlägget, och jag har ingen personlig kännedom om varken MGM eller BO. Efter den tragiska händelsen fick jag veta mer om detaljer som initialt var okända. Den mesta informationen erhöll jag från BO:s släktingar, vilka omedelbart identifierade GM. Förmodar att BO och GM hade en personlig relation, möjligen djupare än enbart bekantskap, med tanke på att GM kände sig så pass kränkt av "svek" eller kärleksbedrägeri.
Selma verkar vara en bidragande orsak, men jag är osäker på hur aktiv hennes roll egentligen var. Vi har faktiskt ganska begränsad information om henne.

Denna situation skulle kunna klargöras om alla delade med sig av sin kunskap, då även rykten ibland kan bidra till att belysa fakta.
Jag känner stor sorg och önskar innerligt att sanningen om detta brott kommer fram. Ingen förtjänar att avsluta sitt liv på ett sådant sätt och lämna sina föräldrar i en sådan smärta.

BO hade inga släktingar i Sverige, han var ensam, arbetade och levde ett hederligt liv.

Å andra sidan har vi GM, en man som verkar vara tillfreds med sitt liv, med en familj som stöttar honom samt släkt och vänner i sin närhet. Han framstår som en familjefar och entreprenör.

För det tredje, S*lm*. Jag fick information om henne och upptäckte att hon har tagit bort sina uppgifter från söksystem och sociala nätverk, med undantag för Pinterest (erdohadzi – de första fyra bokstäverna är en förkortning av hennes fars namn), där ett foto av henne fortfarande finns kvar. Hon är en ensamstående kvinna i 30-årsåldern och arbetar som lärare. Hon har bytt adress fyra gånger i Helsingborg under loppet av några år och har studerat i Halmstad. Hon hade givetvis all rätt att umgås med vem hon ville, men frågan är:

-Varför skulle hennes val påverka GM i sådan utsträckning att han skulle döda och bränna en man han kände?
Vad kan motivet ha varit?
Vilken roll spelade S*lm* H*dzih*fizb*govic i detta?
Den senaste informationen är att MGM förnekar brottet, och det blir intressant att följa utvecklingen:
-Kommer han att kunna presentera ett alibi under rättegången och vem kommer i så fall att stödja det?!
Citera
2026-07-10, 00:04
Medlem
WOLF - Att skapa mer sorg och vrede är en risk man får ta, även om jag bestämt tror att sorgen och vreden just nu inte kan bli värre än vad den är. Majoriteten av oss som kommenterat detta inlägg är högst troligt relaterade till någon av de inblandade på något sätt.
Jag själv har varit i kontakt med polisen i det här ärendet och litar fullt ut på att de kommer att göra sitt jobb. Men detta är också ett sätt för oss att avreagera oss i detta elände som är.
[/quote]

Utmärkt svar, jag instämmer helt 💯
Citera
2026-07-10, 09:25
Medlem
Selm@ ska ha blivit gripen, är det någon som kan bekräfta?
Citera
2026-07-10, 17:11
Medlem
Citat:

Hur fick du tag i infon?
Jätteintressant och användbart. Det kommer att bli mycket tydligare efter att ha hört det. Spännande iaf
Citera
2026-07-10, 18:38
Medlem
Citat:

Kan ej bekräfta, kan heller inte hitta någonting på Åklagarmyndighetens hemsida, HD eller i polisens notiser. Hur fick du informationen?
Citera
2026-07-10, 18:51
Medlem
Citat:
Kan ej bekräfta, kan heller inte hitta någonting på Åklagarmyndighetens hemsida, HD eller i polisens notiser. Hur fick du informationen?

En granne till henne had sett det.
Citera
2026-07-10, 19:26
Medlem
Citat:
En granne till henne had sett det.

Vi får helt enkelt se vad och om någonting dyker upp. Hade väl iofs varit rimligt med ett anhållande där hon förhörs som misstänkt för anstiftan. Sen behöver det verkligen inte betyda något, men en mobiltömning hade varit på sin plats för att få insyn i konversationerna hon har haft under de senaste veckorna. Jag är väldigt färgad i mina åsikter och har aldrig egentligen tyckt om Selma (av andra anledningar som inte är relaterade till det här). Så jag drar lite försiktigt på smilbanden gällande den här obekräftade informationen.

Men som tidigare sagt, man måste lita någonstans att på att polisen gör sitt jobb fullt ut och att sanningen gällande de inblandade kommer upp till ytan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in