Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Varför borde jag bli glad över det? Jag kanske inte tycker sexuellt provocerande klädsel är lämplig i offentliga miljöer? Att den som inte vill se det ska kunna slippa. Att barn inte ska behöva utsättas för det, etc.
Nej, metaforer brukar vanligtvis inte vara samma sak som det jämförs med. Lite det som är poängen med metaforer. Och du kan överhuvudtaget inte säga varför det är en dålig metafor. Den är ju bara "dålig" för att du inte kan bemöta den utan att tappa ansiktet. Den krossar nämligen din efterblivna "poäng" fullständigt. Poängen är alltså inte att sex och kläder är samma sak, utan att man kan gilla något under vissa omständigheter (t ex sex, eller sexiga kläder i privata sammanhang) utan att för den sakens skull tycka att det är helt underbart när vuxna människor har sex offentligt mitt på dagen i en lekpark där det finns en massa barn. Eller att människor går runt lättklädda offentligt ute bland barn (och andra som inte vill se det).
Du brukar ju argumentera otroligt svagt. Men i dag måste det vara något slags rekord. Kanske är den sena timmen som får dig att sjunka till en nivå så låg att ingen trodde det var möjligt?
Men nu diskuterar vi
kläder. Och då behöver metaforen beröra
kläder,
inte sexakter. Fattar du inte detta enkla?
Så: Metafor: jag gillar fotboll. Och sex. Därför blir jag glad av att se fotbolls
kläder och något
plagg på min partner, som min partner brukar ha innan vi ligger.
Det vi diskuterar: Du gillar prostituerade och deras
klädsel. Och borde därav bli glad av bad
kläder (tex. stringbikini) som påminner lite om vad dina älskade eskorter brukar ha på sig.
När småbarn ser rumpor, så tänker de på sådant här, tro mig på mitt ord:
Vipp på rumpan affär:
https://www.youtube.com/watch?v=szZN4xKBkWo&list=RDszZN4xKBkWo&start_radio =1
Dr. Bajskorv:
https://www.youtube.com/watch?v=S7yTB2UEumE&list=RDEMwDSo8Cq-ix5Loc6rXCnvRA&start_radio=1
Du väljer själv om det är något småbarnen far illa av att tänka på eller inte.