2026-07-09, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
De gissade att tröskelvärdet för 2 döda per 10 000 skulle överstigas, vilket det inte gjorde. I guvernementet Gaza bodde det 500 000 personer och minst 100 om dagen skulle alltså ha dött av svält varje dag. Det är ett så absurt påstående att det inte går att ta på allvar. Och eftersom tröskelvärdet aldrig överskreds var det inte någon fas 5. Läs tråden. Det har beskrivits igen och igen. Dina länkar kan du stoppa upp nånstans, barnamördare där.

Ja, som sagt. ICP deklarerade att fas 5 svält rådde och att det var på grund utav Israel i augusti 2025. Officiellt. Så ditt inlägg som jag svararde till är en ren och skär lögn.
Citera
2026-07-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Ja, som sagt. ICP deklarerade att fas 5 svält rådde och att det var på grund utav Israel i augusti 2025. Officiellt. Så ditt inlägg som jag svararde till är en ren och skär lögn.

Alltså vi vet redan att du är en idiot som inte klarar något annat än att posta länkar. Men det här är ett diskussionsforum. Vi har ju google om vi vill söka reda på länkar. ICP har fått extremt mycket kritik för det beslutet. Det var ett rent politiskt propagandabeslut. Och tack vare propagandister som du som gråtskrek falsk svält i gaza när riktig svält rådde i Sudan så dog en massa sudanesiska barn. Du är alltså en barnamördare.
Citera
2026-07-09, 00:05
Medlem
Citat:
Alltså vi vet redan att du är en idiot som inte klarar något annat än att posta länkar. Men det här är ett diskussionsforum. Vi har ju google om vi vill söka reda på länkar. ICP har fått extremt mycket kritik för det beslutet. Det var ett rent politiskt propagandabeslut. Och tack vare propagandister som du som gråtskrek falsk svält i gaza när riktig svält rådde i Sudan så dog en massa sudanesiska barn. Du är alltså en barnamördare.

Det är alltid trevligt med folk som håller en seriös och hög nivå.
Citera
2026-07-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Det är alltid trevligt med folk som håller en seriös och hög nivå.

Kan det vara så att riktiga svältande i Sudan dog eftersom galna losermänniskor i väst valde att tjata och gapa om Gaza 24/7/365 så att inga andra konflikter fick något utrymme och att alla hjälppengar styrdes till Arabien?

Kan man säga att de som falskeligen hävdade att svält rådde i Gaza är medskyldiga till att riktiga svältoffer dog i Sudan? Ja, är mitt svar. De som valde att gapa om svält i Gaza och höll käften om den riktiga svälten i Sudan mördade svarta, sudanesiska barn.

Jag anser det vara oförlåtligt att sudanesiska barn dog som ett resultat av att världens blickar vändes mot påhittad svält i Gaza istället för den riktiga svälten i Sudan. Och de svälter fortfarande i Sudan medan judehatarligan väljer att bara fiskmåsskrika om Gaza trots att vapenvila råder.
Citera
2026-07-09, 00:08
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Kan man säga att de som falskeligen hävdade att svält rådde i Gaza är medskyldiga till att riktiga svältoffer dog i Sudan? Ja, är mitt svar. De som valde att gapa om svält i Gaza och höll käften om den riktiga svälten i Sudan mördade svarta, sudanesiska barn.

Du måste sluta projicera skammen och skulden över dina egna barnmord under din tid som IDF-soldat på oss andra i den ena mer befängda anklagelsen efter den andra.

Ring en terapeut eller något, för detta är sorgligt att se. En människa i totalt själsligt förfall.

Vi andra är helt normala människor som idkar diskussion på internet, och så kommer Mördar-Janne (du) och anklagar oss för sina egna synder.

Israel nekade Gaza ordentligt med mat, med följden att folk svälte ihjäl. Punkt.

Varför är du i en tråd om Gaza och Israel förresten, du förlorar ju dyrbar tid du kunde ha ägnat åt katastrofen i Sudan? Två döda sudanesiska barn på dig Petronius, för uteblivet påverkansarbete
Citera
2026-07-09, 00:13
Medlem
Citat:
Kan det vara så att riktiga svältande i Sudan dog eftersom galna losermänniskor i väst valde att tjata och gapa om Gaza 24/7/365 så att inga andra konflikter fick något utrymme och att alla hjälppengar styrdes till Arabien?

Jag anser det vara oförlåtligt att sudanesiska barn dog som ett resultat av att världens blickar vändes mot påhittad svält i Gaza istället för den riktiga svälten i Sudan. Och de svälter fortfarande i Sudan medan judehatarligan väljer att bara fiskmåsskrika om Gaza trots att vapenvila råder.

Nej. Internationella organ, och nyktra samt vuxna människor, kan fokusera på två saker samtidigt. Precis som alla alltid kunnat göra, förutom låg intelligenta troll som du.

Och återigen, inget falskt.

Citat:
Famine was officially confirmed in the Gaza Strip on August 22, 2025, by the Integrated Food Security Phase Classification (IPC), marking the first time this threshold has been met in the Middle East region. The declaration indicated that 641,000 people in the Gaza Governorate were experiencing catastrophic hunger (IPC Phase 5), characterized by widespread starvation, destitution, and preventable deaths.

The famine was driven by an Israeli blockade during the Gaza war, which prevented essential food and humanitarian aid from entering the territory, alongside airstrikes that destroyed local food infrastructure such as bakeries and mills. UN agencies including the FAO, UNICEF, WFP, and WHO described the crisis as a "man-made disaster" and called for an immediate ceasefire and unhindered humanitarian access to halt further mortality.

While the IPC analysis projected the famine would spread to other governorates like Deir Al Balah and Khan Younis, a subsequent report in December 2025 confirmed that no areas of the Strip were currently classified in famine following an October ceasefire and improved aid access. However, UN agencies warned that the gains were fragile, with 1.6 million people (77% of the population) still facing high levels of acute food insecurity and hundreds of thousands at risk of slipping back into famine without sustained support.
Citera
2026-07-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pippi-
Var det ingen "svält-propaganda" 2025 menar du?
Ännu värre

I spolern visas de aktiva restaurangerna i Gaza sommaren 2025
samtidigt som vi i Sverige dagligen matades med bilder på svältande barn i media

Active restaurants in Gaza summer 2025
och deras instagramkonton nedan

Ja, det säger sig självt att det inte går att kombinera aktiva restauranger med svält. Väldigt få av dumsvenssons vet ens att det finns fullt med lyxiga köpcenter och högklassiga restauranger i Gaza som varit i drift genom hela kriget.
Citera
2026-07-09, 00:26
Medlem
Citat:

Arabien är inte samma sak som Gaza. Arabien, tänker du på Saudiarabien? De har gott om pengar.

Citat:

Nej. Däremot kan man säga att folk som du, som ständigt förnekar folkmord och svält bär ansvar för döda barn i Palestina. Men det ser väl du och dina gelikar som en merit.

Citat:

Jag anser att det är oförlåtligt att begå folkmord och orsaka svält, som Israel gör. Det borde nog även vara ett brott av liknande karaktär att ständigt förminska, förneka och propagera för dessa brott när de begås i realtid, av Israel emot Gaza och palestinierna.

Som vanligt så är varje anklagelse en bekännelse. Det är du och dina gelikar som är de som hatar, det är du och dina gelikar som jobbar för folkmord, svält och utplånandet av en hel folkgrupp. Som ni inte ena vill erkänna existerat. Historien kommer inte glömma era brott. Framtidens generationer kommer att läsa om sådana som du som vi idag läser som kollaboratörer till nazisterna. Smickrande att frivilligt placera sig i ett sådant fack
Citera
2026-07-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pippi-
Var det ingen "svält-propaganda" 2025 menar du?
Ännu värre

I spolern visas de aktiva restaurangerna i Gaza sommaren 2025
samtidigt som vi i Sverige dagligen matades med bilder på svältande barn i media

Active restaurants in Gaza summer 2025
och deras instagramkonton nedan

ICP bekräftade fas 5 svält I augusti 2025.

Citat:
Famine was officially confirmed in the Gaza Strip on August 22, 2025, by the Integrated Food Security Phase Classification (IPC), marking the first time this threshold has been met in the Middle East region. The declaration indicated that 641,000 people in the Gaza Governorate were experiencing catastrophic hunger (IPC Phase 5), characterized by widespread starvation, destitution, and preventable deaths.

The famine was driven by an Israeli blockade during the Gaza war, which prevented essential food and humanitarian aid from entering the territory, alongside airstrikes that destroyed local food infrastructure such as bakeries and mills. UN agencies including the FAO, UNICEF, WFP, and WHO described the crisis as a "man-made disaster" and called for an immediate ceasefire and unhindered humanitarian access to halt further mortality.

While the IPC analysis projected the famine would spread to other governorates like Deir Al Balah and Khan Younis, a subsequent report in December 2025 confirmed that no areas of the Strip were currently classified in famine following an October ceasefire and improved aid access. However, UN agencies warned that the gains were fragile, with 1.6 million people (77% of the population) still facing high levels of acute food insecurity and hundreds of thousands at risk of slipping back into famine without sustained support.
Citera
2026-07-09, 00:31
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ja, det säger sig självt att det inte går att kombinera aktiva restauranger med svält. Väldigt få av dumsvenssons vet ens att det finns fullt med lyxiga köpcenter och högklassiga restauranger i Gaza som varit i drift genom hela kriget.

Jasså?

Ozone i Khartoum öppnar 08 imorgon bitti:

https://web.facebook.com/OzoneKhartoum/

Bab Al Yemen har öppet en halvtimme till:

https://web.facebook.com/Babalyemenrestaurant2018/

Notos Lounge i Sydsudan:

https://www.facebook.com/notoslounge/

Ett femstjärnigt hotell i Juba, Sydsudan:

https://www.radissonhotels.com/en-us/hotels/radisson-blu-juba/restaurants-and-bars

Osv, osv. Du snackar så mycket rappakalja.
Citera
2026-07-09, 00:48
Medlem
Jag har begått ett fruktansvärt misstag. Jag har hävdat att ingen svält har rått i Gaza. Detta är ett felaktigt påstående. Det finns en grupp som har lidit av svält i Gaza genom hela kriget. Jag borde ha medgett det redan tidigare, men jag gör det nu istället.

Den israeliska gisslan led av svält och såg ut som vandrande skelett när de släpptes ur Hamas fängelsehålor.

Jag ber om ursäkt för att jag missade nämna att den israeliska gisslan led av svält framkallad av Hamas.

https://www.youtube.com/watch?v=PZ7-LxzY47I
Citera
2026-07-09, 01:28
Medlem
Citat:
Jag har begått ett fruktansvärt misstag. Jag har hävdat att ingen svält har rått i Gaza. Detta är ett felaktigt påstående. Det finns en grupp som har lidit av svält i Gaza genom hela kriget. Jag borde ha medgett det redan tidigare, men jag gör det nu istället.

Den israeliska gisslan led av svält och såg ut som vandrande skelett när de släpptes ur Hamas fängelsehålor.

Jag ber om ursäkt för att jag missade nämna att den israeliska gisslan led av svält framkallad av Hamas.

https://www.youtube.com/watch?v=PZ7-LxzY47I

Bra att erkänna ett misstag. Det är säkert sant att dessa gisslan fick utstå grymheter. Var vänlig och rannsaka dig själv i dina övriga snedsteg.

Folkmord i Gaza och Palestina.
Svält i Gaza orsakat medvetet av Israel.
Krigsbrott begångna av Israel.
Brott mot mänskligheten begångna av Israel.
Illegal ockupation begången av Israel.
Illegal bosättningspolitik begången utav Israel.
Etnisk rensning begången av Israel.
Medvetna mord av journalister begångna av Israel i syfte att dölja sina brott ifrån att bli dokumenterade.
Med mera.

Det är inte utan anledning som Netanyahu, vars riktiga namn är Mileikowsky, en "jude" från Polen, har en internationell arresteringsorder emot sig.
Senast redigerad av Cronos420 2026-07-09 kl. 01:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in