2026-07-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Rättegången i Israel handlar om olagliga cigarrer. Alltså tobak, inte knark.

Det handlar om:

Citat:
Benjamin Netanyahu is awaiting trial on charges of bribery, fraud, and breach of trust across three separate criminal cases, making him the first sitting Israeli prime minister to stand trial. He faces a potential sentence of up to 10 years in prison for the bribery charge and up to three years for each fraud and breach of trust count if convicted.

The specific allegations involve three distinct cases:

Case 1000: Accusations that Netanyahu and his wife wrongfully received nearly 700,000 shekels worth of luxury gifts, including champagne and cigars, from Hollywood producer Arnon Milchan and billionaire James Packer in exchange for political favors.
Case 2000: Allegations that he negotiated a deal with Arnon Mozes, publisher of Yedioth Ahronoth, to advance legislation weakening a rival newspaper in return for more favorable media coverage.
Case 4000: Charges that he granted regulatory favors worth approximately 1.8 billion shekels to Bezeq Telecom Israel in exchange for positive coverage on the company's news site, Walla.
Netanyahu denies all wrongdoing, characterizing the proceedings as a politically motivated "witch hunt." While his corruption trial continues domestically, he also faces an International Criminal Court (ICC) arrest warrant issued in November 2024 for alleged war crimes and crimes against humanity related to the conflict in Gaza.
Citera
2026-07-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Nej. Rättegångarna och utredningarna kan inte fortgå eftersom att landet befinner sig "i krig".

Idiot. Rättegången pågår i detta nu. Netanyahu klagar på att det tar för mycket tid i anspråk men det struntar domstolen i.

Citat:
23% är inte majoritet.

Idiot. Likud har 23 procent, men hans regering har majoritet. Likud är det största partiet i majoritetsregeringen.

Citat:
Normala, hederliga och goda människor som råkar vara israeler hatar sådana som du, Netanyahu och de övriga fanatikerna.

Idiot. En majoritet har röstat fram nuvarande regering så oklart vilka du kallar "normala". Troligtvis är det dina låtsaskompisar du avser.

Citat:
Eftersom att era sinnessjuka fasoner är den största källan till "antisemitism" i modern tid.

Nej, det är ni judehatare som är den största källan till antisemitism. Våga inte lägga ansvaret för antisemitism på judar. Jävla äckel.

Citat:
Vanliga israeler vill inte utrota andra människor.

Inga israeler vill utrota någon. Det är muslimer och araber och sinnessjuka losers i svenska palestinarörelsen som vill utrota judar.

Citat:
De vill leva i frid och fröjd.

Det är svårt att leva i fred när araberna envisas med att invadera, mörda och våldta.

Citat:
Men sådana som du, dina gelikar, Netanyahu och de andra fanatikerna är de som gör att folk får en negativ bild av Israel och vanliga israeler. Därför hatar dom er och ser helst att denna minoritet av fanatiker kastas ut i öknen.

Israeler har byggt ett paradis i öknen och på mindre än 100 år blivit ett av världens rikaste länder. Om araberna bara kunde sluta attackera hela tiden skulle alla israeler bli väldigt nöjda.
Citera
2026-07-09, 18:40
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Jag fattar, och jag säger inte att du har fel. Däremot låter det osannolikt, och något jag kräver gedigen bevisning för att köpa in på.

Fan, är inte den enklaste förklaringen att det var en rejäl matkris ändå? Var du nere själv och analyserade läget, eller hur kan du vara så säker på att det är en konspiration?

Men det är inte samma sak som svält. Jag fattar att det ibland är svårt att förstå att svält inte bara betyder att folk är hungriga men en organisation som IPC ska förstå skillnaden och i det här fallet är det uppenbart att de ändrat kriterierna för att passa datan.
Citera
2026-07-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Idiot. Rättegången pågår i detta nu. Netanyahu klagar på att det tar för mycket tid i anspråk men det struntar domstolen i.

Källa?

Citat:
Idiot. Likud har 23 procent, men hans regering har majoritet. Likud är det största partiet i majoritetsregeringen.

23% är inte majoritet.

Citat:
Idiot. En majoritet har röstat fram nuvarande regering så oklart vilka du kallar "normala". Troligtvis är det dina låtsaskompisar du avser.

23% är inte majoritet. Sanningen svider att normala hederliga isreler hatar fanatiska propaganda troll som du. De får ju betala priset för det, inte du. Svin.

Citat:
Nej, det är ni judehatare som är den största källan till antisemitism. Våga inte lägga ansvaret för antisemitism på judar. Jävla äckel.

Inte på judar. Men på fejk judar och fanatiska sionister som begår dessa hemskheter som får folk att få en negativ bild av Israel och vanliga israeler. Det är därför dom hatar er. För dom får betala priset för det. Kräk.

Citat:
Inga israeler vill utrota någon. Det är muslimer och araber och sinnessjuka losers i svenska palestinarörelsen som vill utrota judar.

Jodå. Det pågår ju folkmord utav palestinierna och sådana som du propagerar för det.

Citat:
The Gaza genocide is defined by multiple international bodies as the ongoing, intentional, and systematic destruction of the Palestinian people in the Gaza Strip carried out by the State of Israel since October 7, 2023. This characterization is supported by findings from a UN Independent International Commission of Inquiry, the International Association of Genocide Scholars, and major human rights organizations like Amnesty International and B'Tselem, which cite evidence of genocidal intent and acts meeting the legal definition under the 1948 Genocide Convention.

Key Findings and Acts:

Casualties: As of June 2026, recorded direct deaths exceed 72,900, with children comprising approximately 30% of those killed; over 21,000 children have been confirmed killed since the war began.
Genocidal Acts: The UN commission concluded Israel committed four of the five prohibited acts: killing, causing serious bodily and mental harm, inflicting conditions of life calculated to destroy the group (including starvation and siege), and imposing measures to prevent births (such as destroying reproductive healthcare).
Intent: Investigations highlight explicit statements by Israeli political and military leaders dehumanizing Palestinians, alongside the systematic destruction of healthcare, educational, and civilian infrastructure.
Displacement and Destruction: More than 90% of Gaza's population has been forcibly displaced, and over 90% of homes have been damaged or destroyed, rendering large areas uninhabitable.
International Response and Litigation: The International Criminal Court (ICC) has issued arrest warrants for Israeli leaders, including Prime Minister Benjamin Netanyahu, for war crimes and crimes against humanity related to the conflict. While the UN Commission and various state governments have called for an immediate end to the genocide and arms embargoes, the Israeli government firmly rejects these allegations, describing the UN report as a "libellous sham" and maintaining its actions are acts of self-defense against Hamas.

Citat:
Det är svårt att leva i fred när araberna envisas med att invadera, mörda och våldta.

Hade Israel och fanatikerna avstått ifrån folkmord, etnisk rensning, folkfördrivning, krigsbrott, brott mot mänskligheten, illegal ockupation, illegal bosättningspolitik med mera så hade det inte vart några problem. Klassisk narcissism att vara förövare men leka offer. Genomskinligt och patetiskt.

Citat:

Israeler har byggt ett paradis i öknen och på mindre än 100 år blivit ett av världens rikaste länder. Om araberna bara kunde sluta attackera hela tiden skulle alla israeler bli väldigt nöjda.

Ja, vanliga och hederliga israeler har gjort ett bra jobb, dock med hjälp och pengar från väst. Skamligt och hemskt att ett gäng galningar gör så att dessa får betala med sina liv och sin säkerhet för de grymheter de begår. Det är därför vanliga israeler hatar troll som du och helst ser att Netanyahu och den minoritet av galningar som gör så att övriga världen får en negativ bild av Israel och israeler hest kastats ut i öknen. Fatta att folk som du är den största källan till "antisemitism" i modern tid. Fejk jude!
Senast redigerad av Cronos420 2026-07-09 kl. 18:50.
Citera
2026-07-09, 18:46
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men det är inte samma sak som svält. Jag fattar att det ibland är svårt att förstå att svält inte bara betyder att folk är hungriga men en organisation som IPC ska förstå skillnaden och i det här fallet är det uppenbart att de ändrat kriterierna för att passa datan.

Nej, dom har modifierat mätvärdena för att parera för den låga datakvaliteten. Hälften av fallen missas när man genomför mätningar enligt den metodik som användes i Gaza, det vet man.

15% av mätningarna i Gaza visade kraftig undernäring, så då extrapolerade man ut det till 30% då man som sagt vet att mätning av arm slår fel i hälften av fallen.

IPC själva säger att dom gärna hade haft bättre data, men att dom får jobba med det dom har. Allt detta står ju i Science-artikeln du länkade till.

Var i ligger misstanken om korruption? Att dom låtsas som att det inte finns någon data för att kunna salta på lite extra?

Jag är inte övertygad.
Citera
2026-07-09, 18:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Nej, dom har modifierat mätvärdena för att parera för den låga datakvaliteten. Hälften av fallen missas när man genomför mätningar enligt den metodik som användes i Gaza, det vet man.

15% av mätningarna i Gaza visade kraftig undernäring, så då extrapolerade man ut det till 30% då man som sagt vet att mätning av arm slår fel i hälften av fallen.

IPC själva säger att dom gärna hade haft bättre data, men att dom får jobba med det dom har. Allt detta står ju i Science-artikeln du länkade till.

Var i ligger misstanken om korruption? Att dom låtsas som att det inte finns någon data för att kunna salta på lite extra?

Jag är inte övertygad.

Men kriterierna kräver ju 2 dödsfall per 10k invånare och det står klart och tydligt i rapporten att det rör sig om en procent av den siffran. Det står också att MUAC är lägre än den siffran som står i definitionen. Och de har inte räknat bort traumapatienter, vilket det står i definitionen att de ska göra.
Citera
2026-07-09, 18:54
Medlem
Citat:
Källa?

Jag fattar nu att du är efterbliven. Du efterfrågar en källa på något som vi har kunnat följa i mainstreammedia i flera år.

Citat:
23% är inte majoritet.

Nu när jag insett att du är efterbliven fattar jag att det inte spelar någon roll alls vad jag eller andra skriver. Du förstår inte vad en majoritetsregering är och att Netanyahu leder en sådan.

Men för att sammanfatta: Du kan inget om Israel, eller egentligen något alls. Du sitter och shitpostar bara. Av de användare jag har i huvudet just nu är du sannolikt den mest efterblivna. Kan faktiskt inte minnas senast jag stötte på ett sådant kioskmongo.
Citera
2026-07-09, 18:59
Medlem
Citat:
Jag fattar nu att du är efterbliven. Du efterfrågar en källa på något som vi har kunnat följa i mainstreammedia i flera år.

Nu när jag insett att du är efterbliven fattar jag att det inte spelar någon roll alls vad jag eller andra skriver. Du förstår inte vad en majoritetsregering är och att Netanyahu leder en sådan.

Men för att sammanfatta: Du kan inget om Israel, eller egentligen något alls. Du sitter och shitpostar bara. Av de användare jag har i huvudet just nu är du sannolikt den mest efterblivna. Kan faktiskt inte minnas senast jag stötte på ett sådant kioskmongo.

Så du saknar källor och fattar inte att vara en del av en majoritetsregering inte är samma sak som att ha majoritet. Du kommer med personangrepp när du väl inser att vanliga israeler hatar fejkjudar som du som springer fanatikernas ärenden, men slipper betala priset för det, för ni sitter säkert och bekvämt i väst. Du tillhör den minoritet av radikala nazister som kallar sig sionister och bidrar aktivt till att folk i övriga världen får en negativ bild av Israel och israeler. Snyggt jobbat. Hoppas att du är stolt, när man tänker efter lite så inser man att du är egentligen den största antisemiten eftersom att folk som du är den absolut i särklass största källan till "antisemitism" i modern tid, du och Netanyahu och de övriga fanatikerna som vanliga israeler helst ses kastas ut ur landet.

Utöver det så är du ett propaganda troll som förminskar, förnekar och ursäktar folkmord, konstgjord svält, krigsbrott, brott mot mänskligheten, etnisk rensning, illegal ockupation, illegal bosättningspolitik med mera.

Vi är klara,.du är en av de lägsta bland de lägsta, och sådana som du är roten till att folk får en negativ bild av Israel och israeler, vanliga israeler hatar sådana som du. Fyfan asså, hur kan du ens leva med dig själv?
Citera
2026-07-09, 19:08
Medlem
Citat:
Så du saknar källor och fattar inte att vara en del av en majoritetsregering inte är samma sak som att ha majoritet. Du kommer med personangrepp när du väl inser att vanliga israeler hatar fejkjudar som du som springer fanatikernas ärenden, men slipper betala priset för det, för ni sitter säkert och bekvämt i väst. Du tillhör den minoritet av radikala nazister som kallar sig sionister och bidrar aktivt till att folk i övriga världen får en negativ bild av Israel och israeler. Snyggt jobbat. Hoppas att du är stolt, när man tänker efter lite så inser man att du är egentligen den största antisemiten eftersom att folk som du är den absolut i särklass största källan till "antisemitism" i modern tid, du och Netanyahu och de övriga fanatikerna som vanliga israeler helst ses kastas ut ur landet.

Utöver det så är du ett propaganda troll som förminskar, förnekar och ursäktar folkmord, konstgjord svält, krigsbrott, brott mot mänskligheten, etnisk rensning, illegal ockupation, illegal bosättningspolitik med mera.

Vi är klara,.du är en av de lägsta bland de lägsta, och sådana som du är roten till att folk får en negativ bild av Israel och israeler, vanliga israeler hatar sådana som du. Fyfan asså, hur kan du ens leva med dig själv?

Jag saknar inte källor och jag behöver heller inte källor för grundläggande fakta om israelisk politik och historia. Om du är okunnig får du väl googla.

Israel tackar dig för att du drar ett löjets skimmer över svensk palestinarörelse och alla judehatarmiffon.

Israels folk lever ✡️
Citera
2026-07-09, 19:26
Medlem
Citat:
Jag saknar inte källor och jag behöver heller inte källor för grundläggande fakta om israelisk politik och historia. Om du är okunnig får du väl googla.

Du saknar källor och trollar bara. Bra att du kan stå för det. En god merit är ju alltid att vara ett av flashbacks största och mest oseriösa troll.

Citat:

Israel tackar dig för att du drar ett löjets skimmer över svensk palestinarörelse och alla judehatarmiffon.

Israels folk lever ✡️

Att Israels folk lever är givetvis bra. Som sagt så har jag många israeliska vänner och även en exflickvän vars familj jag har en stående inbjudan till. Att de lever glädjer mig mycket. Tragiskt bara att sådana fanatiker och troll som du aktivit och medvetet bidrar till att de får negativt bemötande ute i världen och att Israel bilden smutsas ned. De alla avskyr fanatiker och troll som er, eftersom att ni sitter säkert och tryggt i väst och aktivt bidrar till "antisemitism". Hur känns det att vanliga, hederliga och goda israeler hatar sådana som du mer än du hatar araber? FEJK JUDE!
Senast redigerad av Cronos420 2026-07-09 kl. 19:50.
Citera
2026-07-09, 19:27
Medlem
JoeDoughs avatar
Om det är svält i Gaza ser jag det som nåt väldigt positivt. Svälten ska helst breda ut sig i hela MENA.
Citera
2026-07-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Om det är svält i Gaza ser jag det som nåt väldigt positivt. Svälten ska helst breda ut sig i hela MENA.

Intressant med någon som åtminstone är ärlig i att de önskar att utplåna andra männsikor. På något plan så är det lite högre än de som önskar samma men ljuger, förnekar och sprider propaganda. Kudos till att du åtminstone har mer integritet än t ex Melange5738 och petronius
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in