2026-07-05, 18:25
Medlem
Skilsmässor är ju ett gissel.

Jag säger som min släkting: Att bli gift är inte så viktigt -- men jag vill inte bli skild!
Citera
2026-07-07, 20:24
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Har man gift sig och skaffat barn väldigt tidigt, innan man lärt känna varandra ordentligt, kan det förstås uppstå stora problem när man inser att man egentligen har väldigt lite gemensamt. Därför är t.ex. tramset om sexuell avhållsamhet innan äktenskapet riktigt destruktivt, eftersom ingen vill vänta 2-3 år med att gifta sig under såna omständigheter.
Du resonerar tyvärr väldigt tidstypiskt och individualistiskt, precis som juden vill.

Vad är väldigt tidigt, 15 år? Att appelera till extrema exempel är inte logiskt hållbart till sakfrågan. Oavsett skall giftemål och familjebildning uppmuntras och skilsmässa inte vara ett alternativ. Speciellt inte baserat på emotionellt dravel som "att man inte känner varandra ordentligt", vad du nu menar med det? Har man gift sig och skaffat barn bör det rimligtvis finnas tillräckligt gemensamt för att bygga en familj. En del av syftet med att stärka giftermålet även juridiskt är att folk kommer ta sig en extra tankeställare innan de tar det steget. Vilket leder till både mindre förhastade giftemål och mer stabila familjebildningar.

Varför måste man vänta 2-3 år?

Bara för att dagens Sverige är ett moraliskt depraverat land där det råder närmast total konsensus i fråga om vikten av sexualliberalism så betyder inte det att sexualmoral som motsats inte borde vara det verkliga normaltillståndet, vilket är själva grundförutsättningen för ett folks långsiktiga överlevnad. Giftemålets juridiska och kulturella stärkande är såklart till för att råda bot på nuvarande liberala judaiserade skitsamhälle.
Senast redigerad av skillnad 2026-07-07 kl. 21:00.
Citera
2026-07-07, 20:40
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroDude
Absolut inte.

Det är lätt att ta ett förhastat beslut när man är kär, speciellt som ung. När förälskelsen lagt sig kan det visa sig att man inte är kompatibla. Det skulle vara tortyr att vara fäst vid någon som exempelvis utvecklar ett missbruk eller börjar bete sig illa. Ett förhållande som är som tortyr motverkar syftet med att ha gift sig.

Det är inte meningen att ena eller båda parter ska lida på grund av ett äktenskap.
Ingen man eller kvinna är helt kompatibel. Alla giftemål innebär vissa kompromisser. Det viktiga är grundförutsättningar baserat på det moraliska.
Citera
2026-07-07, 20:42
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Ingen man eller kvinna är helt kompatibel. Alla giftemål innebär vissa kompromisser. Det viktiga är grundförutsättningar baserat på det moraliska.
Jag måste fråga dig. Är du själv gift eller har du bara en väldig massa åsikter om hur andra borde leva sina liv?
Citera
2026-07-07, 20:57
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag måste fråga dig. Är du själv gift eller har du bara en väldig massa åsikter om hur andra borde leva sina liv?
Det ena utesluter inte det andra. Så ja, subversiva typer som du borde naturligtvis exkluderas från ett samhälle där folkgemenskap råder.
Citera
2026-07-07, 21:03
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Det ena utesluter inte det andra. Så ja, subversiva typer som du borde naturligtvis exkluderas från ett samhälle där folkgemenskap råder.
Jag tolkar det som att du alltså inte är gift (eller har en romantisk relation överhuvudtaget). Däremot har du massor av åsikter om hur en ”riktig rasnationell” bör hålla efter sin kärring så att hon inte ”springer judens ärenden”.

Låt mig gissa… Ölmage, stort helskägg, dåligt gjorda tatueringar? Senaste kvinnan du träffade var över tio år sedan och hon var också tjock och tatuerad?

Det är alltid samma sak. De som har mest åsikter om saker är sådana som har minst erfarenhet av livet och världen.
Citera
2026-07-07, 21:12
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Jag tolkar det som att du alltså inte är gift (eller har en romantisk relation överhuvudtaget). Däremot har du massor av åsikter om hur en ”riktig rasnationell” bör hålla efter sin kärring så att hon inte ”springer judens ärenden”.

Låt mig gissa… Ölmage, stort helskägg, dåligt gjorda tatueringar? Senaste kvinnan du träffade var över tio år sedan och hon var också tjock och tatuerad?

Det är alltid samma sak. De som har mest åsikter om saker är sådana som har minst erfarenhet av livet och världen.
Du är ju helt blåst i huvudet

Argumentera sakfrågan istället, sodomitjude.
Citera
2026-07-07, 21:18
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Du är ju helt blåst i huvudet

Argumentera sakfrågan istället, sodomitjude.
Jag gör ju det. Jag har genom hela tråden argumenterat för att skilsmässor kan inträffa och att det är bättre att två vuxna som inte fungerar ihop skiljer på sig istället för att leva olyckliga liv som kanske även går ut över barnens välmående ifall föräldrarna bråkar eller mår dåligt. Jag är heller inte ensam om att ha den åsikten här i tråden.

Du är däremot ganska ensam om att ha åsikten att olyckliga vuxna ska bita ihop och producera massor av vita soldater inför ditt kommande raskrig. Hur människor mår är ovidkommande. Sådana invändningar är bara ”judens viskningar”.

När man sedan petar lite på fernissan är du sannolikt en misslyckad medelålders ensling som sitter och tvinnar NMR-skägget i din ungkarlslya, fullproppad med åsikter om hur äktenskap bör hanteras. Det blir bara så fånigt.
Citera
2026-07-07, 21:50
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Jag gör ju det. Jag har genom hela tråden argumenterat för att skilsmässor kan inträffa och att det är bättre att två vuxna som inte fungerar ihop skiljer på sig istället för att leva olyckliga liv som kanske även går ut över barnens välmående ifall föräldrarna bråkar eller mår dåligt. Jag är heller inte ensam om att ha den åsikten här i tråden.

Du är däremot ganska ensam om att ha åsikten att olyckliga vuxna ska bita ihop och producera massor av vita soldater inför ditt kommande raskrig. Hur människor mår är ovidkommande. Sådana invändningar är bara ”judens viskningar”.

När man sedan petar lite på fernissan är du sannolikt en misslyckad medelålders ensling som sitter och tvinnar NMR-skägget i din ungkarlslya, fullproppad med åsikter om hur äktenskap bör hanteras. Det blir bara så fånigt.
Jag har inte förnekat att jag är gift lika lite som du inte förnekat att du är en sodomitjude

Bestrid inlägget du citerade istället för att som en typisk sodomitjude börja dravla om "vita soldater" och individuellas perversa rättigheter så fort något sunt och heligt som äktenskapet kommer på tal.
Citera
2026-07-08, 07:22
Avslutad
Citat:

Vad är moraliskt med att tvinga människor att vara tillsammans? Jag ser inte nyttan med ett sådant tilltag. Ifall skilsmässa förbjöds skulle människor undvika att gifta sig öht.

Till och med Afghanistan tillåter skilsmässor. Jag tycker att det är en väldigt udda åsikt att argumentera för.
Citera
2026-07-09, 00:32
Medlem
Tuors avatar
Nej, inte förbjuda. Jag anser att många skiljer sig för fort dock. De gör inget riktigt försök att lösa problemen.

"Nähä, nu blev det tråkigt. Hejdå". Det är ju nästan på den nivån för många.

Har man skaffat barn så är det barnen som ska gå först och barn vill absolut inte ha skilda föräldrar i de allra flesta fall.

Blir man exempelvis inte kåt på varandra längre så får man väl göra ett knullavtal som innebär att båda får ligga med vilka man vill så länge man fortsätter hålla ihop för barnens skull. Till slut blir ju många sugna på varandra igen.
Citera
2026-07-11, 19:19
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroDude
Vad är moraliskt med att tvinga människor att vara tillsammans? Jag ser inte nyttan med ett sådant tilltag. Ifall skilsmässa förbjöds skulle människor undvika att gifta sig öht.

Till och med Afghanistan tillåter skilsmässor. Jag tycker att det är en väldigt udda åsikt att argumentera för.
Ingen tvingas vara tillsammans med någon. Gifter man sig har man gjort ett medvetet val och med det följer moraliska konsekvenser. Personligen föredrar jag svensk tradition framför afghansk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in