2026-06-19, 18:55
Medlem
Offerviljas avatar
Om jag fick bestämma så skulle skilsmässor förbjudas. Jag vill att min mamma och pappa ska vara tillsammans med varandra. Pappa är tillsammans med en fetknopp som bara är fyra år äldre än vad jag är, och min mamma lämnar mig ensam när jag ligger på golvet och skriker av ångest. Mammas knullgubbe ringer dessutom till polishormakten som skjutsar in mig till beroendeakuten. Jag ser mycket bättre ut än vad pappas hora gör. Hon har en jättefet rumpa. Jag saknar min mamma, pappa och lillasyster. Min lillasyster är tillsammans med en homosexuell man. Han har grillat ikväll, det är helt säkert det. Jag är så lik min pappa. Stornosnäsa. Vad tycker ni, borde skilsmässor vara förbjudet? För inte så länge sedan så var det i Irland förbjudet att skilja sig. Varför ska folk skilja sig, splittra familjer och få barn att må dåligt för?
Citera
2026-06-19, 18:59
Medlem
Skilsmässor ska vara tillåtet. Däremot ett förbud för vissa att skaffa barn hade varit lämpligt.
Citera
2026-06-19, 19:00
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nej det är bra att kunna skiljas om det inte funkar med ett äktenskap!
Citera
2026-06-19, 19:00
Avstängd
hur skulle det sluta om socialkärringarna inte hjälpte alla mammor att ta barn o liv av männen efter dom skitit ut en unge o vill leva på underhåll o skriva om sitt arma liv på facebook?
Citera
2026-06-19, 19:05
Medlem
Om man inte har någon riktig anledning såsom otrohet så borde det vara förbjudet, ja.
Citera
2026-06-19, 19:06
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Det väl bara katoliker som ogillar skilsmässor?
Är man less på sin sämre hälft så bör man ju kunna skiljas. Magda Goebbels skildes från sin man så hon kunde gifta om sig med Joseph.
Citera
2026-06-19, 19:08
Medlem
Själv önskar jag att mina föräldrar skiljde sig. Hade varit mycket bättre för både dem och oss barn.
Citera
2026-06-19, 19:13
Medlem
Man bör självklart få skilja sig.
Men när man ingår i ett äktenskap så bör det inte bara vara för den roliga bröllopsfestens skull. Eller för att man också vill ha en tjusig vit klänning.
Ett äktenskap tycker jag borde vara ett livslångt åtagande, dvs ungefär som i USA: Om man skiljer sig får man betala underhåll resten av livet, eller åtminståne tills någon annan vill ta över försörjningsansvaret för sitt Ex. På samma sätt som man har ett ansvar för barnen skall man ha ett ansvar för sin äkta make/maka.

Då kanske
- man tänker efter innan man gifter sig
- man tänker en gång extra innan man ger efter för impulsen att skilja sig

Det medför naturligtvis en hel del nya problem, t.ex. golddiggers. Men det bör man väl begrunda innan man gifter sig: "Vad händer om jag träffar någon annan? Vad händer om min partner vill lämna mig? Är den här personen verkligen den jag vill leva resten av livet med? Och kommer det fungera åt båda hållen?"

I en kyrka nära mig har man "drop-in vigslar" vissa söndagar. Det känns inte så genomtänkt.
Citera
2026-06-19, 19:18
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Mammas knullgubbe ringer dessutom till polishormakten som skjutsar in mig till beroendeakuten.

När jag läser din text verkar det som att din mammas nya kille är den enda som du överhuvudtaget skall bry dig om och som vill dig väl. För du har en del problem att tampas med? Eller?
Citera
2026-06-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Om man inte har någon riktig anledning såsom otrohet så borde det vara förbjudet, ja.

Då har troligen många kvinnor en anledning till skiljsmässa
Citera
2026-06-19, 20:37
Medlem
HEGGEbois avatar
Barnen ska alltid gå först om de gifta har det. Om dem inte har barn så borde myndigheterna kallas in för att lösa situationen. Om de inte funkar så ska skiljdmässa kunna ske
Citera
2026-06-19, 20:41
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Varför ska folk skilja sig, splittra familjer och få barn att må dåligt för?
Varför skall skilsmässor förbjudas så att barnen tvingas uppleva ett äktenskap som är ett helvete för de som är gifta och därmed barnen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in