2026-07-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Ska jag behöva citera dig i varje inlägg för att du inte kan hålla reda på vad du själv skriver?

Du skrev: "Det är mest bara incels som håller på och är skitnödiga med det där med äktenskap". Nu vill du själv helt plötsligt återgå till striktare lagstiftning före 1973, som med dagens mått mätt, ligger på gränsen till ett förbud? Bra av dig isåfall.

Förbud har dock aldrig handlat om att fysiskt tvinga två människor att bo tillsammans, utan mer om att bevara äktenskapets som moralisk institution. Separationer har alltid förekommit, ofta pga att en part lämnat eller varit otrogen. Dessutom har det inte varit olagligt att leva separat och fortfarande vara gifta på pappret, även om det såklart inte är att rekommendera.

Det finns ett stort värde för både individen och samhället som helhet att stärka äktenskapet mellan man och kvinna som en motvikt mot den liberala synen på sexualitet, feminismen, och inte minst att minska antalet aborter. Svenska folket kommer inte kunna överleva i längden om inte något görs åt detta.

Dina inlägg andas katolicismen.

Ändock kan se vartän vi tittar i "det katolska Europa" att situationen är katastrofalt just i dessa berörda frågor.

Brudarna orrar sig säkert mindre. Eller så är dom duktigare på undercoverarbetet.

Men tittar vi enkom på födelsetalen så segrar liberala, protestantiska Svea över katolska länder som Spanien, Polen, Ungern och Italien.

Hur löser vi detta motsatsförhållande?
Citera
2026-07-25, 16:02
Medlem
Curlas det inte redan för mycket med barn i Sverige för att visa dom hänsyn även i sådana frågor?

Vore inte krossade & miserabla hemförhållanden en konkurrensfördel för de nationella grupperna?

Där samhället stänger sin dörr, öppnas famnen för de utsatta och utstötta. I den "bästa" av världar måhända en övergångsfas, ändock en nödvändig sådan. Likt en benign mutation som för evolutionen framåt lär det behövas fler etniska svenskar stöpta ur vedervärdiga förhållanden för att möta morgondagens utmaningar.
Citera
2026-07-25, 17:07
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Beklagar verkligen dina barndomstrauma. 50% av allt skit man själv gjort genom livet kan säkert tillskrivas sådana faktorer.

Men om det är ett traditionellt eller urmjölkat konservativt alternativt du efterfrågar, bör man inte se efter sin egen vandel först?

Vart är ditt tålamod och dina 20-30 år med en ärkeful gris och några framavlade kultingar? För sakens skull givetvis.

Talk is cheap bruuh.

Btw eloge för din s/o till Manic Street Preachers. Tycker du borde byta sida till hippies istället.

Omfamna eländet, drunka ej i det.
I ett sunt samhälle tror jag att mycket skulle lösa sig utan en massa förbud. Människor har blivit sjuka i huvudet av att leva i det här jävla helvetet.

Mina föräldrars egoistiska skilsmässa är naturligtvis en anledning till att jag i mitt liv har mått psykiskt dåligt. Samtidigt är det kanske som jag har skrivit flera gånger tidigare den ganska omysiga uppväxten som har gjort mig till en självtänkande människa. Om det hade varit gullegrismys hela tiden så hade jag kanske istället för att ha varit en motståndare till makten röstat på ett mainstreamparti, bott i Vallentuna, haft två menlösa snorungsbarn, en töntig Golden retriever och arbetat som sjuksköterska. Jag tror att man blir lite självtänkande av att plågas.

I framtiden ska vi ha ett nationalistiskt Manic Street Preachers. Jag älskar deras tre första album. Inga män har någonsin varit snyggare än Nicky Wire och Richey Edwards!

Manic Street Preachers - Die in the Summertime
Citera
2026-07-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
I ett sunt samhälle tror jag att mycket skulle lösa sig utan en massa förbud. Människor har blivit sjuka i huvudet av att leva i det här jävla helvetet.

Mina föräldrars egoistiska skilsmässa är naturligtvis en anledning till att jag i mitt liv har mått psykiskt dåligt. Samtidigt är det kanske som jag har skrivit flera gånger tidigare den ganska omysiga uppväxten som har gjort mig till en självtänkande människa. Om det hade varit gullegrismys hela tiden så hade jag kanske istället för att ha varit en motståndare till makten röstat på ett mainstreamparti, bott i Vallentuna, haft två menlösa snorungsbarn, en töntig Golden retriever och arbetat som sjuksköterska. Jag tror att man blir lite självtänkande av att plågas.

I framtiden ska vi ha ett nationalistiskt Manic Street Preachers. Jag älskar deras tre första album. Inga män har någonsin varit snyggare än Nicky Wire och Richey Edwards!

Manic Street Preachers - Die in the Summertime

Extremt coolt band!!! Nu måste jag vara extremt snäll mot dig i alla trådarna, livet ut!!!

MSPs är det enda band som jag betalat resa för att se utomlands, undantaget som gånger man fått hänga med partners wherever på konsert. Men då har man ju fått ta en för laget så att säga - det var väldigt lite fri vilja inblandad där.

Men ja, politiskt kanske det inte funkar så bra för vissa.

Jag tycker det är så ofantligt fegt att dra in musiken in i politiken för övrigt. Blev sparkad från NMRs chatt för att jag spelade denna låten och någon till

[spoiler]]

[spoiler]https://youtu.be/poR2t56MIQ4[spoiler] men dom kunde inte hantera att det var afrikanerna som gav dom punken och rock & roll.

Vad är lixom planen? Mörda två miljarder afrikaner? Varför kan man inte njuta lite av deras talanger?

Jag tycker det är lågt och fegt beteende.

Om nationella vill ha fler brudar i sin rörelse så borde dom omfamna musik som tjejer tycker om och inte bara elände som låter hörbart efter 0.5l till en sjuttis hembränt lixom.

Jag håller nog med dig, att mycket av dina fantastiska egenskaper är förmodligen pga trauma... Ärr är fina, dom ska du vara mån om. Det gäller dock att ha tillräcklig inte styrka att kunna kontemplera över allt och det är det ju inte säkert man orkar alltid.

Även de mentala ärren ger individen unik karaktär formed av livet, men man ska givetvis vara rädd om att dela med dom till folk höger och vänster irl.

Dom drar sig ej för att använda allt emot en en regnig dag.
Citera
2026-07-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ska jag behöva citera dig i varje inlägg för att du inte kan hålla reda på vad du själv skriver?

Du skrev: "Det är mest bara incels som håller på och är skitnödiga med det där med äktenskap". Nu vill du själv helt plötsligt återgå till striktare lagstiftning före 1973, som med dagens mått mätt, ligger på gränsen till ett förbud? Bra av dig isåfall.

Det var en slarvig formulering, men som sagt riktade det sig till de som förespråkar ett förbud.

Citat:
Förbud har dock aldrig handlat om att fysiskt tvinga två människor att bo tillsammans, utan mer om att bevara äktenskapets som moralisk institution. Separationer har alltid förekommit, ofta pga att en part lämnat eller varit otrogen. Dessutom har det inte varit olagligt att leva separat och fortfarande vara gifta på pappret, även om det såklart inte är att rekommendera.

Det finns ett stort värde för både individen och samhället som helhet att stärka äktenskapet mellan man och kvinna som en motvikt mot den liberala synen på sexualitet, feminismen, och inte minst att minska antalet aborter. Svenska folket kommer inte kunna överleva i längden om inte något görs åt detta.

Har inte mycket att invända här, men jag är allergisk mot verkningslös symbolpolitik, vilket ett förbud skulle utgöra. Det kommer alltid finnas fall som hamnar utanför ramarna, precis som med abort. Politiken på dessa områden ska vara restriktiv, ja, men utan att skapa onödigt elände för de som har rimliga skäl att undantas.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in