2026-07-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det var min första gissning. Torsten tänder av.
Skådisens sätt att vara och svara är slående likt tidigare attitydproblem hos törstiga Torsten.
Det som talar emot är väl omnämnadet som skådis. Här skulle media kunna bre på mer med ”Dramaten”, ”Ingmar Bergmans nemisis” och framför allt ”Musiker” så jag är ändå en smula tveksam.

Knappast Thorsten han e döende o orkar knappt gå
Citera
2026-07-08, 18:40
Medlem
Örj_n R är väl en lågoddsare, misshandel är han ej främmande för.
Citera
2026-07-08, 18:54
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Knappast Thorsten han e döende o orkar knappt gå

Det är inte han som är döende. Det är hans bror.
Citera
2026-07-08, 21:42
Moderator
Dr Kings avatar
Detta beteende bär ju alla märken av D*n Ek*org. Ett ärkesvin och en återfallsförbrytare som dessutom är glad i flaskan.
Citera
2026-07-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
En caféanställd är knappast en tjänsteman.

Hon innehade en tjänst på caféet som hon skötte enligt ett tjänstedirektiv och hon var i tjänst när hon blev attackerad. Vad mera krävs? Att hon var offentliganställd?

Det ingår inte i anställningsföreskrifterna att man skall behöva motta fysiskt våld av något äckel i matsalen.
Om sådant händer så skall det rapporteras till chefen och denne skall vidta rättsliga åtgärder om så kan anses befogat. Vilket jag i det här fallet tycker verkar vara fallet, utan att gå in närmare på det.
Senast redigerad av brakfesten009 2026-07-08 kl. 22:14.
Citera
2026-07-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
På vilket sätt satte sig tjejen i en riskfylld situation för att hon gick ut och eventuellt käftade mot gubben?

Du svarade själv på din fråga!
Citera
2026-07-08, 22:20
Medlem
Låt mig gissa.
Hon var uppkäftig, otrevlig och hotfull.
När han greppade tag i armen för att korrigera hennes beteende switchade hon till offermentalitet (som alla kvinnor).
Case closed.
Citera
2026-07-08, 22:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Hon innehade en tjänst på caféet som hon skötte enligt ett tjänstedirektiv och hon var i tjänst när hon blev attackerad. Vad mera krävs? Att hon var offentliganställd?

Det ingår inte i anställningsföreskrifterna att man skall behöva motta fysiskt våld av något äckel i matsalen.
Om sådant händer så skall det rapporteras till chefen och denne skall vidta rättsliga åtgärder om så kan anses befogat. Vilket jag i det här fallet tycker verkar vara fallet, utan att gå in närmare på det.

En tjänsteman juridiskt sett är någon som är anställd i offentlig verksamhet eller har särskilt samhällsskydd, dvs polis, ordningsvakt, kriminalvårdare, tulltjänsteman, åklagare och domare samt väktare. Även polishundar och polishästar omfattas, men inte caféanställda, butiksbiträden, lärare, sjuksköterskor, busschaufförer etc
Senast redigerad av Ganonito 2026-07-08 kl. 22:25.
Citera
2026-07-08, 23:11
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
En tjänsteman juridiskt sett är någon som är anställd i offentlig verksamhet eller har särskilt samhällsskydd, dvs polis, ordningsvakt, kriminalvårdare, tulltjänsteman, åklagare och domare samt väktare. Även polishundar och polishästar omfattas, men inte caféanställda, butiksbiträden, lärare, sjuksköterskor, busschaufförer etc

Gällande busschaufförer i uniform som utsätts för våld brukar det rubriceras som våld mot tjänsteman.
Citera
2026-07-08, 23:16
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Du svarade själv på din fråga!

Varför ska hon bli utsatt för olagligt våld pga det?
Citera
2026-07-08, 23:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Gällande busschaufförer i uniform som utsätts för våld brukar det rubriceras som våld mot tjänsteman.

Hade för mig det också, men AI sa att busschaufförer inte brukade räknades in under det och orkade inte dubbelkolla.
Citera
2026-07-08, 23:30
Medlem
exoticspices avatar
Han tog inte bara tag i hennes arm och höll fast utan körde också in sina långa naglar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in