2026-07-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Enig med dig. Han har alltid haft ett dåligt humör och har en taskig kvinnosyn.
Thommy B. definitivt.

Vem är denna Thommy B.? Hänger inte med. Skriv ut namnet men maska , typ *=a, n
Citera
2026-07-08, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Personalen är nog personer från mellanöstern eller härkomst därifrån. Vem följer efter en person som går därifrån och varför påtalar personalen att det är de som bestämmer vem som får komma in? Enligt svenska lagar har inte en affärsidkare rätt att neka kunder att komma in. ( Då hade många mataffärer mm. kunnat porta många otrevliga kunder och de som snattar). Ifall kunden var till besvär ska affärsidkaren ringa efter polis eller en väktare. Vet händelser där utländska affärsidkare från mellanöstern eller ättlingar därifrån varit mycket otrevliga mot kunder inom olika områden inom affärsvärlden. Etniska svenskar går för det mesta undan. För vi vet att det är livsfarligt att komma i diskussion med personer med anknytning till mellanöstern.

Eh… affärsidkare har all rätt att neka personer som beter sig illa att komma in. Man får inte diskriminera utifrån tex etnisk bakgrund eller sexuell läggning men en person som stör andra gäster eller kunder kan absolut bli portad. Du kan neka personer inträde till krogen för att de är för berusade eller för att stället bara är abonnerat… om personen vägrar lyda kan man tillkalla polis. Snattare portas naturligtvis men om de sen följer det är en annan sak.
Citera
2026-07-08, 13:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Vem är denna Thommy B.? Hänger inte med. Skriv ut namnet men maska , typ *=a, n

Skulle tro att det är B som i B*rggr*n som de menar. Men han är ju nästan 90.

* = e

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_Berggren
Citera
2026-07-08, 13:59
Medlem
Hänger på gissningsleken
Men kolla upp kungen av kungsan

Han kanske ville köpa s*x men fick nobben
Citera
2026-07-08, 14:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Är det inte Torsten igen ? Han har ju för inte så länge sedan bråkat och kastat stolar när han inte fick låna toaletten på ett fik som höll på att stänga.

Tänkte på han direkt. Men köpa tidning? Nja. Men tips på han igen. Dan Ekborg är ju tvåa på listan utifrån the usual suspects...

Inte minns är väl lika med för full för att göra det.
Citera
2026-07-08, 14:18
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressad
Om det är på Strandvägen det utspelat sig så är Malmsjö helt klart en kandidat då han bor på den gatan.

Jag har inte den blåbleka vem som är i farten, men då jag i trådstarten läste citatet "Jag är fullständigt chockad" så kom jag genast att tänka på Janne M:s legendariska morgonsoffeutgjutelse om Persbrandts avhopp från en pjäs, där han bland annat utbrast "Man fullständigt häpnar!"

Men den sortens lingo och dramatik passar nog säkert in på fler Daramatengubbar, och inte är det förstås ovanligt för andra heller. Tror inte det är JM.
Senast redigerad av Guz 2026-07-08 kl. 14:31.
Citera
2026-07-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tänkte på han direkt. Men köpa tidning? Nja. Men tips på han igen. Dan Ekborg är ju tvåa på listan utifrån the usual suspects...

Inte minns är väl lika med för full för att göra det.

Han kanske tänkt sno tidningen och därför nekats tillträde till lokalen. Han har ju figurerat i en del artiklar i kvällspressen. Han har själv sagt tidigare att han valt att helt avstå internet och fortfarande läser papperstidningar. Vet sen tidigare att han inte är välkommen i en del butiker och caféer just pågrund av att han lätt brusar upp och beter sig som en typisk missbrukare.

Dan, är han inte mer verbal än fysisk i sina incidenter tänker jag.
Citera
2026-07-08, 15:02
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Kan det vara Persbrandt? Men jag försvarar han i detta han måste få vara privat också och har han bett kvinnan lämna och det inte åhörs så är det befogat att ta tag i handleden .
Citera
2026-07-08, 15:05
Medlem
ReturRetur666s avatar
Lysande sickan! UB kanske?
Citera
2026-07-08, 15:08
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag antydde aldrig ens att det var olagligt - jag ifrågasatte lämpligheten precis som jag ifrågasätter lämpligheten i hans motreaktion.

Min mor sa ofta - det är inte ens fel när två träter, och det ligger en hel del i det, även om det inte är en naturlag, enligt min erfarenhet.

Nej det var inte hon själv som satte skador på sin egen handled, det var det gubben som gjorde.
Citera
2026-07-08, 15:16
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
det är fullt lagligt att vara dum i huvudet och utsätta sig för riskfyllda situationer men förvänta dig inte sympati

På vilket sätt satte sig tjejen i en riskfylld situation för att hon gick ut och eventuellt käftade mot gubben?
Citera
2026-07-08, 15:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Antar att det är Stockholms tingsrätt men vad ska man fråga efter om man kontaktar dem?

Be om att få ut åtalet för den händelsen som står i artikeln.

Det är troligtvis ingen som är känd för allmänheten. "Känd skådespelare" på mediespråk kan lika gärna vara någon som hade en statistroll i ett avsnitt av Rederiet för 30 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in