2026-07-08, 20:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Alla drag queens kommer inte från en fabrik där de tillverkas enligt en standardmall. Vissa är väl mer sexiga än andra beroende på vilken kontext som de uppträder i. Jag har svårt att se att någon skulle ställa sig och strippa framför barnen på biblioteket och kasta ett par skitiga trosor på publiken.

Jag har aldrig hört talas om att barn tvingas titta på dessa sagostunder. Möjligen kanske det finns någon wokepolitiker som tvingar sina barn att gå till biblioteket för att stärka sina aktier hos HBTQIA-rörelsen, men även det känns långsökt.

Jag syftade på att transorna har ett brinnande behov av att visa sig för barn. De tycker inte det räcker med att visa sig för vuxna. Och även om inga barn tvingas titta på det så tvingas alla att betala för det via skattsedeln.
Citera
2026-07-08, 20:42
Medlem
Citat:
På vissa låter det nästan som om transvestiterna har anfallit biblioteken med automatvapen och kidnappat barnen för att visa sina kukar för dem som "krigsbyte" eller någonting. Det finns inget som säger att de "måste" visa sig för barn. Det är en kommersiell verksamhet och de tjänar pengar på att uppträda för barn precis som pajasar på en cirkus eller folk som klär ut sig till Mumintrollet i Finlands Muminland.

Ni som sitter här och hatar ger dem dessutom en massa uppmärksamhet, som troligen är mer värd för dem än att annonsera i kollektivtrafiken.

Ja, om SD är lite smarta så kan de ju låta detta fortsätta så att de kan vinna röster på alla män som är rädda för förändring. Det är väl troligen därför dessa utspel mot transvestiter kommer med jämna mellanrum.

"Rädda för förändring" är ett löjligt uttryck.

Ibland är förändring samma sak som försämring.

I det här fallet handlar det om rent troll-beteende som importerats från USA. "Kulturkrig". Nej tack till det. Den "förändringen" klarar vi oss bra utan.

Ska man vara cynisk så tycks det ibland som att de båda sidorna lever i symbios med varandra. Ju mer transvestiter i barnverksamheter - ju fler proteströster till SD.
Ju fler Sverigedemokrater som fördömer dem - ju mer stöd får transorna av vänsteraktivister och ju fler bibliotek anlitar dem.

När man går in på Drakar och dragqueens sociala medier så är ju deras främsta säljargument: "Titta vad mycket hat vi får". Det är deras affärsidé.
Citera
2026-07-08, 20:42
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Alla drag queens kommer inte från en fabrik där de tillverkas enligt en standardmall. Vissa är väl mer sexiga än andra beroende på vilken kontext som de uppträder i. Jag har svårt att se att någon skulle ställa sig och strippa framför barnen på biblioteket och kasta ett par skitiga trosor på publiken.

Jag har aldrig hört talas om att barn tvingas titta på dessa sagostunder. Möjligen kanske det finns någon wokepolitiker som tvingar sina barn att gå till biblioteket för att stärka sina aktier hos HBTQIA-rörelsen, men även det känns långsökt.
"Vissa är mer sexsiga". INGEN ska vara sexig när man läser sagor för barn. De kan väl ha på sig byxor och en vanlig tröja om de nu tycker det är såk ul att läsa sagor för barn (vilket is sig självt är en udda hobby...). Se ut som normala människor när ni läser sagor. Sedan din totalt irrelevanta kommentar att det var bättre om några män i kvinnokläder läser en bra bok är bättre än om en kyrkotant läser en dålig bok är så dum så jag vet inte vart jag ska börja. Kyrkotanten KAN också läsa en bra bok vilket är 1000x bättre än att dessa halvpeddon ska få hållas.
Citera
2026-07-08, 20:48
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
"Rädda för förändring" är ett löjligt uttryck.

Ibland är förändring samma sak som försämring.

I det här fallet handlar det om rent troll-beteende som importerats från USA. "Kulturkrig". Nej tack till det. Den "förändringen" klarar vi oss bra utan.

Ska man vara cynisk så tycks det ibland som att de båda sidorna lever i symbios med varandra. Ju mer transvestiter i barnverksamheter - ju fler proteströster till SD.
Ju fler Sverigedemokrater som fördömer dem - ju mer stöd får transorna av vänsteraktivister och ju fler bibliotek anlitar dem.

När man går in på Drakar och dragqueens sociala medier så är ju deras främsta säljargument: "Titta vad mycket hat vi får". Det är deras affärsidé.
Vi är i Symbios, det är riktigt men det är alltid woke-vänstern som bidrar till att öka polariseringen. Vi sitter lugnt. De ger ju oss alla röster gratis för att de är helt slut i huvudet. Ingen normal människa har bett om detta men de får hållas för annars är vi dumma. Jag skiter i vilket. Utklädda killar i sexiga kläder SKA inte läsa böcker för barn. Hur fan är det här ens en fråga och hur kan ingen se att det sker av en anledning. Varför i hela friden skulle de plötsligt komma på unisont att det är så OTROLIGT kul att läsa sagor för barn?
Citera
2026-07-08, 21:22
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
De vill inte ha det och du säger att de ska tvingas på det.
Nej jag säger inte att de ska tvingas till någonting.
Citat:
Skulle värden gå under om de inte fick läsa sagor på biblioteken menar du?
Nej, det är inte vad jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Vilka individer det är exakt vet jag inte. Men det är enkelt att se att det är koordinerat. Vissa säger att det är en del av toppen i kulten "religionen som inte får nämnas" [...]
Så vilken religion är det då? Kristendom? Judendom? Voodoo? Eller den religionen kanske är så hemlig att du inte får nämna den?

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag syftade på att transorna har ett brinnande behov av att visa sig för barn. De tycker inte det räcker med att visa sig för vuxna. Och även om inga barn tvingas titta på det så tvingas alla att betala för det via skattsedeln.
Transvestiterna (ej transorna) verkar mest vara intresserade av att läsa och klä ut sig i färgstarka kläder. Det är inte direkt nätstrumpor och pushup-bh som gäller när de är med barnen.

Man kan absolut fråga sig om det ska betalas via skattsedeln, som med en massa annat. En möjlighet hade kunnat vara att privatisera alla bibliotek och/eller ta ut avgifter för boklån och sagostunder.

Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
"Vissa är mer sexsiga". INGEN ska vara sexig när man läser sagor för barn.
Har du några bilder på när DoD uppträder för barn och är sexiga? Kan du visa exempel på det?

Jag kollade på deras facebook och en vanlig bild kan se ut så här (Facebook). Tror du att någon blir sexuellt upphetsad över det? Det var jui inte direkt några D-kupor som den mannen hade att erbjuda de stackars värnlösa barnen.
Citera
2026-07-08, 21:23
Medlem
I Rinkeby Tensta kan dom väl försöka hålla sagostund och se reaktionerna.
Citera
2026-07-08, 21:23
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
I grund och botten handlar det om att man vill tvinga på människor något de inte vill ha. Det här drivs inte av omtanke om barnen, utan handlar om en sorts totalitär ideologi där åsikter ska tvingas på andra och sen hånar man de som inte vill ha det. Avhumanisera dem och kanske ser sig som bättre, när man skapar hat och splittring i samhället.

En form av maktutövande över andra enbart. Andra har inte rätt till sina åsikter och sina känslor och inget, ska diskuteras. Alla ska bara lyda och tycka rätt.

Alla har förstås rätt att leva som de vill, men har inte rätt att tvinga på andra sitt sätt att leva.
Nu har man vänt på det. Vissa har rätt att leva som de vill och man har rätt att gnugga in det i ansiktet på de som har andra åsikter. Ett jävla sätt egentligen.
Du har rätt. Det är viljan till makt som ligger bakom.

Men jag tror att man skall se det som ett förhandlingsbud. Man önskar en social acceptans i allmänhet, men ställer maximala krav (få vara nära barn), för att som kompromiss sedan kunna acceptera att bli fullt accepterade bland vuxna.

Ja alltså inte medvetet, huvudintresset är självfallet privatekonomiskt, men det är ju alltid bra att kunna känna sig god och världsförbättrare medan man tjänar pengar.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-07-08 kl. 21:45.
Citera
2026-07-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Vi är i Symbios, det är riktigt men det är alltid woke-vänstern som bidrar till att öka polariseringen. Vi sitter lugnt. De ger ju oss alla röster gratis för att de är helt slut i huvudet. Ingen normal människa har bett om detta men de får hållas för annars är vi dumma. Jag skiter i vilket. Utklädda killar i sexiga kläder SKA inte läsa böcker för barn. Hur fan är det här ens en fråga och hur kan ingen se att det sker av en anledning. Varför i hela friden skulle de plötsligt komma på unisont att det är så OTROLIGT kul att läsa sagor för barn?

Jo det är sant. Det är alltid de som tar initiativet.

En wokegalning kommer på att förskolebarn skall titta på en transvestitshow.
En högerpolitiker reagerar och fördömer det hela.
Wokegalningen: "Varför är du besatt av transpersoner? Ööööh?"

Ungefär så. De provocerar fram en reaktion och så låtsas de som att det är personen som reagerar som "börjat".

Och klagar på att politik handlar om sådant som detta i stället för fackliga rättigheter och liknande. Trots att det är de själva som sett till att politik kommit att handla om detta.

Så uppenbarligen är det wokesidan som har fel och högerpolitikern som kritiserar dem har objektivt sett rätt.

Det sagt så ger det allt för ofta inryck av att vara en eländig show där det framstår som att båda sidor "hjälper" varandra att mobilisera varandras stödtrupper.
Citera
2026-07-08, 22:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej jag säger inte att de ska tvingas till någonting.
Nej, det är inte vad jag menar.

Så vilken religion är det då? Kristendom? Judendom? Voodoo? Eller den religionen kanske är så hemlig att du inte får nämna den?

Transvestiterna (ej transorna) verkar mest vara intresserade av att läsa och klä ut sig i färgstarka kläder. Det är inte direkt nätstrumpor och pushup-bh som gäller när de är med barnen.

Man kan absolut fråga sig om det ska betalas via skattsedeln, som med en massa annat. En möjlighet hade kunnat vara att privatisera alla bibliotek och/eller ta ut avgifter för boklån och sagostunder.

Har du några bilder på när DoD uppträder för barn och är sexiga? Kan du visa exempel på det?

Jag kollade på deras facebook och en vanlig bild kan se ut så här (Facebook). Tror du att någon blir sexuellt upphetsad över det? Det var jui inte direkt några D-kupor som den mannen hade att erbjuda de stackars värnlösa barnen.

Men det är inte normal klädsel heller dvs tröjor och byxor. Och de verkar insistera på att de ska få vara nära barn och läsa sagor för dem.
Citera
2026-07-08, 23:11
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Det har blivit en konflikt mellan lokalpolitikern Peter Wölger (M) i Täby och transvestitgruppen Drakar och Dragqueens. DoD har redan blivit omdiskuterade i andra sammanhang på Flashback. I några poster på Facebook så förklarar Wölger att han tycker att dessa föreställningar är olämpliga eftersom transvestiterna har för stora tuttar och att det inte är lämpligt för barn (Facebook). DoD å sin sida hävdar att Wölger projicerar sina egna (latenta?) sexuella fantasier om transvestiter och inte utgår från verkligheten.

Är det ett problem med stora tuttar på bibliotek egentligen?
Ska kvinnor med silikonbröst eller naturligt stora bröst också hindras från att läsa sagor?
Skulle det vara mer lämpligt om storbystade individer tog på sig burka eller liknande?

På vilket sätt skadas barn av att vuxna har stora tuttar (äkta eller ej)?
Överreagerar den här politikern?

Hur tror ni att M kommer att reagera?
Blir han utsparkad?
Kommer han att hamna långt ned på den lokala listan i höstens val?
Varför är man med i M om man har dessa åsikter, när M är ett parti som drivit på för att barn ska få byta kön?
Borde den här Wölger gå med i SD, KD, Kristna värdepartiet eller något annat parti som ligger honom närmare ideologiskt?
Han säger att han anser dom väldigt sexualiserade och därför olämplig underhållning för barn.

Det behöver man förstås inte håll med om men att låtsas som att man inte fattar argumentet är ju bara skitlöjligt.
Citera
2026-07-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Du har rätt. Det är viljan till makt som ligger bakom.

Men jag tror att man skall se det som ett förhandlingsbud. Man önskar en social acceptans i allmänhet, men ställer maximala krav (få vara nära barn), för att som kompromiss sedan kunna acceptera att bli fullt accepterade bland vuxna.

Ja alltså inte medvetet, huvudintresset är självfallet privatekonomiskt, men det är ju alltid bra att kunna känna sig god och världsförbättrare medan man tjänar pengar.
Here we go again! Trodde att farbröderna som klär ut sig till tanter och läser sagor för barn var en transfluga, men skam den som ger sig.
Håller helt med citerat inlägg. Social acceptans i syfte att verka ”kulturutövare”.
Förslag: testa att köra en föreställning i Järvaområdet, då lär de få känna av kulturutövning.
Trams och åter trams!
Citera
2026-07-08, 23:39
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Det är obestridligt att drag är en sexuell yttring och alla som försöker påstå något annat ljuger.
Kulturen är utan någon som helst tvekan starkt sexuell och man behöver inte undra över det, utövarna säger det rakt ut.

Av någon anledning finns det en del (minoritet) av Pride-gänger som är starkt intresserade av att involvera barn i sin sexualitet på olika sätt.
Det är helt rätt att stoppa detta. Man undrar också hur det kommer sig att i nästan alla sammanhang påtalas barns rättigheter, FN:s barnkonvention måste vara den mest påkallade text i Sverige som ingen har läst. Det står förresten i den att barn ska skyddas från sexuellt utnyttjande vilket jag tycker det är om man inkluderar barn i sina sexuella fantasier.

Drag är en form av voyeurism och den som inte förstår att sagoläsningen är en del av det är dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in