2026-07-08, 20:20
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Det funkar ju alldeles utmärkt på Trump. Men jag själv hade inte kunnat slicka så mycket röv även om livet hängde på det.
I Aktuellt kl 21 skall statsminister Klistersson intervjuas, hur Istanbul var så här års m m.

En fråga jag sätter som osannolik men bra om de vågar ta med vore om Storbrittanien blev tydligt ifrågasatt med vinglade budgetdel till försvaret och en armé nere på samma antal soldater som under Napoleonkrigen.
Citera
2026-07-08, 20:48
Avstängd
Citat:
Det funkar ju alldeles utmärkt på Trump. Men jag själv hade inte kunnat slicka så mycket röv även om livet hängde på det.

Att slicka Trumps röv gör bara att han är glad kommande 5 min, i det långa loppet kommer han fortsätta skrika och bråka.
Citera
2026-07-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Idag och imorgon är det Nato-möte i Ankara. Trump har just landat.

Trump är ju sur för att Natoländer inte ville delta och understödja Trump's krigföring mot Iran.

Trump verkar tycka bättre om Xi och Putin än allierade i Nato.

Kommer vi se en fördjupning av sprickan melllan Trum/USA och Nato? Eller tvärtom, kommer detta möte minska sprickan?

Trump och Zelensky ska träffas. Hur kommer det gå?

Meloni och Trump har en pågående vendetta. De kommer ju också träffas nu. Ytterligare skärmytslingar dem emellan?

Övriga resultat?

En specifik sak som kan ha betydelse är att Starmer är ju helt vingklippt nu. (Ska han ens dyka upp?) Dvs landet som USA påstås ha "special relationship" med står i praktiken utan premiärminister.

https://www.nato.int/en/news-and-events/events/2026/07/overview---2026-nato-summit-in-ankara-

Livebloggar:
https://www.theguardian.com/world/live/2026/jul/07/nato-summit-zelenskyy-trump-ukraine-rutte-defence-eu-spending-turkey-france-macron-le-pen-europe-lat est-news-updates
https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2026/7/7/natos-turkiye-summit-live-trump-leaders-to-meet-in-ankara

Trump "verkar". Det är väldigt svag bevisföring du för.
Citera
2026-07-08, 20:49
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
I Aktuellt kl 21 skall statsminister Klistersson intervjuas, hur Istanbul var så här års m m.

En fråga jag sätter som osannolik men bra om de vågar ta med vore om Storbrittanien blev tydligt ifrågasatt med vinglade budgetdel till försvaret och en armé nere på samma antal soldater som under Napoleonkrigen.

Dom kommer gå in på det allra viktigaste som kom ut. Försäljning av Globaleye, Ukraina-stödet, Iran kriget som blossat upp igen och såklart vart Trump står.
Citera
2026-07-08, 20:54
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Att slicka Trumps röv gör bara att han är glad kommande 5 min, i det långa loppet kommer han fortsätta skrika och bråka.

Ja han kommer fortsätta så här regelbundet tills nästa val. Annat vore förvånansvärt.
Det viktigaste är dock för Rutte att hålla god ton så att det utåt till framstår som ett lyckat möte när dagen kommer till sitt slut.
Citera
2026-07-08, 20:56
Avstängd
Citat:
Ja han kommer fortsätta så här regelbundet tills nästa val. Annat vore förvånansvärt.
Det viktigaste är dock för Rutte att hålla god ton så att det utåt till framstår som ett lyckat möte när dagen kommer till sitt slut.

Jag vet inte om det Rutte gör verkligen är bra. Vad tror du Ryssland och Kina tänker om Ruttes cuckande?
Citera
2026-07-08, 20:59
Medlem
Svenskars pensionsfonder kommer plundras och vapen kommer köpas från Saab och amerikanska företag och skickas till Israel och Ukraina
Citera
2026-07-08, 21:14
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Jag vet inte om det Rutte gör verkligen är bra. Vad tror du Ryssland och Kina tänker om Ruttes cuckande?

Ryssarna tänker nog två saker. Patetiskt, men också irriterande för smicker verkar funka på Trump.
Är det nåt som ryssarna vill så är det att varje Natomöte slutar med bråk, tjafs och splittring.
Citera
2026-07-08, 21:19
Avstängd
Citat:
Ryssarna tänker nog två saker. Patetiskt, men också irriterande för smicker verkar funka på Trump.
Är det nåt som ryssarna vill så är det att varje Natomöte slutar med bråk, tjafs och splittring.

Men alla vet att den ytliga enigheten är väldigt bräcklig. Bara idioter tror annat.
Citera
2026-07-08, 21:20
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Svenskars pensionsfonder kommer plundras och vapen kommer köpas från Saab och amerikanska företag och skickas till Israel och Ukraina
Svenskars pensionsfonder? Haha va?
Citera
2026-07-08, 21:40
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Men alla vet att den ytliga enigheten är väldigt bräcklig. Bara idioter tror annat.

Det finns nog ingen som tror nåt annat vare sig nu eller under Trump 1.
Gäller bara att stå ut några år till så kommer saker och ting med stor sannolikhet bli bättre efter nästa val.
Citera
2026-07-08, 21:41
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Varför spelar det roll vad de tycker om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in