2026-07-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miketyson009
B 6014-26

Tack
Citera
2026-07-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miketyson009
B 6014-26

Va e de för skit ni ger mig?? Det målnummer gäller kontrollavgift.
Citera
2026-07-08, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Va e de för skit ni ger mig?? Det målnummer gäller kontrollavgift.
Spara dig själv tiden. Det är sekretess på de gripne.
Citera
2026-07-08, 13:13
Medlem
Men någon måste väl veta vem eller vilka som åkt in? Och jag antar att en höll i pistolen och den andra antingen var med eller är den som beställt.
Citera
2026-07-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Han skulle bli arkitekt och varken drack alkohol eller rökte enligt farbrorn till familjen.
Så säger alla , de som blev skjutna på friseringen/ vaksalatorg sa pappan , han älskade att gå och klippa sig och gå i skolan, pappan tordes inte gå på begravningen pga rädsla för att bli skjuten , hans brors gängkriminella och civilpoliser var väl de flesta på begravningen
Citera
2026-07-08, 16:54
Medlem
MGM2 är en kvinna, som MGM1 sov hos. Han kom till Uppsala i fredags.

https://www.sverigesradio.se/artikel/ytterligare-person-misstankt-efter-dodsskjutning-i-uppsala
Citera
2026-07-08, 18:48
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Kan någon begära häktningsprotokollet

Citat:
Hur gör man när man inte har ett målnummer?

Citat:
Ursprungligen postat av Lilljanne1337
Stod det här 2 sidor bakåt.

AM-105352-26

Citat:
Det är inte målnummer utan det är polisens diarienummer.
Jag behöver namn eller personnummer på personen men vi verkar inte ha det.

Citat:
Ursprungligen postat av Elyxia
Spara dig själv tiden. Det är sekretess på de gripne.

Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Kan du ju göra själv. Varför ska folk göra allt åt dig
verkar ju inte ens som dom blivit häktade än utan är fortsatt anhållna! (länka gärna artikel om jag har fel) så sluta diskutera strunt om detta!

AM-105352-26, är Åklargarmyndighetens ärende nummer (inte polisens som någon i tråden sa, polisens diarenummer börjar på 5000-K,) kommer inte ge oss nått just nu!
Mål NR (B 6014-26) som delades i tråden verkar ju inte vara rätt dessutom!

häktningsförhandlingar är inte så svåra att begära ut i sig! förklara händelsen + ålder på den häktade + när den blev häktad så hittar dom 99 gånger av 100! så fort jag läser att dom blivit häktade så kan jag kontakta tingsrätten och försöka!
Senast redigerad av prinsessan-estelle 2026-07-08 kl. 18:50.
Citera
2026-07-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
verkar ju inte ens som dom blivit häktade än utan är fortsatt anhållna! (länka gärna artikel om jag har fel) så sluta diskutera strunt om detta!

AM-105352-26, är Åklargarmyndighetens ärende nummer (inte polisens som någon i tråden sa, polisens diarenummer börjar på 5000-K,) kommer inte ge oss nått just nu!
Mål NR (B 6014-26) som delades i tråden verkar ju inte vara rätt dessutom!

häktningsförhandlingar är inte så svåra att begära ut i sig! förklara händelsen + ålder på den häktade + när den blev häktad så hittar dom 99 gånger av 100! så fort jag läser att dom blivit häktade så kan jag kontakta tingsrätten och försöka!

Finns inga häktesförhandlingar ännu, jag har mailat, målnummer står på dom handlingarna som jag dela här.
Citera
2026-07-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
"Gent hade dragit på sig en knäskada i samband med fotbollen. Han hade en operation inplanerad, och läkaren uppmanade honom att röra på sig, inte sitta still. Så i söndags kväll gjorde han det.

– Han gick ut för en promenad. Och bara 800 meter från vårt hus så kommer någon och skjuter honom, säger Gents farbror."

Familjen och Expressen beskyller alltså läkaren. Som alltid: "Han var oskyldig och bara ville spela fotboll". "Han gick ut på en promenad" är kodord för att han skulle ut och göra knarkaffärer.

Börjar det inte bli lite patetiskt med snyfthistorierna för tungt kriminella?
Är du dum eller? Journalisten skriver på ett berättande sätt för att skapa inlevelse hos läsaren och för att informationen är relevant, idioter hade nämligen misstänkliggjort offret annars "varför var han ute på kvällen? Skumt". Tydligen räknade inte journalisten med att det finns ÄNNU dummare människor som tror att allt är en konspiration.
Citera
2026-07-08, 22:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av peter12cm
Är du dum eller? Journalisten skriver på ett berättande sätt för att skapa inlevelse hos läsaren och för att informationen är relevant, idioter hade nämligen misstänkliggjort offret annars "varför var han ute på kvällen? Skumt". Tydligen räknade inte journalisten med att det finns ÄNNU dummare människor som tror att allt är en konspiration.

Det han menar är att så låter det alltid. I 99/100 fall är det struntprat. Den "oskyldiga" personen är i själva verket en gängkriminell horunge värd 2 kronor medan föräldrarna sitter och berätta att deras raketforskare till son helt oprovocerat blev pepprad i skallen med en AK-47.

Sedan är nästan alla journalister små hattar bakpå sitt huvud och de vill ha massinvandring och kaosblattar i samhället, det är därför de romantiserar denna typ av kriminellt slödder.
Citera
2026-07-08, 22:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Hade inte läkaren bett honom att röra på sig så skulle han inte gå ut på söndagskvällen är Expressens och familjens budskap.

Det finns en tydlig andemening och ett specifikt syfte med att Expressen formulerar sig exakt så där. Det är inte bara en slumpmässig faktauppgift.

Citat:
Hur fan får du de till att dom beskyller läkaren?

Det är klart att det var meningen begriper du väl? Varför skulle Expressen annars nämnt att läkaren sagt åt honom att gå ut? Varför var den uppgiften intressant för läsaren annars menar du?
Senast redigerad av Avalancheking 2026-07-08 kl. 22:51.
Citera
2026-07-08, 23:27
Medlem
Arkitekt, då är det väl KTH som gäller (om man bor i Uppsala). Hade BO skyhöga betyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in