2026-07-08, 19:55
Medlem
Hackergirls avatar
Nothing hörlurar.

https://swedroid.se/nothings-nya-horlurar-ear-3a-erbjuder-samtalsinspelning/
Citera
2026-07-08, 20:02
Medlem
Hirdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PVitamin
ACR och Cube spelade bara in min röst. Har nu betalat för Truecaller premium men den notifierar med hög signal att man spelar in, så kan jag inte ha det.

Jag har Samsung relativt ny budget mobil och inom EU går det inte med funktionen i mobilen.

Skärminspelare spelar bara in min röst. Nån som har nåt tips?
Jag kör CrDroid (custom ROM) på min telefon, där är funktionen inbyggd, gäller även LineageOS.

På CrDroid kan man ställa in att samtal spelas in per automatik, detta går inte på LineageOS. Den automatiska inspelningen går givetvis att avbryta i samtalen.
Citera
2026-07-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
det är synd att tekniken begränsas för något som är lagligt och behövligt.
Vill också ha tips.
Har kört samtal på högtalare och spelat in på separat anordning.
Hos bilåterförsäljare hatr jag använt telefonen i kavajfickan en gång vilket var bra för mig

Förmodligen olagligt i andra större länder.
Citera
2026-07-08, 20:45
Medlem
Forevermores avatar
Jag har en Samsung. Där finns det en röstinspelare som kan spela in telefonsamtal. Det är en röd app som heter just Röst-inspelning. Det är Samsungs egen app.
Funkar fint för mig. Har du inte den?
Citera
2026-07-08, 21:21
Medlem
RiMaXs avatar
Måste kunna göras med kablage och en dator.
Citera
2026-07-08, 21:46
Medlem
Jag använder en version av ACR som heter "ACR unchained" Jag letade upp den på nätet. Sen fick jag öppna en spärr på telefonen för att kunna installera appen. Jag har en Samsung Galaxy S7.
Citera
2026-07-08, 22:10
Medlem
Flasha en thailändsk stock rom men behåll svensk kernel
Citera
2026-07-08, 22:50
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Vad fan är det för folk som spelar in samtal, hobby detektiver?

Människor som har med myndigheter att göra, som spelar in samtal ifall oegentligheter från myndigheters sida framkommer.
Citera
2026-07-08, 23:03
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Vad fan är det för folk som spelar in samtal, hobby detektiver?
Om du gör ett samtal med försäkringskassan, med bilverkstan, eller med en hantverkare så är det oerhört praktiskt att ha inspelat exakt vad som sades och vad som kom överens om. Eller när ditt halvpsykotiska stalker-ex ringer och hotar (been there, done that, allmänt otrevlig upplevelse) är det praktiskt att kunna spela in för att sedan lämna vidare till polisen.

Sedan så. Muntligt avtal gäller precis som skriftligt, men om det inte finns några bevis för vad som har kommits överens om, ja då är det klurigt. I Sverige gäller det som kallas för fri bevisföring, dvs vad som helst (exempelvis ett samtal som spelats in utan att motparten har fått vetskap om att samtalet spelas in är godkänd bevisföring. (I vissa andra länder så bortser man från bevis som skaffats på sådana sätt).
Citera
2026-07-09, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luring2
Jag använder en version av ACR som heter "ACR unchained" Jag letade upp den på nätet. Sen fick jag öppna en spärr på telefonen för att kunna installera appen. Jag har en Samsung Galaxy S7.

Vart ladda du ner den finns det nån guide?
Citera
2026-07-09, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Nothing hörlurar.

https://swedroid.se/nothings-nya-horlurar-ear-3a-erbjuder-samtalsinspelning/

"Motparten meddelas automatisk att samtalet spelas in."
Citera
2026-07-09, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Skvalex, funkar utan rot om man trixar lite.

https://xdaforums.com/t/android-4-0-call-recorder-skvalex-record-phone-calls-from-the-phone-line.1441643/

Hmm appen är från 2012 funkar den fortfarande? Hur menar du med trixar lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in