Igår, 12:25
Medlem
ACR och Cube spelade bara in min röst. Har nu betalat för Truecaller premium men den notifierar med hög signal att man spelar in, så kan jag inte ha det.

Jag har Samsung relativt ny budget mobil och inom EU går det inte med funktionen i mobilen.

Skärminspelare spelar bara in min röst. Nån som har nåt tips?
Citera
Igår, 12:32
Medlem
VoktorDodkas avatar
Pixel har samtalsinspelning som val som standard.
Citera
Igår, 12:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har du gått igenom inställningarna fär acr cube och testat olika alternativ?

Standardinställningarna funkar för mig men inte när jag använder bt headset, måste även ha app connector.
Citera
Igår, 12:36
Moderator
v50s avatar
Ett alternativ kan vara att använda en diktafon och spela in med om du använder högtalarfunktionen på telefonen.
Citera
Igår, 12:42
Medlem
Vad fan är det för folk som spelar in samtal, hobby detektiver?
Citera
Igår, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har du gått igenom inställningarna fär acr cube och testat olika alternativ?

Standardinställningarna funkar för mig men inte när jag använder bt headset, måste även ha app connector.

Har gjort allt rätt funkar ej
Citera
Igår, 12:48
Medlem
StudiumValors avatar
det är synd att tekniken begränsas för något som är lagligt och behövligt.
Vill också ha tips.
Har kört samtal på högtalare och spelat in på separat anordning.
Hos bilåterförsäljare hatr jag använt telefonen i kavajfickan en gång vilket var bra för mig
Citera
Igår, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ett alternativ kan vara att använda en diktafon och spela in med om du använder högtalarfunktionen på telefonen.

Ja men det blir ju knöligt tanken är ju att spela in varenda samtal. Finns det nån bra diktafon med bluetooth som man bara kan skicka över filerna fort i rätt format?
Citera
Igår, 12:50
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Vad fan är det för folk som spelar in samtal, hobby detektiver?

Bra funktion om den används rätt .
Finns ju till och med företag som spelar in samtalet när man ringer till dom ..
Citera
Igår, 12:51
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Någon som vet varför inspelning av samtal inte är en standard funktion, i alla telefoner?

Förr var lagringsutrymme en faktor, men idag har vi hur mycket utrymme som helst.

Att spela in samtal man själv deltar i, på sin egen telefon, är naturligtvis fullt lagligt och blir mycket bra som bevis i tider som dessa med kriminella telefonbedragare som tjänar miljarder årligen bara här i Sverige.

Kanske kan vi snart be ai koda en sådan app åt oss, trots att vi inte kan koda själva...
Citera
Igår, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Någon som vet varför inspelning av samtal inte är en standard funktion, i alla telefoner?

Förr var lagringsutrymme en faktor, men idag har vi hur mycket utrymme som helst.

Att spela in samtal man själv deltar i, på sin egen telefon, är naturligtvis fullt lagligt och blir mycket bra som bevis i tider som dessa med kriminella telefonbedragare som tjänar miljarder årligen bara här i Sverige.

Kanske kan vi snart be ai koda en sådan app åt oss, trots att vi inte kan koda själva...
Sjuka lagar i olika länder. Typ "Rules for thee, not for me"
Citera
Igår, 12:57
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PVitamin
Ja men det blir ju knöligt tanken är ju att spela in varenda samtal. Finns det nån bra diktafon med bluetooth som man bara kan skicka över filerna fort i rätt format?
Det finns säkert om man letar lite har inte koll på vilka tillverkare som har de funktionerna. Annars brukar de nyare ha usb-anslutning eller motsvarande som man kan använda och plugga in i datorn och föra över filerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in