Igår, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PVitamin
ACR och Cube spelade bara in min röst. Har nu betalat för Truecaller premium men den notifierar med hög signal att man spelar in, så kan jag inte ha det.

Jag har Samsung relativt ny budget mobil och inom EU går det inte med funktionen i mobilen.

Skärminspelare spelar bara in min röst. Nån som har nåt tips?

Samsungs inbyggda inspelare funkar bäst med bäst kvalité. Dock måste man ändra firmware version till någon I Asien med hjälp av en dator, sen ska det funka fint att spela in utan att den notifierar.
Citera
Igår, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Samsungs inbyggda inspelare funkar bäst med bäst kvalité. Dock måste man ändra firmware version till någon I Asien med hjälp av en dator, sen ska det funka fint att spela in utan att den notifierar.

Sånt sysslade jag med när jag var liten pojk ska jag behöva göra det igen.. folk borde lyssnat på konspirationsteoretikerna, kolla vart vi är nu. Nä jag hittade Truecaller jag är övertygad att det finns nån app där ute, ACR funkar ju för andra utan pip och elände.
Citera
Igår, 13:59
Medlem
Citat:
Sånt sysslade jag med när jag var liten pojk ska jag behöva göra det igen.. folk borde lyssnat på konspirationsteoretikerna, kolla vart vi är nu. Nä jag hittade Truecaller jag är övertygad att det finns nån app där ute, ACR funkar ju för andra utan pip och elände.

Jag tror att Google har helt låst ner den möjligheten med att spela in både inkommande och utgående ljud helt och hållet genom appar nuförtiden. Det måste finnas som funktion redan i Operativsystemet. Många tillverkare har det redan men de är för snåla för att lägga ner tid och anpassa funtionen för varje lands lag. Tex här i Sverige behöver man inte informera att man spelar in. Så därför avger den en röst för att informera oavsett. Den funtionen med att notifiera finns inte i Asiens versioner av mobilen.

Annars kan du kolla upp om det finns äldre telefoner som kör gammal programvara med möjligheten för inspelning med extern app fortfarande tillgänglig.
Citera
Igår, 14:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Någon som vet varför inspelning av samtal inte är en standard funktion, i alla telefoner?
det kan du tacka eu för, gdpr integritet o sånt där stoppar.
Citera
Igår, 14:06
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Vad fan är det för folk som spelar in samtal, hobby detektiver?

När man använder telefonen i jobbet och gör överenskommelser så kan man gå tillbaka senare om det skulle behövas.
Gör så ibland när det är folk man litar på så man slipper göra avtal på allt
Citera
Igår, 15:28
Medlem
Lucianuss avatar
Citat:

Bra att ha vid muntliga avtal! Fick nytta av det när banken sumpade en aktieförsäljning och köpet som skulle gjorts för likviden. Det var inte mycket diskussion utan vi kom fort överens när de förstod hur landet låg. Ersättningen blev bra.
Citera
Igår, 15:30
Medlem
Hackergirls avatar
Skvalex, funkar utan rot om man trixar lite.

https://xdaforums.com/t/android-4-0-call-recorder-skvalex-record-phone-calls-from-the-phone-line.1441643/
Citera
Igår, 15:32
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Jag tror att Google har helt låst ner den möjligheten med att spela in både inkommande och utgående ljud helt och hållet genom appar nuförtiden. Det måste finnas som funktion redan i Operativsystemet. Många tillverkare har det redan men de är för snåla för att lägga ner tid och anpassa funtionen för varje lands lag. Tex här i Sverige behöver man inte informera att man spelar in. Så därför avger den en röst för att informera oavsett. Den funtionen med att notifiera finns inte i Asiens versioner av mobilen.

Annars kan du kolla upp om det finns äldre telefoner som kör gammal programvara med möjligheten för inspelning med extern app fortfarande tillgänglig.
Google Pixel har som standard att man kan spela in samtal i deras samtalsapp.
Citera
Igår, 19:39
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Google Pixel har som standard att man kan spela in samtal i deras samtalsapp.
Men den skvallrar till motparten i början av samtalet.
Citera
Igår, 19:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Men den skvallrar till motparten i början av samtalet.
Ja, men den spelar in samtalen om man aktiverar funktionen, det var väl vad tråden handlar om.
Citera
Igår, 19:47
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
ACR och Cube spelade bara in min röst. Har nu betalat för Truecaller premium men den notifierar med hög signal att man spelar in, så kan jag inte ha det.

Jag har Samsung relativt ny budget mobil och inom EU går det inte med funktionen i mobilen.

Skärminspelare spelar bara in min röst. Nån som har nåt tips?

Det finns speciella bluetooth-enheter som spelar in samtal externt (utan nån jävla jobbig röst som påminner om att samtalet spelas in). Jag råkar faktiskt äga en sådan. Är nog inte så dyra numera. Sök "bluetooth call recorder".

Jag använder den när jag typ pratar med fogden å liknande
Citera
Igår, 19:50
Medlem
Citat:
Finns folk som är lågiqade och ibland kan man behöva spela in det som beivs för polisanmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in